تفاوت کیف پول‌های موبایلی در دنیا

با رشد رو به افزون M-Pesa در آفریفا، یک گوشی موبایل می تواند با بیش از 30 میلیون مشترک در آفریقا، به کمک اپراتورها و کاربران کیف پول موبایلی به راحتی پول رد و بدل کند.

به گزارش گروه تحقیق وترجمه عصر بانک؛راه‌های امن و ساده برای انجام تراکنش‌های مستقیم از طریق موبایل در سراسر جهان در طول سه سال گذشته بسیار محبوب شده است. کاربران موبایل اکنون می‌توانند این کار را با کمک تکنولوژی‌های مختلفی انجام دهند، از کیف پولهای موبایلی گرفته تا راه‌اندازی پلت‌فرم‌هایی همچون اپل پی و اندروید پی.

 

این تکنولوژی‌ها در حال انقلاب در پرداخت‌ها هستند، بخصوص برای میلیون‌ها فرد بدون حساب بانکی که در کشورهای قاره آفریقا زندگی می‌کنند. توسعه کیف پولهای موبایلی موجب برقراری پرداخت‌های بی عیب و نقص شده است و کسب و کارها  و مشتریان را قادر ساخته است که امور مالی‌شان را مستقیما از طریق کیف پول‌ها و بدون نیاز به پول نقد یا کارت اعتباری انجام دهند. با اینحال، بخاطر سطوح مختلف پیشرفت تکنولوژی، بازار آفریقا نسخه بسیار متفاوتی از کیف پول موبایلی را برای آنان که در مناطق دیگر زندگی می‌کنند راه‌اندازی کرده است.

کیف پول موبایلی آفریقایی

تنها وسیله مورد نیاز برای انجام پرداخت‌ها در کشورهای فقیر آفریقایی از طریق کیف پول موبایلی، داشتن یک گوشی و یک اپراتور است؛ حتی ساده‌ترین گوشی‌های نوکیا بدون ارتباط اینترنت یا داده را می‌توان برای انجام تراکنش استفاده کرد، زیرا منوها با یک سرویس سطح پایین قابل استفاده هستند که بر روی هر تلفن GSM وجود دارد. جدا از سادگی این تکنولوژی، این گزینه برای مناطقی که از توسعه تکنولوژیک بی بهره یا کم بهره است بسیار مناسب است و همچنین برای کاربران هم از نظر امنیت و هم سرعت عمل بسیار مقرون به صرفه است.

M-Pesa سرویس  ارائه خدمات مالی از طریق تلفن همراه برای انتقال پول و تأمین مالی است که در سال 2007 توسط Vodafone برای Safaricom و Vodacom، بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در کنیا و تانزانیا، راه اندازی شده است.

 

با رشد رو به افزون M-Pesa، هم اکنون یک کاربر با یک گوشی موبایل می تواند با بیش از 30 میلیون مشترک در آفریقا، به کمک اپراتورها و کاربران کیف پول موبایلی به راحتی پول رد و بدل کند.

 

با اینحال، سرویس‌هایی همچون پی پال و کیف پول گوگل که به مشتریان اجازه آپلود جزئیات کارت بانکی‌شان را در موبایل می‌دهند و همچنین اپل پی که از پرداخت‌های مبتنی بر NFC   پشتیبانی می‌کند پیشگام پرداخت موبایلی در دیگر مناطق دنیا هستند. جدا از سهولت استفاده از این سیستم‌ها، این روشها هنوز محدود هستند زیرا تنها کسب و کارهای مشخصی به کاربران اجازه می دهند برای پرداخت هزینه محصولات یا خدمات از طریق NFC اقدام کنند.

و همچنین  برخلاف کیف پولهای موبایلی در آفریقا، شیوه‌های پرداخت موبایلی در کشورهای توسعه یافته به اطلاعات کارت بانکی و یک گوشی‌های هوشمند برای انجام تراکنش نیاز دارد و  مشتری را با  هزینه‌های زیادی روبرو می‌کند.

توسعه تکنولوژی در منطقه

کیف پولهای موبایلی در حال حاضر در آفریقا بسیار خوب طرح ریزی شده‌اند و زیرساخت ارائه شده توسط اپراتورها، نقش مهمی در این مهم ایفا می‌کند؛ چیزی شبیه به ویزا، مسترکارت و AMEX در دنیای غرب. با عبور از «نسل دسکتاپ» و رسیدن مستقیم به نسل موبایل، آفریقا با قادر ساختن کاربران به انجام تراکنش از طریق موبایل از توسعه زیرساخت‌ها نیز حمایت می‌کند.

گزارش منتشره از Ovum نشان می‌دهد درآمد تراکنش‌های موبایلی تا سال 2019 تا 24.7 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت؛ این به کسب و کارها فرصت می‌دهد تا محصولات مالی ابداعی را نه تنها در آفریقا بلکه در دیگر مناطق در سراسر جهان عرضه کنند. اما هنوز، یکی از بزرگترین چالش‌های  پلتفرم‌های پرداخت موبایلی ناتوانی انجام تراکنش‌های بین‌المللی است که به نوعی فرصت بکارگیری این روش را به عنوان ابزار پرداخت بین المللی محدود کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.