تسهیلات بانک صادرات ایران به مناطق زلزله زده کرمانشاه به ١٠٠ میلیارد ریال رسید

حجم تسهیلات پرداختی بانک صادرات ایران به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه تا نیمه دی ماه سال جاری از ١٠٠ میلیارد ریال فراتر رفت.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک به دنبال اجرای  مصوبه دولت در اعطای تسهیلات به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با گذشت  ٥٥ روز از وقوع سانحه، در بخش های بازسازی و تعمیر واحد های مسکن روستایی و شهری و همچنین مرمت واحد های تجاری ١١٥٠ فقره تسهیلات بالغ بر ١٠٠ میلیارد ریال پرداخت کرد و به این ترتیب تا زمان مورد اشاره،  قریب به ٧٠ درصد تعهدات خود را در این راستا به انجام رسانده و مابقی پرونده های ارجاعی در دست اقدام است.

بنا بر این گزارش، با عنایت به شروع بازسازی مناطق زلزله زده، مدیریت شعب این بانک در استان کرمانشاه به عنوان "عضو ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان" از سوی استاندار کرمانشاه منصوب شد.

گفتنی است، از زمان وقوع زلزله در شامگاه ٢١ آبان ماه تا پایان آذر ماه سال جاری و در آستانه چهلمین روز بروز این ضایعه ٤ شعبه کرند غرب، قصر شیرین، سر پل ذهاب و میر احمد سرپل ذهاب این بانک، قریب به ٤٣ میلیارد ریال به آسیب دیدگان معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب وام های مصوب بانک مرکزی و دولت، تسهیلات اعطا کردند که در ادامه روند پرداخت تسهیلات با افزایش سقف وام فردی بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه در مراحل بعدی میزان تسهیلات  اعطایی بانک صادرات ایران تا ١٠٠ میلیارد ریال افزایش یافته است.

شایان ذکر است، سقف وام فردی بازسازی واحد های مسکونی آسیب دیده در زلزله غرب کشور در مناطق شهری از ٣٥٠ میلیون ریال به ٤٠٠ میلیون ریال و در مناطق روستایی از ٢٥٠ میلیون ریال به ٣٠٠ میلیون ریال افزایش یافت. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.