سهام کداک با پیوستن به ارزهای دیجیتال 2 برابر شد

به دنبال اعلام این‌که شرکت کداک محصولی را با استفاده از شبکه بلاک‌چین به راه می‌اندازد ارزش سهام این شرکت بیش از دو برابر شد.

عصر بانک؛بیزنس اینسایدر گزارش داد، به دنبال اعلام این‌که شرکت کداک که یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌ها در تاریخ عکاسی است، محصولی را با استفاده از شبکه بلاک‌چین به راه می‌اندازد ارزش سهام این شرکت بیش از دو برابر شد.

 

قیمت هر سهم شرکت کداک با 3.95 دلار یا 127.4 درصد افزایش به 7.05 دلار رسید.

 

کداک جدیدترین شرکتی است که توانسته است با انتشار یک بیانیه در ارتباط با بلاک‌چین، که تکنولوژی اساسی ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین و اتروم است، توجهات را به سوی خود جلب کند و باعث جهش در ارزش سهام شرکت شود.

 

اما به نظر می‌رسد، پروژه جدید کداک که شامل سیستمی برای مدیریت حقوق مربوط به عکس‌ها و ارز دیجیتال مربوط به آن است، تلاشی جدی برای حل مشکلی واقعی است.

 

مدیر اجرایی ارشد کداک، جف کلارک در بیانیه‌ای گفت: برای بسیاری از افراد در صنعت تکنولوژی، بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، عباراتی جذاب به حساب می‌آیند اما برای عکاسانی که مدت‌هاست به سختی به دنبال این هستند که حقوق مربوط به اثرهای خود و چگونگی استفاده از آنها را کنترل کنند این عبارات جذاب، کلیدی برای حل مشکلی هستند که به نظر حل نشدنی می‌آمد.

 

سیستم خدمات مدیریت حقوق کداک‌وان، طوری طراحی شده است تا به عکاسان اجازه دهد عکس‌های دارای کپی‌رایت خود و نحوه استفاده از آنها را در اینترنت ردیابی کنند.

 

این ویژگی یکی از قابلیت‌های شبکه بلاک‌چین است تا با ثبت دیجیتالی هر اثر بتوان مالکیت کالاهای دیجیتال و دارایی‌های معنوی را ردیابی کرد.

 

کداک می‌گوید این سیستم به طور اتوماتیک وب را مورد بررسی قرار می‌دهد تا استفاده از عکس‌هایی که در این سیستم ثبت شده‌اند را ردیابی کند و وقتی با استفاده‌های بدم مجوز روبرو شود با کمک این سیستم، عکاسان می‌توانند دستمزد کار خود را دریافت کنند.

 

در پروژه حقوق مربوط به عکس کداک، که با همکاری شرکت توسعه بلاک‌چین، ون دیجیتال میسر شده است، از یک ارز دیجیتال به نام کداک‌کوین استفاده خواهد شد. وقتی عکاسان با استفاده از کداک‌وان عکس‌های خود را ثبت می‌کنند، به آنها به وسیله کداک‌کوین پرداخت خواهد شد که در نهایت می‌توانند آن را با دلار تبادل کنند.

 

کداک کوین در 31 ژانویه از طریق آن چه که به آن ارائه اولیه سکه مجازی می‌گویند به فروش خواهد رسید و شرکت کداک در این تاریخ تعداد مشخصی سکه مجازی را به معرض فروش خواهد گذاشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.