800 هزار خانوار درآمدی کمتر از مستمری‌بگیران دارند

بجنورد- معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور 800 هزار خانوار درآمدی کمتر از حداقل مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی دارند.

عصر بانک؛به گزارش مهر، علی سرزعیم ظهر پنج‌شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش داریم تا اصلاحات اقتصادی به نفع فقرا و اقشار ضعیف جامعه شود و همچنین سبب فعال‌سازی تعاونی‌ها و کمک به کسب‌وکار خورد شود.

 

وی با تأکید براینکه مشکلات اقتصادی نباید کنار گذاشته شوند و یا به آینده موکول شوند، افزود: سیاست اقتصادی دولت به نفع فقرا و اقشار ضعیف جامعه است.

 

رشد اقتصادی فراگیر شود

 

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ضرورت دارد برای رشد و تغییر وضعیت اقتصادی به سمت فراگیر کردن آن پیش برویم.

 

سرزعیم بابیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال رشد اقتصادی است، تصریح کرد: انجام دو ویژگی برای رسیدن به رشد اقتصادی نیاز است.

 

وی افزود: چنانچه رشد اقتصادی فراگیر باشد شاهد سوددهی مطلوب در تمامی حوزه‌ها خواهیم بود.

 

معاون وزیر تعاون اضافه کرد: متأسفانه در بعضی حوزه‌ها رشد اقتصادی مناسب و در بخشی دیگر سودی حاصل نمی‌شود.

 

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دولت به‌منظور تغییر وضعیت اقتصادی قشر ضعیف جامعه موضوعاتی را در لایحه بودجه 97 دیده است.

 

سرزعیم همچنین به مشکلات اقتصادی جامعه و تحولات سیاسی که سبب گلایه‌های مردم و ناآرامی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: شاید دولت نتوانسته است شرایط اقتصادی را به مردم به‌خوبی انتقال دهد تا درک مناسب صورت بگیرد.

 

وی افزود: در دهه 80 و زمان دولت‌های گذشته، از طریق فروش نفت درآمدهای خوبی را در کشور داشته ایم که رشد اقتصادی و سرانه درآمد بالا رفت و درنتیجه مردم زندگی راحتی را احساس می‌کردند.

 

وی بابیان اینکه دهه 90، تحریم‌ها تأثیر معکوسی بر رشد اقتصادی کشور گذاشت، گفت: در سال 91، هفت درصد و در سال 92 حدود دو درصد کاهش داشته‌ایم البته تورم نیز فزایند بود و بیشترین تورم در بین اقلام خوراکی و 300 قلم کالا بود.

 

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: متأسفانه از سال 94 آمریکا به صادرکننده نفت تبدیل شد و حتی چین دیگر تقاضای خرید نفت را کاهش داد ازاین‌رو با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، قیمت نفت به‌شدت کاهش یافت به‌طوری‌که درآمدهای نفتی ما به یک‌سوم رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.