رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر

با استقبال مشتریان از سبد محصولات جدید و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال‌جاری، منابع این بانک طی 9 ماه گذشته بالغ‌بر 56 درصد رشد داشته است.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر،نسبت سرمایه و ریسک موجود در دارایی‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نزدیک به 40درصد است که در مقایسه با شرایط سایر بانک‌ها از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است. کارکرد اصلی سرمایه بانکی، حمایت و جلوگیری از ورشکستگی بانک در مقابل زیان‌های غیرمنتظره و حمایت از سپرده‌گذاران و اعتباردهندگان است. این سرمایه، به بانک اجازه می‌دهد هنگام رویارویی با مشکلات اقتصادی، توانایی بازپرداخت تعهدات خود را داشته باشد.

 

ارائه تسهیلات بیشترین بخش درآمدزایی در پرتفوی اغلب بانک‌ها است و نظارت و مدیریت کیفیت تسهیلات و وام‌های اعطایی، اهمیت زیادی برای بانک‌ها دارد. در طول سال‌های اخیر تعداد متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه به‌عنوان تسهیلاتی ارزان ‌قیمت افزایش یافته و بانک‌ها به علت محدودیت‌های منابع قرض‌الحسنه فیلتر‌ها و گزینش‌هایی را گذاشته‌اند تا مطمئن شوند این تسهیلات به نیازمندان واقعی پرداخت می‌شود. بانک قرض‌الحسنه مهرایران با انگیزه‌های به دور از کسب سود و با هدف توانمندسازی نیازمندان واقعی جامعه بیش از 90 درصد منابع مالی خود را به پرداخت تسهیلات در حوزه‌های معیشت، اشتغال‌زایی و کارآفرینی، ازدواج جوانان و سلامت و درمان اختصاص داده است. در 10 سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازسوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده که از این 20 هزار میلیارد تومان، 5 هزار میلیارد تومان مربوط به 8 ماه نخست امسال بوده است. این بانک با 530 شعبه فعال در سراسر کشور، بالغ‌بر 5 میلیون نفر مشتری دارد که تاکنون نزدیک به 3 میلیون نفر از آنان از طرح‌های تسهیلاتی متنوع بانک بهره‌مند شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.