استاندار مرکزی:مردم به 20 شعبه بانک حمله کردند

استاندار مرکزی گفت: 20 شعبه بانک در استان مرکزی مورد تهاجم مردم قرار گرفت.

عصر بانک؛به نقل از تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در جلسه طرح رونق تولید استان اظهار داشت: گزارش‌های ارائه شده در زمینه عملکرد استان در اجرای طرح رونق تولید یک مقدار نگران‌کننده بود و برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید عقب هستند.

 

وی افزود: باید هدف‌گذاری تا پایان سال انجام شود تا بانک مربوطه به یک عدد و رقم و نتیجه مناسب دست یابد، برای بررسی و پیگیری این هدف‌گذاری یک یا دو جلسه را باید تا پایان سال داشته باشیم.

 

استاندار مرکزی تصریح کرد: شرایط امروز کشور به‌گونه‌‌ای است که نگاه مردم و مسئولان به بانک‌ها نگاه ویژه‌ای است، ما می‌دانیم بانک‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند اما در این بحث، مسائلی مانند وثیقه، نسبت تسهیلات در گردش و سرمایه ثابت مطرح هستند که درک می‌کنیم اما باید یک هدف‌گذاری باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

 

آقازاده بیان کرد: حساسیت حرکتی که بانک‌ها دارند بسیار مهم است، در رابطه با نوع برخورد با ارباب رجوع و واحدهای تولیدی که مراجعه می‌کنند باید دقت کنند و رفتار خوبی داشته باشند، بنابراین روسای بانک‌ها و سرپرستان باید روی این موضوع دقت کنند و حساسیت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: نسبت به هدف‌گذاری که ابتدای سال داشتیم یک مقدار فاصله داریم و باید سعی کنیم در این مدت باقی‌مانده به سطح مد نظر برسیم، در همکاری بانک‌ها با صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باید هماهنگی‌ها بیشتر باشد، تا حد امکان سعی می‌کنیم در مدت باقیمانده به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که به اهدافمان برسیم.

 

استاندار مرکزی عنوان کرد: برخی از بانک‌های استان براساس عملکردی که برایشان مشخص شده خوب عمل می‌کنند گرچه از برخی بانک‌ها مانند بانک ملی به‌سبب منابع و سابقه‌ای که دارند به تبع انتظار بیشتر از این بانک‌ها بیشتر از سایر است.

 

آقازاده با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: در این ناآرامی‌ها شاهد خسارت‌هایی بودیم که بیشتر به موسسات مالی و بانک‌ها وارد شد، در شهرستان ساوه هم شب گذشته دو شعبه بانک مورد حمله مردم قرار گرفت و آسیب‌هایی وارد شد که البته آسیب‌ها خیلی جدی نبوده است.

 

وی اضافه کرد: بیشترین حملات در این ناآرامی‌ها به بانک‌های بوده که این بیانگر این است که شاید منشا این ناآرامی‌ها نارضایتی‌های مردم از موسسات مالی و بانک‌ها است، از همکاری بانک‌ها در این چند روز تشکر می‌کنیم، حضور خوبی در شورای تامین استان داشتند و خیلی از سرپرستان شعبه‌ها در طول شب سعی کرده‌ بودند که وضعیت را برای سرویس‌دهی در صبح روز بعد آماده کنند که این نشان می‌دهد که بانک‌ها همیشه در صحنه هستند و انتظار مردم هم از آنها بیشتر است.

 

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در ناآرامی‌های اخیر 20 شعبه بانک مورد تهاجم قرار گرفت و بخش‌هایی از آنها تخریب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.