افراد موفق در تعطیلات چه می‌کنند؟

افراد موفق ایام تعطیلی خود را چگونه می‌گذرانند؟ آیا این افراد رویه خاصی دارند؟

عصر بانک؛فرادید نوشت: «افراد موفق ایام تعطیلی خود را چگونه می‌گذرانند؟ آیا این افراد رویه خاصی دارند؟ می‌دانیم که فاصله گرفتن از کار و مشغله‌های روزمره فرصتی برای کسب انرژی و تمرکز مجدد است. بااین‌حال مهم است که فرصت را از دست ندهیم. از این‌ جهت نگاهی به 15 عادت افراد موفق در تعطیلات می‌اندازیم.

 

1. برنامه‌ریزی دارند

 

افراد موفق برای تعطیلات پیش رو برنامه‌ریزی دارند، زیرا آن را فرصتی نادر برای لذت بردن از اوقات فراغت می‌دانند. حتی اگر تعطیلات طبق برنامه پیش نرود، باز هم فعالیت‌های خاصی را در ذهن دارند؛ مانند دیدار با خانواده و دوستان.

 

2. تقسیم‌بندی می‌کنند

 

تعطیلاتتان را با فعالیت بیش‌ از اندازه خراب نکنید. اگر لازم است کاری را انجام دهید، زمانی مشخصی در روز را برای انجام آن تعیین کنید و نگذارید بیش از زمان مشخص‌شده ادامه پیدا کند.

 

3. حدومرز تعیین می‌کنند

 

متخصصان موفق به دیگران می‌گویند که چه زمان و چگونه با آنها تماس بگیرند. زمان خاصی را در هفته برای رسیدگی به کارها اختصاص دهید و حتماً یک ایمیلِ "خارج از دفتر کار" نیز داشته باشید.

 

4. قبل از رفتن همه‌ چیز را سازمان‌دهی می‌کنند

 

اگر کارتان را در وضعیت آشفته و بی‌نظم رها کرده باشید، سخت بتوانید از تعطیلات لذت ببرید. سازمان‌دهی و حل کردن مسائل بلاتکلیف از ایجاد هرج‌ومرج و شکست خوردن پروژه‌هایی که زحمت زیادی برایشان کشیده‌اید جلوگیری می‌کند.

 

5. فردی را جایگزین می‌کنند

 

شاید امکان‌پذیر نباشد که پروژه‌های خود را به یک کارمند ساده بسپارید. افراد حرفه‌ای از شخصی ماهر و آشنا به کار درخواست می‌کنند در غیاب آنها به کارها رسیدگی کنند و در شرایط اضطراری با آنها تماس بگیرند.

 

6. محدودیت تعیین می‌کنند

 

گاهی اوقات در تعطیلات باید به برخی کارها "نه" بگویید. بسته به وضعیت کار و سمتی که دارید، ممکن است گاهی مجبور شوید "نه" بگویید. البته این کار را هوشمندانه و در پاسخ به چیزهایی که می‌توانند به تعویق بیفتند انجام دهید.

 

7. از موبایل دور می‌مانند

 

افراد موفق در طول تعطیلات از موبایل خود فاصله می‌گیرند. این کار کمک می‌کند آسوده‌خاطر و آرام باشند.

 

8. به دیدار خانواده و دوستان می‌روند

 

برای تعطیلات، هیچ جا مثل خانه نمی‌شود. ممکن است زمان‌های دیگری در سال هم وقت خالی داشته باشید اما عزیزانتان در دسترس نباشند. اما در طول تعطیلات اکثر افراد زمان خالی برای دیدوبازدید دارند.

 

9. تمام‌وقت خود را پر نمی‌کنند

 

تعطیلات برای رسیدن به آرامش است. پس وقت خود را با برنامه‌های تنگاتنگ پر نکنید. در این صورت احساس فشار خواهید کرده تأثیر منفی دارد.

 

10. به گشت‌وگذارهای کوتاه می‌روند

 

تعطیلات پرجنب‌وجوش تجربه‌ای غنی و شگفت‌انگیز است اما زیاد سفر کردن نیز خستگی زیادی بر جای می‌گذارد. به همین دلیل افراد موفق گاهی به گشت‌وگذارهای کوتاه می‌روند یا برنامه‌های جذاب و سرگرم‌کننده را در خانه برگزار می‌کنند.

 

11. ورزش می‌کنند

 

بهانه نیاورید. احتمالاً در طول تعطیلات بیش‌ از حد معمول شیرینی و شکلات می‌خورید. پس ضروری است که به‌ طور منظم ورزش کنید.

 

12. دنبال علایقشان می‌روند

 

پرداختن به فعالیت‌های مورد علاقه‌تان مانند موسیقی، ورزش، هنر، مطالعه و … دیدگاه سالم‌تر و گسترده‌تری برای زندگی به شما می‌دهد. همچنین شما را به انسانی جالب‌تر تبدیل می‌کند.

 

13. از طبیعت لذت می‌برند

 

ایام تعطیلات فرصت فوق‌العاده‌ای برای لذت بردن از طبیعت و هوای تازه است.

 

14. از کار دست می‌کشند

 

وقت باارزش تعطیلات را برای کار کردن هدر نکنید. ممکن است کارهای شرکت را جلو بیندازید اما در معرض فرسودگی جسمی و روحی قرار می‌گیرید و آرامشتان برهم می‌خورد. تعادل میان کار و زندگی مفهومی قدیمی است اما مدیران و کارشناسان ارشد موفقیت واقعی را این‌گونه تعریف می‌کنند.

 

15. کارهای داوطلبانه انجام می‌دهند

 

تعطیلات زمان مناسبی برای کمک به افراد نیازمند است. معمولاً ایام تعطیلی توأم با حس حمایت و همکاری‌های اجتماعی است. به‌ علاوه، کمک به دیگران حس خوبی به شما می‌دهد و شما را خوشحال‌تر و سالم‌تر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.