در 24ساعت گذشته بیت‌کوین چقدر ارزش خود را از دست داد؟

آیا تب و تاب بیت کوین فروکش کرده است؟

عصر بانک؛به گزارش اتاق تهران، طبق داده های CoinDesk.com، قیمت بیت کوین روز جمعه به شدت کاهش یافت و به کمتر از 11 هزار دلار رسید. به این ترتیب بیت کوین در 24 ساعت یک سوم ارزش خود را از دست داد. البته کمی بعد به حدود 12 هزار دلار برگشت، ولی با این حال هنوز هم 25 درصد ارزان تر از قیمت روز پنجشنبه صبح است.

 

یکشنبه گذشته، قیمت بیت کوین نزدیک به 20 هزار دلار رسیده بود.

 

کاهش قیمت در ادامه خبرهای بد درباره بیت کوین به وجود آمد که گفته می شد از آغاز سال بیش از هزار درصد رشد داشته است.

 

روز پنجشنبه، بیت کوین جانبی (bitcoin spinoff) که «بیت کوین نقد» نامیده می شود، بعد از انجام معاملاتی از یکی از محبوب ترین مبادلات به حالت تعلیق درآمد.

 

در همین حال تنظیم کننده بازار ایالات متحده تجارتش در سهام بسیار جالب بیت کوین را متوقف کرده است.

 

پیش از این هفته، صرافی های مبادله ارز مجازی مستقر در کره جنوبی مجبور شدند بعد از دو حمله هکرها درهای خود را برای چند ماه ببندند.

 

این حوادث سوالاتی درباره قابلیت اطمینان درباری بازار ارزهای رمزنگاری شده قرار داده است که توسط دولت ها یا بانک های مرکزی تنظیم نمی شود.

 

اما بعضی ها استدلال می کنند که بیت کوین در حال استراحت پس از سال جنجالی 2017 است.

 

دیوید چاپمن، مدیرعامل پلت فرم معاملاتی ارز رمزنگاری شده هنگ کنگ می گوید: اصلاحیه هایی که دیروز شاهدش بودیم، خیلی تعجب آور نیست.

 

در میان آشوب های روز جمعه، یکی از محبوب ترین مبادلات ارز رمزنگاری شده، Coinbase بود که اعلام کرد ممکن است به دلیل ترافیک زیاد خرید و فروش به طور موقت در دسترس نباشد.

 

این کاهش، سابقه درخشان بیت کوین را تهدید می کند که زمانی در سال گذشته کمتر از هزار دلار ارزش داشت.

 

بالارفتن قیمت آن تا حدودی توسط سرمایه گذاران اصلی که شروع به مبادله با آن کرده بودند، هدایت شده بود.

 

در اوایل ماه دسامبر، دو بورس اصلی ایالات متحده، تجارت در معاملات آتی بیت کوین را آغاز کردند که به نفوذ بیشتر آن کمک می کند.

 

صعود دیوانه بار بیت کوین موجب شد که تعدادی از چهره های برجسته اقتصادی و مالی هشدار بدهند رونق این ارز فقط یک حباب بزرگ است.

 

در میان آنها، جنت یلن، رییس فدرال رزرو امریکا بود که ارزهای مجازی را به عنوان ارزی بسیار سوداگر توصیف کرد.

 

با این حال، شین شانل، مشاور شرکت سرمایه گذاری ASR Wealth Advisers  می گوید: سرمایه گذارها می توانند در ماه های آینده تمرکز خود به ارزهای مجازی به غیر از بیت کوین تغییر دهند. به نظر من جنون ارزهای رمزنگاری شده شروع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.