بانک‌ها و کسب و کارها به فناوری صوتی نیاز دارند

مادامیکه مشتریان با تکنولوژی‌های صوتی ارتباط بهتری برقرار می‌کنند، از آن برای تعاملات مالی نیز استفاده خواهند کرد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛شتاب سریع تغییر در پرداخت‌های موبایلی با پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه تکنولوژی و تغییرات مشاهده شده در عادات مشتریان در سال آینده شدت خواهد گرفت.

 

تکنولوژی صوتی با رشد دستگاههایی همچون اکوی آمازون و استفاده‌ی روزافزون از دستیارهای مجازی صوتی همچون الکسای آمازون، که بخش بزرگی از استراتژی پرداختی آمازون است، به اوج محبوبیت خود خواهد رسید.

آمازون گزارش داده که دستگاه آمازون اکو دات در جمعه سیاه پرفروشترین دستگاه این شرکت بود؛ این بدان معنی است که میلیون‌ها خانواده تمایل دارند در صبح کریسمس اکوی جدید خود را راه‌اندازی کنند.

 

مادامیکه مشتریان با تکنولوژی‌های صوتی ارتباط بهتری برقرار می‌کنند، از آن برای تعاملات مالی نیز استفاده خواهند کرد.

 

در ابتدا استفاده از تکنولوژی‌های صوتی شامل امور غیرنقدی، همچون بررسی حساب و دسترسی به حساب بانکی خواهد بود، اما با مرور زمان و احساس اطمینان بیشتر مشتریان به این تکنولوژی، مواردی همچون پرداخت قبوض یا انتقال وجه نیز با این تکنولوژی انجام خواهد شد.

 

حوزه‌ی دیگری از نوآوری‌های صوتی، احراز هویت خواهد بود و این موضوع به فراتر از پین‌های سنتی یا پسوردها و اعمال بیومتریکی همچون اثر انگشت، کف دست و شناسایی چهره قدم خواهد گذاشت.

پرداخت‌های سریع، شامل جابجایی آنی پول توسط سیستم پرداخت فرد به فرد ،نیز به یک اولویت در انواع پرداخت‌های صوتی تبدیل خواهد شد. زیرا مردم دیگر کمتر با خود پول نقل حمل می‌کنند و پرداخت دیجیتالی به عنوان یک گزینه محبوب و آشنا شناخته می‌شود و شاهد این خواهیم بود که مشتریان بیشتری به کیف پولهای موبایلی متصل می‌شوند هرچند که استفاده همگانی از آنها در چند سال دیگر رخ خواهد داد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.