4 روند برتر فین تک در سال 2017

در سال 2017 فین تک‌ها چه روندی را در پیش گرفتند؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛در این مطلب مهمترین روند فین‌تک ها در سال 2017  که شاید سال آینده نیز شاهد آنها باشیم را بررسی کرده ایم. بعضی از این روندها بخاطر جدید بودنشان و بعضی دیگر بخاطر رشد سریعشان در زندگی روزمره مردم، در این لیست قرار گرفته‌اند.

 

در ادامه 4 نوآوری بانکی برتر فین‌تکی سال 2017 را معرفی کرده ایم:

 

1.ورود اپلیکیشن پرداخت فرد به فرد Zelle

هرچند بعضی اوقات از این فین‌تک به عنوان نسخه آمریکایی پلتفرم پرداخت ونمو یاد می‌شود، اما  Zelle  امسال اکوسیستم پرداخت فرد به فرد خود را به نمایش گذاشت. چند ماه پیش، بسیاری از کاربران ونمو حتی اسم  Zelle را هم نشنیده بودند، اما امروز این اپلیکیشن پرداخت فرد به فرد توجه‌ها  همه را به خود جلب کرده است

‎ 2. قابلیت پرداخت در پلتفرمهای غیر فین‌تکی

 

فیس‌بوک، اپل، سامسونگ و آمازون همگی در یک مورد مشترک اند،  هیچکدام از این شرکت‌ها در ابتدا به عنوان یک شرکت پرداخت فعالیت نمی‌کردند. اما در سال 2017، قابلیت پرداخت‌ در صدر لیست استراتژی این شرکت‌ها قرار گرفت.

 

اما اینکه آیا کاربران، این پلتفرمهای غیر فین‌تکی را برای پرداخت‌های خود انتخاب کنند محل سوال است. نه اپل پی و نه سامسونگ پی نتوانستند از تراکنش‌های پلتفرم پی پال پیشی بگیرند.

 

با این حال، فیس بوک بطور خاص در یکپارچه سازی  پرداخت فرد به فرد و ویژگی‌های صدور صورتحساب در سیستم چت اش به نام فیس بوک مسنجر فعال بوده است.

 

بانک‌ها نیز به این موضوعات ورود کرده‌اند؛ برای مثال بانک نوردیا مشتریانش را قادر ساخته است تا از پلتفرم شبکه‌ اجتماعی برای پرداخت استفاده کنند و  اپل پی  نیز برای پرداخت فرد به فرد از همین روش استفاده کرده است.

این پدیده همچنین موقعیت شرکت‌هایی چون PayKey را تقویت کرده‌است؛ PayKey  یک اپلیکیشن کیبوردی است که گزینه‌های پرداخت را در سرویس چت‌اش همچون واتس اپ است فعال ساخته است.

در آخر، ونو ثابت کرده که پرداخت‌ها، بخصوص تنوع پرداخت فرد به فرد، حرکتی اجتماعی  و همگانی است.

 

انتظار می‌رود سال آینده شاهد ترکیب بیشتری از سیستم‌های پرداخت‌ در پلتفرم‌ شبکه‌های اجتماعی باشیم.

‎3. ظهور وام دهندگان دیجیتالی

‎ در سال 2017 وام دهندگان دیجیتالی از مشکلات گریبانگیرشان رهایی یافتند و جای خود را در بین فین‌تک ها  باز کردند. سال آینده شاهد فعالیت بیشتر این وام دهندگان دیجیتالی خواهیم بود.

 

‎ 4. تنوع در فین‌تک‌ها

تنوع در سال 2017 موضوع اصلی بسیاری از صنعت‌ها بود مثل تکنولوژی، بانکداری و فین‌تک. این موضوع برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های تکنولوژی همچون اوبر برجسته بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.