هشدار بانک مرکزی سنگاپور نسبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی

بانک مرکزی سنگاپور طی بیانیه‌ای؛ نسبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی و خطر از دست رفتن همه پول افراد در این بازار هشدار داد.

عصر بانک؛به گزارش رویترز، بانک مرکزی سنگاپور امروز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به هر گونه سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی هشدار و اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت این ارزها ناشی از حدس و گمان بوده و این خطر وجود دارد که سرمایه‌گذاران تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

 

سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی سنگاپور اعلام کرد: نگرانی‌هایی درباره احتمال ورود افراد عادی به سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی نظیر بیت‌کوین به دلیل افزایش شدید قیمت آنها طی ماه‌های اخیر وجود دارد.

 

در بیانیه بانک مرکزی سنگاپور آمده است؛ که بنا به بررسی‌های انجام‌شده توسط سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین ناشی از حدس و گمان بوده و پایه و اساس ندارد و در نتیجه خطر کاهش شدید قیمت این ارزها بسیار بالاست. سرمایه‌گذاران در این زمینه باید آگاه باشند که این احتمال وجود دارد که تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

 

در این بیانیه همچنین آمده است که هیچ قانون و یا سازمانی برای حمایت از سرمایه‌گذارن در ارزهای مجازی وجود ندارد. این بانک از مردم این کشور خواست تا به شدت محتاطانه در این زمینه عمل کرده و نسبت به ریسک موجود در سرمایه‌گذاری از آنها آگاه باشند.

 

سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی سنگاپور هشدار داده است با توجه به اینکه بسیاری از پلتفرم‌های مبادله ارزهای مجازی در این کشور حضور نداشته و در خارج واقع شده‌اند، اعتبارسنجی و تشخیص هویت افراد حاضر در آنها بسیار سخت خواهد بود. ریسک بیشتر این است که با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران با شرکت‌هایی روبرو هستند که بررسی سابقه آنها بسیار سخت خواهد بود احتمال قربانی شدن سرمایه‌گذاران در کلاهبرداری وجود دارد.

 

/باشگاه خبرنگاران 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.