تکنولوژی‌های پرداختی که به ایران نرسید اما در دنیا منسوخ شد!

زمانی که روش پرداخت پول از طریق کارت‌های شتاب امکان‌پذیر شد همه محو این فناوری نوین بودند.

عصر بانک؛پرداخت پول در طول این سال‌ها با روش‌های متفاوتی انجام شده است. زمانی که روش پرداخت پول از طریق کارت‌های شتاب امکان‌پذیر شد همه محو این فناوری نوین بودند و کسی به این فکر نمی‌کرد که در کمتر از چند سال آینده این روش منسوخ و پیش‌پا‌افتاده خواهد شد.

 

یکی دو سال پیش فناوری پرداخت پول از طریق ساعت‌های هوشمند وارد میدان شد و توجه همه را به خود جلب کرد. البته که این فناوری در ایران هیچ‌گاه استفاده نشد ولی شنیدن اینکه در اقصی‌نقاط دنیا می‌توان با یک تلنگر به ساعت هوشمند هزینه لازم را پرداخت کرد به حد کافی جذاب است. ولی حالا این روش به کشور ما نرسیده منسوخ شده است و فناوری جدیدتری برای پرداخت پول پا به عرصه گذاشته است؛از طریق فناوری تشخیص چهره.

دانشمندان و پژوهشگران در صدد هستند که از فناوری تشخیص چهره در راستای پرداخت پول استفاده کنند و کمابیش موفق هم شده‌اند. فروشگاه KFC در چین از این فناوری برای نخستین بار استفاده کرد و به مشتریان خود اجازه داد از طریق اسکن چهره خود در کیوسک‌های مربوط غذای خود را تحویل بگیرند. چندی پیش هم که کمپانی اپل محصولات خود به ویژه آی‌فون 10 را معرفی کرد از فناوری تشخیص چهره و پرداخت از طریق آن هم گفت.

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.