اپل چگونه می‌تواند از تکنولوژی شازم برای‌ پرداخت‌ استفاده کند؟

خرید شازم توسط اپل نشان دهنده این پتانسیل در تکنولوژی شازم است که این اپلیکیشن چیزی فراتر از شناسایی آهنگ پخش شده از بلندگوهای یک مغازه است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛اپل برای این معامله تقریبا 400 میلیون دلار به شازم پرداخت می‌کند؛ طبق گزاش تک کرانچ، انتظار می‌رود این قرارداد در هفته جاری امضا شود.

 

این رقم بسیار کمتر از ارزشیابی تخمینی یک میلیارد دلاری شازم است. این معامله برای اپل مبلغ چندان قابل ملاحظه‌ای نیست زیرا این شرکت به دنبال چیزی فراتر از شناسایی آهنگ‌ها است.

 

طبیعتا، اگر اپل بخواهد تکنولوژی مشابهی در آیفون‌هایش تعبیه کند، هیچوقت لیسانس آن را از گوگل نمی‌گیرد.

 

اما تکنولوژی شازم می‌تولند این مهم را میسر سازد؛ اول با اجرایی کردن یک تکنولوژی مشابه با تکنولوژی شناسایی آهنگ گوگل، و در ثانی با شناسایی دیگر سیگنالهای مرتبط با پرداخت و تجارت.

 

شازم را می‌توان در حال حاضر مستقیما در دستیار صوتی سیری اپل تعبیه کرد و کاربردپذیری مازادی را به آن افزود.

 

و اما پرداخت از طریق شازم

 

با توجه به پتانسیل تکنولوژی شازم و اتصال دنیای دیجیتالی و فیزیکی، قابلیت های این اپلیکیشن‌ بی‌پایان خواهند ماند.

 

با اتصال نقطه‌های صوتی و تصویری، شازم مشتریانش را قادر می‌سازد که صدا یا محتوای بصری همچون تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و حتی لباسهای شخصی که در خیابان می‌بینید را با قابلیت خرید مستقیم از طریق لینک به اپل پی اسکن کنند.

 

با ظهور بیشتر و بیشتر تکنولوژی‌های صوت محور در مرکز ماجرا بخصوص ورود اپل به حوزه‌های هوش مصنوعی. ، شاهد این هستیم‌ که شبکه پرداخت بیشتراز مکالمات و تماس‌های صوتی برای احراز هویت و حتی انجام تراکنش استفاده می‌کند.

 

اگر تکنولوژی شازم توسط OS پشتیبانی شود، می‌تواند از نظر بنیادی شیوه‌های تعامل خرده فروشان با خریداران را تغییر دهد.

 

به عنوان مثال  در یک فروشگاه اپل، یک مشتری دارنده گوشی دست دوم ایفون می‌تواند از طریق شناسایی امواج صوتی روی یک صفحه نمایش به سرعت دستگاه دیگری خریداری کند یا اینکه با دستیار فروش ارتباط برقرار نماید.

 

در دیگر فروشگاهها، آیفون می‌تواند کارت‌های وفاداری را در اپلیکیشن کیف پول اپل تعبیه کند و یا برای احرازهویت، مکان خریداران  را طی یک پروسه خرید تایید کند.

 

حتی می‌تواند با شناسایی سیگنال صوتی خاص مشتری در نقطه فروش فروشگاه از طریق کیف پول اپل، پرداخت را انجام دهد.

 

"اپل پی" هیچگاه نتوانسته سناریوی آسانی ارائه دهد که مشتری را به استفاده از کیف پول موبایلی به جای پول نقد و کارت متقاعد کند. آیا شازم می‌تواند همان اپلیکیشن برنده باشد؟

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.