حرکت به سمت بانکداری باز دیگر آرزو نیست

حرکت به سمت بانکداری باز دیگر آرزو نیست؛ بلکه برای شرکت‌های مالی مدرن اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛در حال حاضر، دستورالعمل PSD2 اتحادیه اروپا به عنوان یک کاتالیزور برای انتقال دادهای مالی بانک‌ها از یک جعبه سیاه مخفی به یک پلتفرم قابل دسترسی عمل می‌کند که در آن مردم و شرکت‌ها قادرند به این اکوسیستم مالی وارد شوند.

 

این دستورالعمل، که PSD2 نامیده شده است، بانک‌ها را ملزم می‌کند که داده‌های مالی مشتریان را برای دیگران قابل دسترسی کنند. تحت لوای این قانون جدید، بانک‌ها هنوز از نظر تکنیکی پول مشتری را در اختیار دارند، اما برای مثال اگر من بخواهم موجودی خود را ببینیم، پول انتقال دهم یا به یکی از کارکنانم با استفاده از یک سرویس ثالث که دسترسی به حسابم را به او داده‌ام پول پرداخت کنم، بانک‌ باید دسترسی های لازم را ارائه دهد. این یکی از بزرگترین تغییرات در دنیای خدمات مالی است.

 

در حالی که اروپا پیشگام این انقلاب است، آمریکا از هیچ قانون مشابهی در حال حاضر برخوردار نیست. اما این تغییر وضعیت مهم در اروپا حاوی پیغام مهمی برای بخش بانکداری آمریکا است: یا باید به سرعت خود را با این دگرگونی دیجیتالی همگام سازند، یا بانک‌های آمریکایی به سادگی گرفتار خواهند شد.

 

بانک‌های آمریکایی باید مطابق با میل خود این کار را انجام دهند و بطور داوطلبانه داده‌های مشتریان خود را با استفاده از رابط‌های کاربری برنامه‌ریزی شده در اختیار شرکت‌های ثالث قرار دهند. اگر این کار را انجام ندهند، ریسک حذف شدن از بازار جهانی را باید قبول کنند.تنها پیش‌بینی رقابت قریب‌الوقوع در بحث PSD2 از همین حالا در حال تغییر دادن شیوه‌ی فعالیت بانک‌ها در اروپا شده است. موسسات شروع به ارائه خدماتی کرده اند که توسط دیگران طراحی شده‌ است. برای مثال، بانک Deutsche با شرکت Deposit Solutions وارد همکاری شده است که قصد دارند به مشتری راهکاری برای ارائه وام با نرخ بهره پایین ارائه کنند. HSBC نیز با بانک دیجیتال Monzo وارد همکاری شده است تا مشتریان را قادر سازد بتوانند مبلغ پرداختی شام خود را در فرانسه پرداخت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.