مسترکارت دسترسی به API را بروی پلتفرم زنجیره بلوکی باز می‌کند

انقلاب بلاک چین تنها به دنیای مالی محدود نمی‌شود. صنعت‌هایی همچون سلامت، هواپیمایی، انرژی، دیپلماسی و آموزش نیز برای برآورده ساختن نیازهای خود به دنبال راه‌حل‌های زنجیره‌ی بلوکی هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛مستر کارت می‌گوید اجازه دسترسی به پلتفرم تکنولوژی زنجیره بلوکی را از طریق API به توسعه دهندگان در بانک‌ها و خرده فروشان می‌دهد.

 

این شرکت نزدیک به 35 طرح را در زنجیره بلوکی به ثبت رسانده است و همچنین در گروه ارز دیجیتال، که کارش ایجاد، ارتقا و توسعه شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی زنجیره بلوکی و بیت کوین است، سرمایه‌گذاری کرده است. مسترکارت اخیراً به بنیاد اتریوم پیوست تا از این طریق امکان استفاده از تکنولوژی اتریوم در موقعیت‌های گوناگون را بررسی کند؛ بسیاری از این موارد خارج از محیط پرداخت‌های سنتی مسترکارت قرار می گیرند.

 

در ماه اکتبر سال پیش سه API زنجیره بلوکی موقت به پلتفرم توسعه‌ دهندگان اضافه شد: API  زنجیره بلوکی اصلی،  API قراردادهای هوشمند و API شبکه‌ی پرداخت سریع.

 

مسترکارت  می‌گوید مجوز این کار را دریافت و تایید کرده است و این تکنولوژی را در وهله اول در فضای B2B اجرایی می‌کند تا از این طریق چالش‌هایی همچون سرعت، شفافیت و هزینه‌ها در پرداخت‌های درون مرزی را بررسی کند. این پلتفرم به نوعی مهندسی شده تا تراکنش‌های پرداخت بدون استفاده از کارت همچون پرداخت‌های B2B را پوشش دهد. همچنین تراکنش‌های مالی انجام شده از طریق تاییدیه محل ساخت نیز، به جهت تایید هویت محصولات در طول زنجیره فروش، در این طرح پوشش داده می‌شود.

 

کن مور، معاون مدیر اجرایی مسترکارت می گوید : با ترکیب تکنولوژی زنجیره بلوکی مسترکارت با شبکه قراردادها و قوانین مرتبط، راهبردی را ساخته‌ایم که از نظر ایمنی، امنیت و حسابرسی قابل تکیه است.

 

زمان پرداخت‌ها، ما سعی داریم انتخاب و انعطاف‌پذیری را برای شرکایمان مهیا کنیم تا بتوانند از وجود ما و از روش‌های پرداختی جدید ما برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود استفاده کنند.

 

با سرمایه‌گذاری غول مالی بزرگی همچون مسترکارت در زنجیره بلوکی، به نظر پیش‌بینی‌های افراد خبره در این مورد به حقیقت منجر شده است. زنجیره بلوکی در حال تغییر شیوه‌ی انجام کارهاست، بخصوص در حوزه تراکنش‌های مالی. اخیرا، بنیاد بیل و ملیندا گیتس یک پلتفرم پرداختی، برای خدمات رسانی به کسانی که از خدمات مالی سنتی دسترسی ندارند، راه اندازی کردند.

 

با اینحال، انقلاب بلاک چین تنها به دنیای مالی محدود نمی‌شود. صنعت‌هایی همچون سلامت، هواپیمایی، انرژی، دیپلماسی و آموزش نیز برای برآورده ساختن نیازهای خود به دنبال راه‌حل‌های زنجیره‌ی بلوکی هستند. حتی این امکان وجود دارد که اینترنتی جدید بر اساس زنجیره بلوکی ابداع گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.