اقدامات بانک سینا برای افتتاح شعبه در آلمان

مراسم اختتامیه پروژه انطباق بانک سینا با استانداردهای بین المللی با حضور مدیرعامل، هیات مدیره و هیات عامل، جمعی از مدیران و روسای ادارات و نماینده شرکت KPMG برگزار شد.

عصر بانک؛مدیرعامل بانک سینا در این مراسم، اجرای پروژه را اقدامی ارزشمند برشمرد که طی آن فاز شناخت و تدوین نقشه راه بانک در زمینه های مختلف برنامه کسب و کار، فعالیت ها، بازرسی، تطبیق، مبارزه با پولشویی و ریسک به انجام رسید و به صورت مکتوب ارائه شد.

 

مهندس پیشرو با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت های قوی برای ارتباط با جامعه بین الملل گفت: از آنجا که یکی از الزامات تأسیس شعبه خارجی، ارزیابی و انطباق کامل بانک با استانداردهای بین المللی است، پروژه افتتاح شعبه در مونیخ آلمان همزمان با انعقاد قرارداد با شرکت KPMG  به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره ای خدمات مالی و مورد تأیید بافین آلمان، در شهریور ماه سال 95 آغاز شد. در این پروژه مقرر شد شرکت KPMG اقدام به ارزیابی و انطباق بانک با استانداردهای بین المللی نموده و در صورت لزوم رهنمودهای کافی برای گسترش خدمات بانکداری در سطح بین الملل را ارائه نماید که این مهم از طریق برگزاری جلسات منظم و همچنین برگزاری کارگروه های آموزشی از طرف نمایندگان شرکت مزبور در بانک انجام گردید.

مدیرعامل بانک سینا افزود: دستاورد این پروژه تهیه و تدوین اسناد بالادستی 5 گانه بانک شامل سند استراتژی کسب و کار، منشور حسابرسی داخلی، سند استراتژی ریسک، سند سیاست تطبیق و سند مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است که به تصویب و تأیید هیأت مدیره بانک و شرکت KPMG رسید و استحکام و پایداری بانک را که آگاهی از آن حق نظام بانکی دنیاست، به نمایش گذاشت.

وی ضمن تشکر از همکاری های خوب شرکت KPMG خاطرنشان کرد: اطمینان دارم این شرکت در مرحله اجرا نیز همکاری های خود را به بهترین نحو ادامه خواهد داد و در انجام اقدامات و فعالیت های اخذ مجوز و افتتاح شعبه بانک سینا در مونیخ آلمان نیز تسریع خواهد نمود.

ساروخانی عضو هیات مدیره و مدیر پروژه نیز ضمن تشریح فرایند شکل گیری و روند اجرای پروژه گفت: در این پروژه، مستندات درخواستی شرکت KPMG شامل 150 گزارش مشتمل بر بیش از 400  صفحه تهیه، ترجمه و ارسال و  21 جلسه کمیته راهبردی به صورت مستمر تشکیل شد.

به گفته ساروخانی درخواست های شرکت شامل اطلاعاتی درباره پروفایل، مدیریت مالکیت، حسابرسی داخلی، تطبیق و مبارزه با پولشویی و مدیریت کسب و کار ریسک بود که به صورت مشروح و مطابق با استانداردهای لازم تهیه و ارسال شد.

دکتر زانتیر مدیر خدمات مالی شرکت KPMG هم گفت: بانک سینا با انجام این فاز از پروژه به نقطه عطف مهمی در جهت مدرنیزاسیون ساختارها و سیستم های مدیریتی رسیده است.

وی افزود: این پروژه اقدامی بسیار مهم بود چون طی آن به یک شناخت و فهم درستی از وضعیت موجود بانک و مسیری که برای تطابق با استانداردهای بین المللی طی کرده رسیدیم.

گفتنی است بانک سینا در راستای فراهم سازی مقدمات افتتاح شعبه در مونیخ آلمان، با شرکت KPMG تفاهم نامه همکاری امضا کرد که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.