بانک به مثابه یک پلتفرم

بر طبق گزارش گارتنر، تا سال 2016، 75 درصد از 50 بانک برتر جهانی از یک پلتفرم API برخوردار بودند و 25 درصد نیز یک AppStore را برای مشتریان خود راه اندازی کردند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بانکداری باز یک API با منبع باز و یک فروشگاه اپلیکیشن (App Store) برای بانک‌ها است که به موسسات مالی این امکان را می‌دهد خدمات دیجیتال خود را بصورت امن و سریع توسعه دهند. این کار از طریق اپلیکیشن‌ها و خدمات شرکت‌های ثالث صورت می‌پذیرد.

بانک به مثابه یک پلتفرم

تعریف API

API یک رابط کاربری و یا یک واسطه است که به برنامه‌های نرم افزاری این امکان را می دهد با دیگر نرم‌افزارها ارتباط برقرار کنند. در حوزه‌ی معامله‌گری بازار ارز Forex)،  API) به رابطی گفته می‌شود که باعث می‌شود پلت فرم شما به بازار جهانی متصل شود.

 

بانکداری باز برای بانک‌ها

 

بکارگیری یک API باز و ایمن و یک  App Store

 

همچون بانکداری آنلاینی که امروزه شاهد آن هستیم، تمام موسسات مالی در آینده API های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. بر طبق گزارش گارتنر، تا سال 2016، 75 درصد از 50 بانک برتر جهانی از یک پلتفرم API برخوردار بودند و 25 درصد نیز یک AppStore را برای مشتریان خود راه اندازی کردند. بانکداری باز این موسسات را با تکنولوژی مناسب همراه می‌سازد.

 

با پروژه‌ی بانکداری باز شما می‌توانید:

• طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های تحت وب و موبایل را به مشتریان خود پیشنهاد دهید.

• هزینه‌های ادغام و بهبود برای اپلیکیشن‌های جدید را کاهش دهید.

• کنترل داده و امنیت پیشرفته‌تری را برای کاربران نهایی مهیا سازید.

• جامعه‌ی توسعه دهندگان را پیرامون خود گرد آورید و اپلیکیشن‌های جدید را به مشتریان ارائه دهید.

بانکداری باز برای مشتریان

 

لذت استفاده از اپلیکیشن‌های بی‌شمار‌ مدرن بانکداری

 

بانکداری باز، مشتریان بانکی را قادر می‌سازد که از اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری و خدمات ارائه شده برای برقراری یک اتصال ایمن به حساب بانکی خود بهره‌مند شوند. شما اپلیکیشن‌هایی که دوست دارید را در فروشگاه اپلیکیشن بانک انتخاب می‌کنید و مهم‌تر اینکه، دیگر نیازی نیست مشخصات حساب خود را با این اپلیکیشن‌ها به اشتراک بگذارید.

 

بانکداری باز برای توسعه دهندگان

 

استفاده از یک API بانکداری استاندارد و بی دردسر

 

دوست دارید یک اپلیکیشن مالی بسازید که به تراکنشهای حساب بانکی دسترسی داشته باشد؟ بانکداری باز یک API رایگان و با کاربرد ساده را به شما ارائه می‌کند که می توانید در کمتر از چند دقیقه به آن متصل شوید و از آن استفاده کنید.

 

با  بانکداری باز توسعه دهنده گان می‌توانند:

 

• اطلاعات حساب بانکی را از طریق REST API یکپارچه کنند.

• از سیستم تشخیص هویت ایمن از طریق ویژگی Oauth برخوردار شوند.

• یک بار بنویسید و همه جا به کار ببرید.

• یک رابط کاربری با ثبات داشته باشید.

• از طریق فروشگاه اپلیکیشن نظرها را به خود جلب کنید.

 

بانکداری باز برای جامعه

 

بالا رفتن سطح شفافیت مالی

 

بانکداری باز یک پروژه‌ی تکنولوژیکی با اهداف اجتماعی است. این پروژه مشارکتی است برای حل یکی از بزرگترین مشکلات پیرامونی ما یعنی فساد.

 

بانکداری باز هم شفافیت مالی را افزایش می‌دهد و هم ایمنی … و این کار را با مخاطب قرار دادن هوشیاری مردم انجام می‌دهد. شفافیت مالی مانع فساد می‌شود و کار را برای انجام آن سخت می‌کند و موجب افزایش اعتماد مشتریان درموسسات مالی و سازمان‌ها می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.