همه چیز درباره میکرومگاکانتینردیتاسنتر شرکت نارین تک فرتاک

نسل جدید دیتاسنترها که با عنوان "دیتاسنتـرهای ماژولار" شناختـه می‌شود، علاوه بر قابلیتهای دیتاسنترهای سنتی، مزیتهائی از جمله زمان استقرار بسیار کوتاهتر و هزینه بسیار کمتر را برای صاحبان صنعت IT به ارمغان آورده است.

عصر بانک؛نیاز سازمانها به افزایش سریع ظرفیت تجهیزات IT و کاهش همزمان هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری، نسل جدیدی از دیتـاسنتـرها را روانه بازار کرده است.

 

این نسل که با عنوان “دیتاسنتـرهای ماژولار” شناختـه می‌شود، علاوه بر قابلیتهای دیتاسنترهای سنتی، مزیتهائی از جمله زمان استقرار بسیار کوتاهتر و هزینه بسیار کمتر را برای صاحبان صنعت IT به ارمغان آورده است.

 

یکی از محصولاتی که در این راستا تولید شده، کانتینـردیتاسنتـرها هستند که از آنها با عناویـن مختلفـی (مثل: دیتاسنتـرهای قابل حمل و …) یاد می‌شود.

 

شرکت نارین تک فرتاک به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات باکیفیت در عرصه نظام بانکی کشور، با تکیه بر توان فنی متخصصان خود، طـرح منحصـر به فـردی از کانتینردیتاسنترها را با نام تجاری “نارین 2020” ارائه نموده که نیاز طیف وسیعی از صنایع مخصوصاً صنعت بانکی کشور را برطرف می‌سازد. در طراحی این محصول که حاصل سالها مطالعه، تحلیل و بررسـی نمونه‌های خارجـی می‌باشد، سعی بر این بوده که ضمن حفظ نقاط قوت تولیدکنندگان مطرح دنیا در این زمینه، نقاط ضعف آنها برطرف گردد. این شرکت مفتخر است که برای اولین بار، مفهوم ماژولاریتی را حتی به فضای فیزیکی این محصول توسعه داده و کانتینرهای مربوطه را نیز به صورت ماژولار تولید نموده است. ویژگیهای این محصول منحصر به فرد به شرح زیر می‌باشد.

ماژولاریتی: همه اجزاء بکارگرفته شده در نارین 2020 بـر اساس مفهـوم ماژولاریتی طراحـی شده‌اند. سیستم الکتریکی آن از UPSها و تابلوهـای بـرق ماژولار تشکیـل شـده و برای سیستم مکانیکی نیز از پکیجهای ماژولار استفاده شده است. برای رعایت این مفهوم، حتی کانتینر محصول به صورت ماژولار طراحی و ساخته شده است. طول هر ماژول کانتینر حدوداً 2 متر می‌باشد و تعداد ماژولها بر اساس نیاز بهـره‌بردار تعیین می‌شـود. با استفاده مکرر از این ماژولها امکان تولیـد طیـف وسیعـی از کانتینـردیتاسنتـرها  (با ابعاد کوچـک و بـزرگ) فـراهم گردیـده و بـر همیـن اساس، نام “میکرومگاکانتینردیتاسنتر” بر این محصول نهاده شده است.

 

فضای فیزیکی این محصول با بکارگیری ماژولهای توسعه که به انتهای میکرومگاکانتینردیتاسنتر اضافه می‌شوند قابل افزایش می‌باشد. برای مثال چنانچه مدل 20 فوت (3 ماژول) این محصول سفارش داده شود و پس از مدتی با افزایش میزان سرویسها لزوم توسعه کانتینردیتاسنتر احساس گردد، این امکان وجود دارد که با سفارش یک ماژول (2 متری) فضای فیزیکی برای نصب 3 رک دیگر را تأمین کرد.

 

این محصول در اندازه‌های گوناگون (بر اساس فضای فیزیکی مورد نیاز)، مدلهای متنوع H,M,L (برحسب چگالی بار رکها) و TIERهای مختلف (بنا بر قابلیت اطمینان دلخواه مشتری) تولید می‎گردد.

 

سیستم خنک‌­کننده مدلهای L و M از نوع دیواری بـوده و حتی کانالهای هدایت‌­کننده هوای خنک نیـز به صورت ماژولار تولید و به طور مستقل بر روی ماژولها مونتاژ می­شوند.

مدلهای H که چگالی بار رکهای آنها بیشتر است بر اساس سفارش مشتری تولید و سیستم خنک‌کننده آنها به صورت ماژولهای جداگانه بر روی سقف کانتینردیتاسنتر نصب می‌شوند.

لازم به ذکر است همه مدلهای نارین 2020 قابل تبدیل به یکدیگر بوده و صرفاً با درخواست اعمال تغییرات روی مدلهای قبلی (به جای سفارش مدل جدید)، می‌توان هزینه‌های سازمان را به حداقل ممکن رساند.

قابلیت مونتاژ در محل استقرار: نارین 2020 به دلیل طراحـی ماژولار، امکان مونتـاژ در محـل مورد نظـر بهره‌بردار را دارد. چنانچه به دلیل محدودیت ابعاد دربهای ورودی ساختمان، ورود محصـول مونتـاژ شده امکان‌پذیـر نباشد، می‌توان اجزاء نارین 2020 را ابتدا به داخل ساختمان منتقل کرده و سپس در محل مورد نظر بهره‌بردار مونتاژ نمود.

رعایت الزامات پدافند غیرعامل: استتار، اختفاء، تفرقه و پراکندگی، تحرک و … از جمله اقدامات پدافند غیرعامل است که برخی از مهمترین آنها برای دیتاسنترهای سنتی قابل پیاده‌سازی نمی‌باشد. به عنوان مثال چنانچه افراد غیرمجاز از محل استقرار دیتاسنترهای سنتی آگاهی یابند، جابجائی آنها به راحتی امکان‌پذیر نیست اما  کانیتنردیتاسنترها از جمله نارین 2020، این امکان را برای صاحبان صنایع IT فراهم می‌نمایند. استتار و اختفاء هم از جمله اقداماتی است که اجرای آن برای دیتاسنترهای سنتی ممکن نیست. پراکندگی (عـدم تمرکز) نیز برای دیتاسنتـرهای سنتـی مستلزم صـرف هزینه‌های هنگفت جهت ایجاد سازه‌های متعدد می‌باشد.

Plug and Play : این محصول بلافاصله پس از نصب در محل مورد نظر مشتری، اتصال به سیستم الکتریکی و تأمین زیـرساخت ارتباطات مخابـراتی (فیبـر نوری یا لینک ماهـواره‌ای) آماده راه‌اندازی و بهره‌برداری خواهد بود.

مدت زمان استقرار  کوتاه: میکرومگاکانتینردیتاسنترهای تولیدی شرکت نارین تک فرتاک تنها چند هفته پس از سفارش، تولید و برای مشتری ارسال می‌گردد. این زمان در مقایسه با مدت زمان لازم برای ساخت دیتاسنترهای سنتی (که حداقل 2 سال به طول می‌انجامد) بسیار کمتر است.

کاهش هزینه سرمایه‌گذاری: با بکارگیری این کانتینردیتاسنترها به اندازه نیاز (بر حسب تعداد ماژولها یا تعداد رکهای مورد نیاز) و نصب آنها در فضاهای باز (بدون نیاز به سازه و ساختمان)، صرفه‎جوئی قابل‌توجهی در هزینه سرمایه‌گذاری سازمانها رخ خواهد داد. به این ترتیب زمان بازگشت سرمایه به اندازه قابل توجهی کاهش یافته و بسیاری از پروژه‌ها که با دیدگاه سنتی دیتاسنترها توجیه اقتصادی ندارند، سودآور خواهند شد.

قابلیت توسعه : طراحی این محصول به گونه‌ای است که زیرساخت فیزیکی آن در هر مرحله قابل توسعه است. در صورت نیاز بهره‌بردار ظرفیت سیستم الکتریکی، سیستم مکانیکی و حتی فضای فیزیکی نارین 2020 (با اضافه کردن ماژولهای کانتینر به انتهای آن) قابل ارتقاء است. ابعاد هر ماژول به گونه‌ای است که عرض و ارتفاع آن با کانتینرهای استاندارد یکسان بوده و با مونتاژ کردن 3 یا 6 ماژول، به ترتیب یک کانتینر استاندارد 20 فوت یا 40 فوت حاصل می‌گردد.

قابلیت سفارشی‌سازی : نیازهای هر مشتری منحصر به فرد بوده و بر این اساس نارین 2020 را می‌توان بر اساس سفارش مشتری بازسازی کرد. کلیه تجهیزات و حتی ابعاد و اندازه این محصول می‌تواند بر اساس سفارش و نیاز مشتری طراحی و تولید شود.

یکپارچگی: میکرومگاکانتینردیتاسنترهای این شرکت (از کوچکترین آنها تا بزرگترین) به طور مستقل شامل سیستم الکتریکی، سیستم خنک­‌کننده، سیستم اعلام و اطفاء حریق و … بوده، همه پیش­ نیازهای لازم برای بهره­ برداری، کنترل، مانیتورینگ و مدیریت یک دیتاسنتر را دارا می­باشند. البته در صورت نیاز مشتری،امکان تفکیک تجهیزات IT از تجهیزات الکتریکی یا مکانیکی و استقرار آنها در کانتینرهای مجزا هم وجود دارد.

قابلیت جابجائی: همه نمونه‌های نارین 2020 (با ابعاد و اندازه دلخواه مشتری) دارای Corner های مخصوص کانتینر برای حمل با جرثقیل می‌باشد. پکیجهای خنک‌کننده آنها که بر روی دیواره جانبـی یا سقف کانتینر نصب می‌گردد نیز به راحتی از آن جدا می‌شود؛ به نحوی که عرض و ارتفاع محصول هم اندازه کانتینرهای استاندارد و مطابق با مقررات ترافیک شهری بوده، هیچگونه محدودیتی در حمل و نقل ایجاد نخواهد کرد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.