اینترنت پرداختی‌ها (IOP) ، بخش رو به رشد حوزه‌ی تکنولوژی

در حالی که تکنولوژی‌های دیجیتال در حال برهم‌ زدن وضعیت فعلی و ارتقای انتظارات مشتریان هستند، دستگاههای متصل بهم در حال تبدیل کردن راه‌ها به اتوبان‌ها هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛از خانه‌های هوشمند با دستگاههای متصل بهم گرفته تا تکنولوژی‌های پوشیدنی و ماشین‌های متصل به اینترنت، بسیاری از دستگاههای در دست مشتریان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، اطلاعات را بین همدیگر رد و بدل کنند، در تصمیم گیری شرکت کنند و کیفیت و بهره‌وری زندگی را بهبود بخشند.

 

در حقیقت، بحث بر سر اینترنت اشیا (IOT) از تعدد دستگاههای متصل بهم پا را فراتر گذاشته و به چگونگی مداخله‌ی این دستگاهها با زنجیره‌ ارزش کسب و کار و رد کردن موانع سنتی پیش روی محصولات رسیده است. تحقیقات نشان می دهد که بازار ارتباطات ماشین به ماشین (M2M) تا سال 2023 به ارزشی در حدود 27.62 میلیارد دلار دست پیدا می‌کند. IDC پیش بینی می‌کند که هزینه‌ی جهانی اینترنت اشیا در سال 2021 به چیزی حدود 1.4 تریلیون دلار می‌رسد زیرا سازمان‌ها در حال سرمایه‌گذاری بیشتر و بیشتر روی سخت‌افزار، نرم افزار، خدمات و نقاط اتصالی هستند که اینترنت اشیا را به تحقق می‌رساند.

 

آمازون با محصولاتی همچون Amazon Dash یکی از پیشگامان حوزه‌ی اینترنت اشیا است.

 

مادامیکه اینترنت اشیا در حال شتاب گیری است، ما شاهد تغییر در چشم انداز پرداخت‌ها با تکامل "اینترنت پرداختی‌ها" (IOP) هستیم؛ جایی که دستگاههای متصل بهم را می توان برای پرداخت هزینه‌ها با کمترین دخالت انسانی بکار گرفت. ما از قبل شاهد نسخه‌های اولیه‌ی بکارگیری این تکنولوژی در  انجام پرداخت‌ها بودیم؛ مواردی همچون Amazon Dash و FitPay، که توانایی‌های پرداخت بدون تماس را برای دستگاههای پوشیدنی امکان پذیر می‌سازند. موسسات مالی باید به این مهم دست پیدا کنند و زیرساخت‌های پرداختی خود را برای پیشتیبانی کردن از این سیستم ها آماده سازند.

 

"اینترنت پرداختی‌ها" هنوز در حد یک پروتوکل است اما انتظار می‌رود که بزرگترین بخش در حال تکامل دنیای تکنولوژی شود. اینترنت پرداختی‌ها یا همان IOP به همراه فضای ابری، big data، analytics، هوش مصنوعی و تکنولوژی بیومتریک‌، نوید از آینده‌ی هیجان انگیز می‌دهند. آینده‌ای که در آن پول همچنان وجود دارد اما تکنولوژی، پرداخت‌ها را به شیوه‌ای بازتعریف می‌کند که مردم مشتاق تجربه آن هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.