از«فرآیند حساب‌های پرداختنی» مشتری‌ به نفع خود استفاده کنید

اگر من یک صورتحساب در روز جمعه می‌فرستادم- یعنی درست روزی که بخش حسابداری روز قبل آن چک‌ها را می‌نوشت- باید دو هفته برای آنها صبر می‌کردم تا دوباره چک‌ها نوشته شوند.

عصر بانک؛ویکی چوی می‌گوید در طول دوره شغلی 12 ساله او به عنوان یک برنامه‌ریز مستقل همیشه برای خدماتش پول دریافت کرده است؛ اما این پرداخت‌ها همیشه به موقع نبوده است.او به یاد می‌آورد که: «زمانی که برای یکی از اولین مشتریان شرکتی‌ام کار می‌کردم، آموختم که بخش حسابداری هفته بعد از آن و تنها روزهای پنج‌شنبه چک می‌نویسد. تعجب می‌کردم که چرا به موقع پرداختی‌های خود را دریافت نمی‌کنم. در نهایت از آنها پرسیدم و دریافتم که اگر من یک صورتحساب در روز جمعه می‌فرستادم- یعنی درست روزی که بخش حسابداری روز قبل آن چک‌ها را می‌نوشت- باید دو هفته برای آنها صبر می‌کردم تا دوباره چک‌ها نوشته شوند.»

 

این یک آموزش بود و طی زمان او بر این فرآیند تسلط یافت. ویکی یک قرارداد استاندارد دارد که به کمک یک حقوقدان آن را تنظیم کرده است. او بسته به مشتری و رخداد موردنظر تنظیمات و تغییرات را اعمال می‌کرد.این قرارداد برنامه زمان‌بندی پروژه، تاریخ پرداخت و شرایط پرداخت را شامل می‌شود. علاوه‌بر اینکه این قرارداد شامل یک بند «توقف کار» می‌شود که به او حق توقف کار برای مشتری تا زمانی که همه پرداخت‌ها به‌روز نشود را می‌دهد.تجربیات اولیه او با مشتریانش ویکی را وادار کرد تا شروع به استفاده از QuickBooks کند؛ که او را قادر می‌سازد پرداخت‌هایی از طریق چک‌های الکترونیکی و کارت‌های اعتباری دریافت کند و منجر به پرداخت‌های به موقع شود.او می‌گوید «من این روش را دوست دارم؛ چرا که این کار همه حساب و کتاب‌های من را یکجا نگه می‌دارد و من نیازی ندارم تا از نرم‌افزارهای متفاوت برای همان فرآیند استفاده کنم.»

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.