با دستیار صوتی گوگل در خانه فرمان بده؛ خرید کن

گوگل و فروشگاه های زنجیره ای والمارت در آمریکا با همکاری یکدیگر خرید صدها هزار محصول موجود در این فروشگاه ها را از طریق دستیار صوتی Google Home ممکن می کنند.

عصر بانک؛به گزارش مهر، این تحول موجب خواهد شد که مردم برای خرید انواع کالا دیگر نیازی به مراجعه حضوری به این فروشگاه ها نداشته باشند و در حالی که در منزل خود هستند با بیان عبارت فلان کالا را بخر، محصول مورد نظر را خریداری و دریافت کنند.

 

این خدمات گوگل در رقابت با شرکت آمازون و دستیار صوتی هوشمند Amazon Echo عرضه می شود. علاقمندان با استفاده از بلندگوهای الکسای آمازون هم می توانند برخی خریدها را انجام دهند، پیتزا و قهوه سفارش بدهند، از وضعیت آب و هوا مطلع شوند، جستجوی اینترنتی انجام بدهند و از تازه ترین اخبار مطلع شوند.

 

کاربران خدمات گوگل هوم هم می توانند از این طریق کالاهایی را به صورت تکی با صدور فرمان صوتی خریداری کنند و هم چندین قلم کالا را با تهیه یک فهرست خرید آنلاین سفارش دهند و برای تکمیل خرید خود از برنامه موبایلی Google Home استفاده کنند.

 

خرید صوتی با استفاده از Google Home از ابتدای سال جاری میلادی توسط گوگل فعال شد و شرکت های تجاری مانند Costco، Walgreens و  PetSmart در این زمینه با گوگل همکاری دارند. کارشناسان معتقدند با افزایش علاقه به این نوع فناوری ها، الگوی خرید در بسیاری از جوامع به تدریج تغییر خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.