شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و محصولات بانکی و پرداخت در الکامپ 23 چه کردند؟

در نمایشگاه الکامپ، شرکت‌های بانکی و پرداخت برای معرفی راهکارهای B2C شان بصورت رو در رو چه کردند؟

عصر بانک؛در بیست و سومین دور برگزاری الکامپ ، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بانکی و پرداخت برای جذب بیشتر مخاطب برنامه‌های متنوعی داشتند.

 

بیست و سومین رویداد الکامپ نیز با حضور شرکت‌های مختلف برگزار شد. در این رویداد حضور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و راهکارهای بانکی و پرداخت الکترونیک و برنامه‌هایی که هر کدام از این شرکت‌ها برای جذب کاربر پیش بینی کرده بودند، شور و حال متفاوتی نسبت به شرکت‌های دیگر به این نمایشگاه داده بود.

 

مسابقه و قرعه کشی، موسیقی پاپ، حرکات موزون روبات‌ها، طراحی فضای قطبی، رنگ تند قرمز غرفه  و استفاده از دلقک و … از جمله روش‌هایی بود که شرکت‌ها برای جذب مردم از آن استفاده کردند و شور و نشاط جالبی را به این رویداد داده بودند.

 

جدا از موضوع شیوه طراحی و برنامه‌های پیش بینی شده شرکت‌های بانکی و پرداخت برای جذب بیشتر مخاطب، باید به این نکته اذعان کرد که این برنامه‌ها نقش مؤثری در ایجاد انگیزه به مخاطب برای حضور در این رویداد بزرگ داشت و این روش‌ها، باعث شد مردمی که به نمایشگاه آمده بودند با روش‌های نوین بانکداری و پرداخت الکترونیک بصورت حضوری بیشتر آشنا شوند.

 

در الکامپ بیست و سه، شرکت‌های PSP مختلف از M-POS، پرداخت درون برنامه ای، امکان پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق اپلیکیشن، خدمات کارت به کارت اپلیکیشن‌های پرداخت، نسخه IOS اپلیکیشن پرداخت و ربات پرداخت رونمایی کردند که بعضی از این خدمات توسط شرکت‌های دیگر قبلاً معرفی شده بود. همچنین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بانکی نیز اپلیکیشن‌های متفاوت بانکی خود را با خدمات متنوع به نمایش گذاشتند که از جمله خدمات برجسته این اپلیکیشن‌ها می‌توان به امکان عملیات پرداخت، دریافت و درخواست وجه از طریق بستر گروه‌های اجتماعی، پرداخت دنگی، سرمایه گذاری جمعی، ایجاد گروه‌های خیریه، خرید سیم‌کارت بصورت مستقیم از اپلیکیشن و تخفیف در ازای خرید از طریق اپلیکیشن اشاره کرد.

 

الکامپ شاید یکی از مهمترین نمایشگاههای داخلی و یکی از روش‌های سنتی  نمایش راهکارهای B2C کسب و کارهای بانکی و پرداخت برای معرفی محصولات و خدمات و راهکارهای شان به عموم مردم  است، اما با همه استقبال‌ها و شور و اشتیاق مردم به حضور در این رویداد، باید به این نکته اشاره کرد که بخش اعظم مردم که در این رویداد حضور نداشتند از این خدمات و راهکارها مطلع نمی‌شوند و شرکت‌های بانکی  و پرداخت که راهکارهای B2C  ارائه می دهند باید برای فرهنگ سازی و جذب توده های مختلف مردم برنامه‌های متنوع و مستمر بیشتری پیش بینی و اجرایی کنند، تا سرمایه گذاری عظیمی مالی و انسانی که هر یک از این شرکت‌ها انجام داده، محدود به حضور در نمایشگاه‌های سنتی نشود.

با توجه به حضور فعال ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام، نقشی که این شبکه‌ها به عنوان ابزاری نوین در معرفی راهکارهای شرکت‌های بانکی و پرداخت و استفاده از روش‌های جدید پرداخت می‌تواند داشته باشد، مطمئناً روشی مثل حضور در نمایشگاه ندارد.

بنابراین یکی از بهترین روش‌های اثرگذار برای معرفی راهکارهای دیجیتال این شرکت‌ها به مردم، استفاده از فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی بصورت مستمر است، روشی که تعدادی از شرکت‌های PSP و بانکی در حال استفاده از آن هستند و نتیجه ملموس آن را با توجه به حجم و تعداد تراکنش دریافت کرده‌اند، اما تعدادی دیگر از شرکت‌ها هنوز اعتقادی به آن ندارند و به این باور نرسیده اند که نقش شبکه‌های اجتماعی تا چه اندازه عمیق و قوی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.