ATM های Macau با اسکن چهره رد پول خلافکاران را تعقیب می‌کنند

خلافکاران چینی برای دریافت پول از بعضی ATM ها باید تلاش بیشتری انجام دهند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛خلافکاران و قماربازان چینی برای دریافت پول از بعضی ATM های موجود در Macau باید تلاش بیشتری انجام دهند و صرفا وارد کردن رمز کارت به دریافت پول ختم نمی‌شود. آنها باید برای شش ثانیه به دوربین تعبیه شده در دستگاه زل بزنند تا نرم افزار تشخیص چهره بتواند هویت آنها را تایید و تراکنش‌ها را ردیابی کند.

 

ATMهای جدید نمایانگر اولین اپلیکیشن مشتری محور با نرم‌افزارهای امنیتی تشخیص چهره‌ هستند که در وسعتی زیاد در چین به کار گرفته می‌شوند، جایی که به نسبت آمریکا یا اروپا، نگرانی‌های امنیتی چندان شدت ندارد. سانسورچی‌های حکومتی محتوای موجود در اینترنت را که از نظر آنها برای امنیت ملی و همچنین حزب کمونیست مضر هستند از روی اینترنت محو می‌کنند و کاربران چینی نیز به طور مرتب از طریق پرداخت‌های موبایلی، سایت‌های تجاری و اپلیکیشن‌های ارسال غذا بر روی گوشی‌هایشان اطلاعات شخصی خود را ارسال می‌کنند.

 

سیستم تشخیص چهره در ATMهای جدید تعبیه شده در Macau از نسخه‌ی ساده‌ای از این تکنولوژی شناخته شده بهره می‌برد. هلدینگ گروه علی‌بابا و همچنین شرکت Baidu در حال سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی‌های بیومتریک هستند که بتوانند از این طریق سرویس‌های پرداخت موبایلی را امن تر کنند و جریانات تجارت آنلاین را که در چین سالیانه به حدود 5 تریلیون یوان (734 میلیارد دلار) رسیده است را هموار کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.