لینکپ پلتفرمی برای توسعه خدمات اینترنت اشیاء

بنیانگذاران «لینکپ» (شبکه و پلتفرم یکپارچه IoT)، دیروز در غرفه فناپ به معرفی خدمات خود پرداخته و از برخی سرویس‌های جدید ارایه شده بر بستر لینکپ رسما رونمایی کردند.

عصر بانک؛لینکپ که با مشارکت مرکز نوآوری فناپ کار خود را آغاز کرده، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با استفاده از تازه‌ترین فناوری‌های ویژه اینترنت اشیاء، به سادگی بتوانند برنامه‌های کاربردی خود را به منظور تعامل با دنیای فیزیکی و هوشمندسازی زندگی طراحی کنند. برای این منظور علاوه بر شبکه و پلتفرم یکپارچه ارایه شده، فضایی نیز تحت عنوان لابراتوار در نظر گرفته شده است که با ارایه کیت‌های توسعه (Development Kits) به توانمندسازی توسعه‌دهندگان برای شروع فعالیت در عرصه اینترنت اشیاء می‌پردازد.

خدماتی هم‌چون آبیاری هوشمند، پارکینگ هوشمند، سطل زباله متصل، سامانه سنجش کیفیت هوا و … برخی نمونه‌هایی هستند که تاکنون توسط توسعه‌دهندگان در لابراتوار لینکپ ساخته شده‌اند. در این میان سرویس سنجش کیفیت هوا با ورود به مرحله تجاری‌سازی توانسته است تحت برند «هواپا» به عموم عرضه شود. سامانه هواپا بر بستر لینکپ و در دو نسخه داخلی و خارجی توسعه یافته است و امکان پایش کیفیت هوا (با تمرکز بر ذرات معلق)، دما و رطوبت را برای کاربران فراهم می‌کند. هم‌چنین نسخه داخلی هواپا علاوه بر موارد فوق، می‌تواند نشت گاز و منوکسیدکربن را نیز بسنجد و در صورت عبور از مقادیر سالم، از طریق اینترنت به کاربر هشدار دهد. این گجت هوشمند هم‌اکنون از طریق آدرس havapa.com برای تهیه عموم در دسترس است.

در بخش شبکه نیز لینکپ برای نخستین بار راهبردی تحت عنوان Flexible Network Policy را ارایه داده است که بر مبنای آن، بر خلاف گذشته که توسعه‌دهندگان می‌بایست خود را با محدودیت‌های شبکه تطبیق می‌دادند، این نیازمندی‌های کاربران است که تعیین‌کننده سبد فناوری‌های شبکه لینکپ و همچنین پوشش آن خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با لینکپ می‌توانید به آدرس www.linkap.ir مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.