شهرهای هوشمند نیازمند اطلاعات پرداخت بانک ها

بانک ها اطلاعات پرداخت و تراکنش های زیادی در اختیار دارند که شهرداری ها به آنها دسترسی ندارد. این بدان معناست که بانک ها می توانند نوعی از خدمات هوشمند و اطلاعات شخصی سازی شده مشتریان را در اختیار داشته باشند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ شهر هوشمند، مفهوم جدیدی نیست اما یک قابلیت تازه به شمار می آید. شهرهای هوشمند فضاهایی هستند که به شیوه ای سریع، هوشمند و انعطاف پذیر رشد می کنند تا نیازهای شهروندان خود را تامین کنند.

شهرهای هوشمند نیازمند یافتن راهی برای ردیابی، ذخیره و تحلیل  مقادیر کلانی اطلاعات هستند. شرکت های بزرگی مانند« آی بی ام» و سیسکو این خدمات را به شهرداری های مختلف ارائه می کنند اما عکس العمل به این روند خیلی خوب نبوده است.

آیا این بدان معناست که شهر هوشمند فقط یک رویاست؟ لزوما خیر. بلکه منظور آن است که دولت ها انگیزش منطقی برای پیشرفت در این حوزه را ندارند. البته شرکت های خصوصی شهرها را در آینده نزدیک دگرگون خواهند کرد. در این میان بانک ها در وضعیت خارق العاده ای هستند که می توانند با تکیه براطلاعات پرداخت، رهبری شرایط را به عهده بگیرند.

 

کوالالامپور پایتخت سنگاپور با استفاده از روش های پرداخت نوین ،سیستم پرداخت خودکار هزینه ها و دریافت قبض و پرداخت حق پارک خودرو را در این شهر ایجاد کرده است.

ماهیت دولت های محلی که در حقیقت بخش هایی هستند از یک مجموعه بزرگ که ارتباط پایداری با یکدیگر ندارند،  باید روندی به کار گیرند که فعالیت ها را به شیوه ای سهل و آسان انجام دهند. علاوه برآن فناوری مورد نیاز برای یکپارچه سازی بخش ها را به گونه به کار گیرند که ویژگی های اصلی یک شهر هوشمند که نیازمند سرمایه گذاری مقادیر کلانی پول و زمان و البته تغییرات فرهنگی است را دارا باشند.

مشتریان بانک ها یک دارایی مهم به حساب می آیند. البته نه به این دلیل که کارمزد و سود به بانک می پردازند بلکه به این دلیل که آنها به طور ارادی اطلاعات خود درباره رفتارهایشان را در اختیار بانک ها قرار می دهند. این اطلاعات در زندگی روزمره آنها اهمیت خاصی دارد.

به عنوان مثال خانم ایکس را در نظر بگیرید که یک مشتری قدیمی بانک است. بانک جزییات تمام پرداخت های او را می داند؛ به عبارت دیگر می داند او دوست دارد چه چیزی بخرد، از کجا خرید می کند، او برای خرید به کدام نقطه سفر می کند و چقدر خرج می کند.  عادات هزینه کردن خانم ایکس اطلاعات زیادی درباره او فاش می کنند.

با نگاهی دقیق تر به اطلاعات می توان متوجه شد او چند فرزند دارد، او تصمیم دارد تعطیلات خود را در کجا بگذراند، درکدام رستوان غذا می خورد و چه نوع خودرویی را می پسندد. وضعیت مالی  یکی از انگیزش های اصلی رفتار انسانی است. بنابراین بانک  اطلاعات عمیقی از وضعیت خانم ایکس دارد.

به عبارت دیگر  بانک ها  اطلاعات پرداخت و تراکنش های دیگری را در اختیار دارند که  شهرداری ها به آنها دسترسی ندارد. این بدان معناست که بانک ها می توانند نوعی از خدمات هوشمند و اطلاعات شخصی سازی شده مشتریان را در اختیار داشته باشند.

حتی هم اکنون نیز بانک ها انبوهی از اطلاعات مشتریان را در اختیار دارند. بانک های پیشرو  از این اطلاعات برای ارائه خدمات بهتر و با توجه به نیازها و خواسته های مشتری استفاده  میکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.