مزیت شرکت پویا ؛ تولید محصولات بانکی صد در صد ایرانی

شرکت پویا با سابقه 34 ساله در زمینه طراحی و تولید سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری و تمرکز بیش از 25 سال بر ارائه سامانه های بانکی، همیشه به دنبال ارائه راهکارهای جامع و نوآورانه به بانکها بوده است. این شرکت در واحد تحقیق و توسعه خود، اقدام به طراحی نمونه اولیه محصولات جدید نموده و پس طی مراحل تکمیلی، محصول نهایی را در اختیار خط تولید گذاشته و به تولید می رساند."

عصر بانک؛ امروز در کنفرانس سرویس های ابری شرکت هوآوی که در هتل استقلال با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت پویا ، مدیران شرکت هوآوی و مهمانان بانکی برگزار شد، مدیر عامل شرکت پویا ، جناب آقای مرتضوی و برخی از مدیران شرکت هوآوی با موضوعات سرویسهای جدید بانکی و کانال های متنوع پرداخت به ایراد سخنرانی پرداختند  و راهکار VTM برای مهمانان به نمایش درآمد.

شرکت پویا در کنفرانس سرویس های ابری هوآوی 2016 بعنوان شریک تجاری این کمپانی در ایران حضور داشت و با توجه به تولید صد در صدی نرم افزار و سخت افزار POOYA VTM توسط شرکت پویا در داخل کشور، در بحث ارتباطی VTM) virtual teller machine) با VTA) virtual teller agent) یا مرکز تماس بانک، پویا با شرکت هوآوی همکاری دارد.

در این رویداد فرصتی شد که با سرکارخانم میرصانع ، مدیر تحقیق و توسعه شرکت پویا درباره شرکت گفتگو کنیم  و با راهکار VTM این شرکت بیشتر آشنا شویم.

میرصانع درباره تاریخچه شرکت پویا گفت : شرکت از سال 61 تاسیس شده و محصولات شرکت، نرم افزار و سخت افزار بانکی مبتنی بر ارائه راهکارهای جامع و  حرفه ای می باشند، مشتریان ما بانک ها هستند. ما در واحد تحقیق و توسعه، نمونه اولیه محصولات جدید سخت افزاری که قرار است سرویس های مختلفی به بانک ها ارائه دهند را طراحی و نمونه سازی می کنیم و پس از طی مراحل تست و تکمیلی، جهت تولید به خط تولید کارخانه شرکت تحویل می دهیم.”

مدیر تحقیق و توسعه شرکت پویا در ادامه گفت : شرکت پویا از سال 84 به سمت ساخت خوددریافت ها رفت و ما از سال 84 نمونه اولیه خوددریافت را تولید کردیم و به یکی از بانک ها ارائه دادیم و  صد در صد محصولات شرکت، تولید خود شرکت پویا است.

میرصانع درباره انواع محصولات شرکت اینگونه ادامه داد: شرکت پویا  علاوه بر خود دریافت ، محصول صراف را تولید کرده است .صراف هایی که ارز را از مشتری می خرد .صرافی که ارز را به مشتری میفروشد و صرافی که ارز را از مشتری دریافت میکند و به ازای آن کارت ریالی به مشتری می دهد.

همچنین شرکت، محصولی به اسم خودبانک جامع پویا  را به نظام بانکی عرضه کرده  که از درگاه های مختلف تشکیل شده است  و تقریبا تمام عملیات خرد بانکی را از طریق درگاه های مختلف ارائه می دهد که  شامل دریافت ریالی، پرداخت ریالی، دریافت ارزی، پرداخت ارزی، صدور انواع کارت و فروش سکه، پرداخت قبوض و VTM می باشد

امروز نیز  یک  محصول جدید با نام VTM دیواری را  رونمایی کردیم. که یک محصول کاملا مستقل است و طی ارتباط صوتی تصویری با مرکز تماس بانک و پس از احراز هویت سه مرحله ای، خدمات عملیات چک و افتتاح حساب و مشاوره بانکی به مشتریان ارائه می شود.

روی VTM معمولاً سرویس هایی  ارائه می شود که احتیاج به احراز هویت بیشتری دارد و حتماً آن مشتری باید به بانک مراجعه کند و کارت ملی خود را ارائه بدهد یا مدارک شناسایی اش را ارائه بدهد و مسئول باجه شخص را ببیند و مشتری را با مشخصات روی مدرک مطابقت بدهد و بعد کارهای بانکی اش را انجام دهد.

یکی از مهمترین سرویس های VTM ، سرویس چک هست ، با توجه به اینکه عملیات چک بخش عمده و قابل توجه عملیات خرد بانکداری محسوب میشود ما  از طریق VTM  میتوانیم لحظه ای و در هر ساعت از شبانه روز ، مبلغ چک را به حساب مشتری واریز کنیم  و اگر چک مربوط به آن بانک نباشد دقیقاً مثل سیستم بانک عمل میکند و همان سرویسی که مشتری برای چک در شعب بانک دریافت میکند از طریق VTM  نیز همان سرویس را دریافت می کند.

وی در ادامه گفت :از طریقVTM  سه کار باید انجام شود .اول اینکه یک ارتباط صوتی و تصویری با مشتری برقرار شود، دوم اینکه مدارک شناسایی فرد گرفته شود و همچنین دریافت امضای بیومتریک مراحلی هست که ازطریقVTM باید انجام شود.  روی دستگاه VTM  ما احراز هویت مشتری را از طریق کارت بانکی ، کارت ملی و مدارک شخص و از طریق امضای بیومتریک و فینگر پرینت در آینده انجام میدهیم.

برای ارائه سرویس چک، چک از مشتری اخذ میشود،  تصویر چک بررسی شده و  اصالت آن تایید شده و مبلغ به حساب شخص یا به کارت واریز میشود و یک رسید به مشتری داده میشود که تصویر پشت و روی چک بر روی رسید درج می شود.

همچنین یکی دیگر از خدماتی که ما از طریق VTM به مشتری ارائه می دهیم.خدمات افتتاح حساب است .

وی درباره مزایای VTM خاطر نشان کرد این دستگاهها می توانند جای شعب زیان ده بانک را بگیرند ، هزینه تمام شده خدمات بانکی را کاهش دهند و رضایت کامل مشتریان را جلب کننند.

به گفته میرصانع، نمونه کلیه تجهیزات سخت افزاری در واحد تحقیقات و توسعه  ، ساخته میشود و بعد از تایید در چرخه تولید میرود .

 سه بعد محصول در قسمت تحقیق و توسعه تکمیل می شود که این سه بعد شامل سخت افزار ،  نرم افزار و بدنه دستگاه می شود .

از خانم میرصانع درباره مزیت رقابتی محصولات شرکت پرسیدیم

وی در پاسخ به این سوال گفت: مزیت رقابتی محصولات ما تولید صد در صد محصولات در داخل شرکت است و وقتی بانکها یک دستگاه خارجی را خریداری میکنند مسلما سخت افزار یا نرم افزار آن در خارج از ایران ساخته شده و پشتیبانی به راحتی انجام نمیشود و یا اگر بخواهند یک سرویس جدید را به آن اضافه کنند یا بخواهند یک سخت افزار جدید را به خدمات خود اضافه کنند ، حتما باید با شرکت خارجی هماهنگ شود و این امر خیلی سهل و آسان نیست . وی درباره مزیت دیگر محصولات شرکت گفت: مزیت دیگر اینکه محصولات شرکت ، کاملاً ماژولار طراحی می شوند  و امکان افزودن دیگر سرویس های مورد نظر بانک فراهم می باشد.

در ادامه تصاویری از سخنران مهندس مرتضوی مدیر عامل شرکت پویا با عنوان “راهکار VTM” برای حاضران  میبینید.

همچنین در این مراسم لوح یادبود همکاری شرکت پویا و هوآوی توسط مسعود مرتضوی مدیرعامل شرکت پویا و حسن بخش‌مندی قائم‌مقام مدیرعامل هوآوی در ایران امضاء شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.