دلایل پایین بودن نسبت خطای پذیرندگی شرکت مبنا کارت آریا

یکپارچگی سیستم ، سوییچ اختصاصی شرکت و بهره برداری از متخصصان مجرب داخلی مهمترین عامل رتبه برتر مبناکارت آریا در نسبت خطای پذیرندگی به مجموع تراکنش ها است.

عصر بانک؛در نمایشگاه تراکنش با آقای حسینی ،  مدیر عامل شرکت مبنا کارت آریا پیرامون فعالیت های این شرکت گفتگو کردیم. حسینی در ابتدا درباره تجارب کاری خود به  عصربانک گفت: من از سال 79 وارد صنعت پرداخت کشور شدم و اولین سوویچ ها و سیستم کارت پرداخت را در بانک ملت به نام کارت هوشمند راه اندازی کردم که تعداد آن ها در آن زمان به یکصد دستگاه ATM و دوهزارPOS می رسید. در سال 82 مدیر کارت اعتباری بانک کشاورزی و سپس در سال 86 مدیرعامل تجارت الکترونیک پاسارگاد شدم و از سال 91 تا به امروز در مبناکارت آریا مشغول به فعالیت هستم.

وی در پاسخ به این سوال که روند پرداخت کشور را از سالی که شروع به فعالیت در این صنعت کردید تا به امروز چگونه می بینید، گفت: صنعت پرداخت کشور را می توان  به سه قسمت تقسیم کرد؛ از سال 79 تا سال 84 ، از سال 84 تا سال 90 که شاپرک بوجود آمد و از سال 90 تا به امروز.  از سال 79 تا 84 صنعت پرداخت کشور یک سیر معمولی داشت و شاید  وجود خارجی نداشت . سال 84 شرکت های PSP برای گرفتن مجوز اقدام کردند و صنعت پرداخت کشور کم کم بزرگ شد و فقط بزرگ شد ولی اصلاح نشد اما با ایجاد شاپرک از سال 91 صنعت پرداخت کشور نظام مند، قانون مند ، امن و قاعده مند شد و تا به امروز این روند ادامه دارد.

وی در ادامه به تاثیر گزاری بحث برجام در نظام بانکی اشاره و ابراز امیدواری کرد پس از برجام امیدواریم اتفاق خوبی بیافتد و اتصال سویچ های ما به سویچ های دنیا نتیجه خوب برجام در صنعت پرداخت باشد.

مدیر عامل شرکت مبنا کارت آریا در خصوص دلیل پایین بودن خطای پذیرندگی مبنا کارت که با توجه به چند گزارش اخیر شاپرک رتبه اول را کسب کرده است متذکر شد: چند دلیل عمده در این رابطه وجود دارد، یکی این که سیستم های ما یکپارچه است و بزرگترین مزیت ما نسبت به تمام PSPهای دیگر همین یکپارچگی سیستم است. دوم اینکه سویچ ما سویچی است که توسط خود شرکت نوشته شده است و تمامی ماژول ها و داشبورد هایی که می خواهیم توسط شرکت تهیه می شود.

وی در تشریح این مساله افزود: مبنا کارت مانند PSP های دیگر عمل نکرده  که سوییچ را از جایی تهیه کند و بقیه ابزارها را از جای دیگر تهیه کند و ما همه موارد فنی مورد نیاز را در شرکت و با همکاری شرکت اینفوتک تهیه کرده ایم. همچنین ما تنها از یک برند POS با نام انجنیکو که یک برند فرانسوی است، استفاده می کنیم که جزو یکی از برترین برندهای دنیا است، در نتیجه وقتی سیستم یکپارچه است و از یک برند تراز اول دنیا استفاده می کنید طبیعی است که خطا کمتر می شود ولی بقیه شرکتها این یکپارچگی را ندارند.

حسینی مزیت دیگر شرکت مبنا کارت آریا را نیروی انسانی و کارشناسان مثال زدنی این شرکت عنوان کرد و همچنین در خصوص نسبت درآمدی این شرکت، گفت: مبنا کارت آریا تا اول سال 94 که این اتفاق خوب برایش بیافتد و بتواند به شکل نظام مند و یکپارچه کار کند با مشکل روبرو بود و ما تا قبل ازسال 95 حدود 160هزار POS فعال  نصب کرده بودیم که از اول سال 95 تا الان 80 هزار دستگاه POS  جدید نصب شده است. یعنی ما پرشی بزرگ داشته ایم به انضمام اینکه هدف ما کسب و کارهای خرد و کسب و کارهای روز دنیا است. ما روی NFC  ، mPOS  و پرداخت های خرد سرمایه گذاری زیادی کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال جاری تحول گسترده ای در  شرکت اتفاق ببوفتد.

این متخصص در جواب این سوال که چرا شاپرک برای محصولات جدید  پرداخت  حساسیت دارد و چگونه شاپرک مسایل امنیتی را بررسی می کند، عنوان کرد: شاپرک به دنبال این است که این شرکت ها به بلوغ خاصی برسند سپس مجوز لازم را به آن ها ارائه دهد بنابراین شاپرک بازدارنده نیست وبه دنبال این است که وقتی شرکتی محصول جدیدی را ارائه می کند آن محصول را طبق استاندارد های دنیا بررسی کند و اگرمورد تایید شاپرک بود، مجوز مورد نظر صادر شود.

مهندس حسینی در ادامه تاکید کرد: ما نباید کسب و کار را فدای امنیت و بالعکس امنیت را فدای کسب و کار کنیم. ما باید با یک انسجام عملیاتی بین شاپرک، بانک مرکزی و PSP که می شود نظام پرداخت کشور، راهکار خوبی ارائه دهیم.

او به محصول جدید و ارائه شده این شرکت در نمایشگاه پرداخت و گفت: NFC  مبتنی بر تلفن همراه و mPOS دومحصول جدید شرکت هستند که منتظر مجوز از شاپرک هستند و در این نمایشگاه عرضه شده اند وهمچنین  POS های ضد انفجار و ضد حریق را رو نمایی کردیم  که این POS مناسب جایگاه های سوخت و CNG است که مربوط به شرکت فرانسوی اینجنیکو است و در این نمایشگاه به نمایش درآمده و قابل بهره برداری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.