اجرای آخرین مدل بانک –بیمه تا پایان امسال

مجید صفدری، مدیرعامل بیمه «ما» از اجرای آخرین مدل فعالیت‌های مشترک بانک – بیمه درکشور تا پایان سال 95 خبر داد که ازسوی بانک ملت و بیمه «ما» راه‌اندازی می‌شود.

عصر بانک؛صفدری در پاسخ به پرسش «دنیای‌اقتصاد» مبنی بر اینکه «بانک مرکزی درصدد است تا بانک‌های کشور را رتبه‌بندی کند، به‌نظر شما رتبه بانک ملت چه تاثیری بر فعالیت‌های بیمه «ما» دارد؟ توضیح داد: ارقام و آمار نشان می‌دهد بانک ملت ابرقدرت نظام بانکی کشوراست، در بانک ملت، مشتری‌مداری و رعایت حقوق مشتریان حرف اول را می‌زند و از همه مهم‌تر اقبالی است که مردم نسبت به بانک ملت نشان می‌دهند. با توجه به آمار قابل اتکا حدود 45 میلیون نفر در کشور عابربانک ملت در جیبشان است. پس سرویس دادن به این 45 میلیون نفر نشان می‌دهد که IT بانک ملت یکی از قوی‌ترین و بهترین ITها است، ضمنا مدیران بانک ملت خوشفکر هستند؛ بنابراین اگر بخواهیم در یک جمله آن را توضیح دهیم، بانک ملت، یک «برند» است.

 

او با بیان اینکه بانک ملت مشتری‌مداری را سرلوحه کارخود قرار داده است، گفت: بانک ملت – بیمه ما – کارگزاری و لیزینگ بانک ملت به‌دنبال سوپرمارکت‌های مالی هستند؛ سوپرمارکت‌های مالی، یعنی وقتی یک مشتری وارد بانک شد باید کار بیمه او انجام شود، کار صرافی او هم انجام شود، اگر دنبال خرید سهامی است، باید کار سهام او هم انجام شود و اگر به‌دنبال خرید لیزینگی هست باید کار لیزینگ او هم انجام شود.وی ادامه داد: در بانک ملت، بیمه ما، لیزینگ بانک ملت، صرافی بانک ملت و کارگزاری بانک ملت یک مدلی تحت عنوان «ارزش‌آفرینی و ارائه زنجیره ارزش برای مشتریان» پیش‌بینی شده که بخش بیمه آن با شرکت بیمه «ما» است.مجید صفدری، مدیرعامل شرکت بیمه «ما» از بدو ورود خود دراین شرکت بر فروش حرفه‌ای بیمه در بازار تاکید و از نبود روش‌های فروش نوین خدمات بیمه درکشور انتقاد کرده است. او در پاسخ به این پرسش «که طرح بازاریابی نوین چه تاثیری بر ترکیب پرتفوی بیمه «ما» داشت؟» گفت: گزارش عملکرد نشان می‌دهد که پرتفوی بیمه «ما» در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه قبل از نظر تعداد بیمه‌نامه 21 درصد و از نظر تولید حق بیمه 59 درصد رشد دارد.

 

صفدری با تاکید براینکه رشد تعداد بیمه‌نامه‌های صادره حکایت از تاثیر مثبت تجربه بازاریابی نوین در بیمه «ما» دارد، افزود: رشته مهندسی 7/ 3 درصد، رشته مسوولیت 34/ 6 درصد، بیمه شخص ثالث 3/ 18 درصد، رشته باربری 33/ 1 درصد، رشته آتش‌سوزی 23/ 16 درصد و بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری 33 درصد پرتفوی شرکت را تشکیل می‌دهند. وی درخصوص رابطه رشد پرتفوی با خدماتی که به سهامدار بانکی خود عرضه می‌کنند، توضیح داد: به‌رغم داشتن سهامدار بزرگی مانند بانک ملت از بدو ورود به بیمه «ما» بر دوری از خود بیمه‌گری (کپتیو) تاکید داشتم و با مارکتینگی که انجام شد، سهم بیمه‌نامه‌های خارج از دایره سهامداری افزایش یافت. صفدری با تاکید براینکه بازاریابی تنها یک بخش از 9 بخش مارکتینگ است، متذکرشد: بازارسنجی، بازارگرمی،‌ بازارگرایی، بازارگردانی، بازارشناسی و بازاریابی اجزای مهم مارکتینگ هستند و ما از روزی که وارد این شرکت شدیم براساس مارکتینگ نوین، تمام شعب و تمام مدیریت‌های ستادی را براساس تقسیم بندی کاتلر، یعنی قیمت، محصول، محل توزیع مناسب، فرآیندهای شایسته، محیط کار مناسب، استفاده از کیفیت و بهره‌وری مناسب و ارتباطات بازاریابی را سرلوحه کار خود قرار دادیم.او بر دسترس بودن بیمه‌گر تاکید کرد و گفت: طی یک سال و دو ماهی که مدیریت بیمه «ما» را عهده‌دار بودم، شعب جدیدی درغرب تهران، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، خراسان جنوبی، مرکزی، تنکابن، کردستان، سمنان، ساوه و جزیره قشم راه‌اندازی شد و قرار است در کیش و عسلویه نیز شعبه افتتاح ‌شود.

 

مدیرعامل بیمه «ما» با بیان اینکه بیمه‌نامه مسوولیت مدنی پلنگ ایرانی محصول جدید شرکت است، یادآور شد: متاسفانه مردم با اکوسیستم جانوران کشورمان رفتار خوبی ندارند، مثلا پلنگ ایرانی کمیاب‌ترین و ارزشمندترین نژاد پلنگ دنیا است که متاسفانه نسل آن در حال انقراض بود؛ زیرا شکار بی‌رویه از یکسو و طعمه‌گذاری روستاییان که برای نجات احشام خود انجام می‌شد و از سوی دیگر زندگی پلنگ ایرانی را تهدید می‌کرد. صفدری با اشاره به اینکه درخصوص زیان روستاییان از کشته شدن احشام توسط یوزپلنگ بخشدار، فرماندار، شهردار و نه سازمان حفاظت از محیط زیست پاسخگو نبودند، ادامه داد: با این بیمه‌نامه اگر پلنگ به احشام روستاییان حمله کند، بیمه «ما» خسارات احشام را می‌پردازد و دیگر نیازی نیست برای به دام انداختن پلنگ، روستاییان طعمه‌گذاری کنند، طبق تازه‌ترین گزارش حدود 37 درصد کشتار پلنگ در کشور کم شده است. او برتوسعه فرهنگ بهره‌مندی از خدمات بیمه با اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: تصور روستاییان از بیمه به بیمه‌های درمانی و کمی شخص ثالث خلاصه می‌شد، اما امروز شاهد سایر خدمات دیگر بیمه و حضور بیمه‌گر در کنار خود هستند. صفدری با بیان اینکه اینک 1500 انجمن (NGO) محیط زیست داریم از طراحی یک بیمه جدید برای حفظ محیط زیست کشورمان خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.