نمایشگاه تراکنش ایران، گرانیگاه تعاملات جهانی در بستر بخش خصوصی

نمایشگاه تراکنش ایران، گرانیگاه تعاملات جهانی در بستر بخش خصوصی، باحضور شرکت های بین المللی است.

عصر بانک؛نشست ‌خبری بزرگ‌ترین رویداد خصوصی حوزه بانکداری الکترونیک؛ یعنی تراکنش ایران موضوعی نبود که رسانه‌ها به­ سادگی از آن بگذرند.استقبال آن­ها از نشست خبری خود نشان‌دهنده این موضوع بود، اتفاقی که نحوه انعکاس این نشست خبری در رسانه‌ها نیز آن را تأیید کرد.

 

اما انتخاب زاویه ورود و شیوه برجسته‌سازی نکات مطرح­ شده در این نشست خبری، بسته به سیاست‌های رسانه‌های مختلف تنوع داشت و هریک از رسانه­ ها باید یکی از وجوه این رویداد را برجسته بسازند و به بررسی آن بپردازند. این نکات را می‌توان در سه شاخه اصلی طبقه‌بندی کرد.

تراکنش ایران، ویترینی برای 60محصول جدید بانکی

 

مهم‌ترین و پرتکرارترین تیتری که از این مراسم در رسانه‌ها منعکس شد، اعلام رونمایی از 60محصول جدید در رویداد تراکنش ایران بود. این خبر شیرین، آن­قدر جذاب بود که برخی از مهم‌ترین رسانه‌های اقتصادی همچون ایبنا، جهان اقتصاد، پول ­نیوز یا عصر ایران این خبر را مهم‌ترین وجه نشست خبری بدانند و ترجیح دهند با این تیتر، خبر برگزاری این رویداد را به مخاطبان خود منتقل کنند. این خبر نشان‌دهنده جایگاه رخداد تراکنش ایران در مجموعه صنایع بانکی، مالی و پرداخت در کشور محسوب می‌شود.

توجه تراکنش ایران به اعتبارسنجی، نشانه گرایش­های تخصصی

 

کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی موضوع دیگری بود که برخی دیگر از رسانه‌های خبری همچون ایستانیوز و بنکر آن را به‌عنوان مهم‌ترین وجه این نشست خبری تلقی کردند و تیتر اصلی مطالب­شان را به این موضوع اختصاص دادند. اخبار بانک با تیتر «بزرگان صنعت تراکنش گردهم می‌آیند» نیز بیشتر سویه تخصصی این رویداد و وجه کسب­ وکاری آن را برجسته کرد و نشان داد این رویداد توانسته مرکز ثقل و محل تعامل اصلی صنایع بانکی و تراکنش در افکار عمومی تلقی شود.

تراکنش ایران، نخستین جریان آسیب‌شناسی استارت­ آپ‌ها در ایران

 

بالاخره نکته دیگری که تقریبا تمام رسانه‌ها بر آن انگشت گذاشته بودند، بحث رویکرد تراکنش ایران به استارت­ آپ‌ها و تلاش برای آسیب‌شناسی آن در جهت دفاع از منافع استعدادهای حقیقی و گریز از آسیب‌های رایج در این حوزه، از قبیل وابستگی‌های پنهان و آشکار یا استارت­ آپ­ های اسمی بود. این رویکرد که برای نخستین‌بار در کشور مطرح می‌شود، حوزه فین‌تک را به‌عنوان یکی از برندهای اصلی استارت­ آپی در کشور که بخش قابل­ توجهی از هزینه‌های حمایت از کارآفرینی در کشور را به خود اختصاص داده است، برای بررسی و آسیب‌شناسی انتخاب­ کرده و همین باعث­ شده ظرفیتی داشته باشد که رسانه‌ها به­ سادگی از آن عبور نکنند.

نحوه نگاه و انعکاس رسانه‌های اقتصادی از این مراسم که از یازدهم تا سیزدهم آبان ماه در پارک گفت‌وگوی تهران برگزار می‌شود، نشان­ داد که افکار عمومی در حوزه صنایع بانکی و پرداخت، نه­ تنها ظرفیت چنین نمایشگاهی را داشته، بلکه کمابیش به آن نیاز دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.