جلسه مسئولین شعب استان تهران بانک قرض الحسنه رسالت برگزار شد

مزیت نسبی بانک قرض الحسنه رسالت، فعالیت تخصصی در موضوع قرض الحسنه است.

عصر بانک؛جلسه مسولین شعب استان تهران در سالن کنفرانس دفتر مرکزی و در 4 محور زیر برگزار شد:

 

1. بانکداری اجتماعی و ستاد اجرایی مرکز

2. دستگاه های کارت خوان؛ با حضور مدیریت استان و مسئولین شعب البرز، مدیران سازمان فناوری اطلاعات  و مدیران شرکت سامان کیش(سپ)

3. فلسفه بانکداری اجتماعی، با حضور مدیرعامل محترم و آقای زارع زاده

4. موضوعات شعب استان تهران و جمع بندی جلسه

به طور کلی مجموع سخنان مدیرعامل محترم و مدیریت ستاد اجرایی مرکز در مورد بانکداری اجتماعی به صورت خلاصه و به ذیل ارائه می شود:

ما در کشور 35 بانک داریم که اکثر آنها خدمات مشابه یکدیگر فقط با عناوین مختلف ارائه می کند. رمز بقای بانک ها و به طور کلی هر سازمانی در داشتن مزیت نسبی می باشد. در تعریف علمی مزیت نسبی، ریکاردو میگوید: براساس مفهوم مزیت نسبی؛ چنانچه کشوری یک کالا را نسبت به دیگر کالاها ارزانتر تولید کند، این کشور در تولید چنین کالایی مزیت نسبی داردو باید به صورت تخصصی روی آن کالا سرمایه گذاری کند، نه اینکه همه فعالیت ها را با هم انجام دهد و همه چیز را تولید کند.

مزیت نسبی بانک قرض الحسنه رسالت، فعالیت تخصصی در موضوع قرض الحسنه است.

به طور کلی 4 رکن هویتی بانک قرض الحسنه رسالت به شرح ذیل می باشد:

1. قرض الحسنه

2. خرد

3. اجتماعی

4. مدرن

سه انتظاراساسی مشتریان ازنظام بانکی نیز به شرح ذیل می باشد:

1. شرعی بودن

2. ارزان تر بودن

3. آسان تر بودن

با توجه به 2 موضوع فوق و در نظر گرفتن داشته های ما و نیاز مشتری(الزامات)، با تفکر و برنامه ریزی، دنبال چاره بودیم و در نهایت اهدافی تدوین شد که در شکل زیر ارائه شده است: اما این سوال مطرح می شود که حالا ابزار نائل شدن به هدفمان چیست؟ پاسخ بانکداری اجتماعی است.

بانکداری اجتماعی نیازمند موارد ذیل است:

1. گروه(اعضاء)

2. مدرن بودن

3. اعتبار سنجی(شناخت اعضاء)

در بانکداری اجتماعی برخلاف شعبه رابطه مشتری – فروشنده نیست بلکه رابطه عضویتی وتعاون است

مدیر عامل محترم بیان کردند در مدت فقط چندماه از راه اندازی بانکداری اجتماعی و کد010، تا کنون 2300 عدد کانون در کشور شکل گرفته است که 1200 کانون دارای تراکنش هستند. جالب است که هم اکنون 10% از منابع کل بانک در کد010 می باشد که نشان از رشد فزاینده شکل گیری کانون ها و سو گیری فعالیت ها از شعبه به بانکداری اجتماعی دارد.

گفتگو در زمینه دستگاه های پوز بخش دیگر جلسه بود که در این بخش آقایان مهندس پوررنجبر، مهدوی، پوری، نیکخوی، گله داری و مسئولین شرکت سامان کیش درزمینه افزایش کیفیت دستگاه پوز و کاهش زمان تحویل و نصب گفتگوهای مفیدی انجام دادند.

بعد از نماز و نهار و در بخش پایانی جلسه، آقای موسی زاده به ارائه نکاتی در زمینه شعب استان تهران و مسائل آئین نامه ای و بخش نامه ای پرداختند. جمع بندی مباحث مطروحه مدیریت ستاد اجرایی مرکز به شرح ذیل است:

 همکاری و تعامل بیشتر با شرکت سپ

 تلاش هرچه بیشتر همکاران در درک بانکداری اجتماعی به عنوان استراتژی نوین بانک و توسعه و گسترش آن به عنوان یک فرهنگ

 همکاری با سایر گروه های بانکداری اجتماعی

 توصیه به مسئولین شعبی که شعبه آنها، معین بوده و لازم است بین مدیریت شعبه و مدیریت/ سرپرستی گروه تعادل ایجاد نمایند.

 تشکر از 10 شعبه ای که در موضوع کمپ آموزشی نیروهای بدو خدمت همکاری داشته اند و لزوم توجه هرچه بیشتر کلیه شعب به بحث آموزش

 ارائه توضیحاتی درمورد فرایند محاسبه و اعطای پاداش(آیتم هایی همچون منابع ومصارف- نیروپروری- نظم کاری- تشویق/تنبیه – معوقات و … در محاسبه پاداش موثرند).

 توصیه های آئین نامه ای و انضباطی

 تکمیل فرم های مسئولیت و مهارت جدید برای کلیه همکاران

 اعلام انتقال آقای نصرالهی به کرمان – آقای قره گوزلی به شعبه بلواردریا – آقای رمضان زاده به شعبه آزادی – معرفی آقای حسینی به عنوان رئیس شعبه برج ماهان.

پایان بخش سخنان آقای موسی زاده همانند تمامی جلسات ایشان، ایراد سخنانی در زمینه توکل به خداوند و چنگ زدن به ریسمان امن الهی بود. ایشان بیان کردند در احادیث داریم که “هر کس به خدا توکل کند ، خدا براى وى بس است”.

هیچ چیزی نیست مگر اینکه خداوند را با حمد تسبیح می کند. این گزاره می رساند که همه عالم در تسخیر اراده الهی هستند و عالم جنود حق می باشند. کسی که رابطه اش با حق تعالی صمیمی و دوستانه شد اطاعت کنندگان او هم رابطه دوستانه با آن شخص خواهند داشت. از طرفی کسی که خداوند او را دوست بدارد آثار بسیار عالی دنیوی و اخروی برای او خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.