مقایسه پرداخت موبایلی اندروید، اپل و سامسونگ

حتما تا به حال پرداخت اندرویدی ، اپلی و سامسونگی به گوشتان خورده، ما در عصربانک سعی کردیم به صورت مختصر و مفید این سه روش پرداخت و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم.

عصر بانک؛ جهان به سرعت در حال تغییر است. تنوع سیستم پرداختها رو به افزایش می‌باشد. این روشهای پرداخت شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند که ممکن است استفاده کنندگان را سردرگم کند. در میان روش های پرداخت، پرداخت‌ها با موبایل به وضوح قدمی رو به جلو بوده و زمان آن است که بهترین ارائه‌دهنده این نوع پرداخت‌ها را با هم مقایسه کنیم.

 

پرداختِ اپل، پرداخت اندروید، پرداخت سامسونگ، به عنوان شناخته ترین روشهای پرداخت موبایلی در دنیا، هرکدام با مزایا و معایبی همراه هستند. عصربانک در این گزارش سه مورد از بهترین‌ اپلیکیشن های پرداخت در جهان را بررسی می‌کند:

 

پرداخت اندرویدی ( Android Pay )

 

این سیستم پرداخت با کمک NFC  بر پایه توکن می باشد تا از اطلاعات استفاده کنندگان هنگام تراکنش محافظت می‌کند.

طریقه کار

این روش پرداخت موبایلی ،اطلاعات کارت بدهی یا اعتباری را ذخیره کرده (یک عکس از کارت می گیرد، فقط همین) و اجازه‌ی پرداخت سریع در مراکز فروشِ مجهز به این فناوری را به خوبیِ یک دستگاه کارتخوان  می‌دهد. وقتی شما می‌خواهید چیزی در یک فروشگاهِ پشتیبانی‌کننده از این فناوری را خریداری کنید، به‌سادگی روی گوشی هوشمند خود کلیک کنید و پرداخت انجام می شود.

دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده

تمامِ گوشی‌های هوشمند که با NFC سازگار هستند و به زودی تمام پوشیدنی های اندرویدی و  ساعت‌های هوشمند که دارای این تکنولوژی خواهند بود.

جوانبِ مثبت و منفی

توانایی پرداختِ اندروید برای کار در هر گوشی  سازگار با NFC و سیستم عامل اندروید، مزیت خوب این سیستم پرداخت است ولی پرداختِ سامسونگ و اپل دارای محدودیت‌های منطقه‌ای برای آیفون 6 و سامسونگ گلکسی اس 6 هستند.

 

 

پرداخت اپلی ( Apple Pay )

 

در پرداخت اپل، بوسیله فناوری NFC ، برای هر تراکنش کدامنیتی منحصر به فردِ پویا، به صورت مجزا ساخته می‌شود. این پروسه «تراکنش رمزگذاری شده» نامگذاری شده که اطلاعات کارت پلاستیکیِ را در اپل یامحل فروشنده غیر قابل دسترسی میکند.

طریقه کار

برای استفاده از اپل پی ، باید اطلاعاتِ کارت روی یک آیفون 6 یا 6 پلاس به‌وسیله نرم‌افزارِ «دفترچه حساب» درست مثل پرداخت اندروید و سامسونگ ، وارد شود ، اطلاعات کارت‌ها باید از قبل در تلفن هوشمند بارگذاری شده باشد. برای پرداخت، به‌سادگی آیفون را بالای پایانه‌ی پرداخت تکان دهید سپس با اسکنرِ اثر انگشت اجازه‌ی پرداخت را بدهید. همینطور برای ساعتِ اپل، آن را بالای سامانه پرداخت تکان دهید.

دستگاه‌های پشتیبانی کننده

در آیفون 6 یا 6 پلاس و ساعت اپل برای خرید‌های داخل فروشگاه و آیپد ایر 2 و مینی آیپد 3 برای خریدهای آنلاین.

جوانب مثبت و منفی

تعداد فروشنده‌هایی که برای پرداخت اپل ثبت نام کرده اند از 220000 فروشنده در اکتبر 2014 به 900000 متقاضی در حال حاضر افزایش پیدا کرده است. هنگامی که ساعت اپل با نسخه‌های قبلی کار ‌کند، پرداخت اپل حتی بیشتر رشد خواهد کرد، اگرچه به عنوان نقطه ضعف ، شما برای استفاده از این روش پرداخت، به موبایل احتیاج دارید و همچنین شما برای استفاده از اپل پی  فقط با آیفون‌های 6 یا با 6 پلاس  باید کار کنید. دیگر فقدان بزرگ در سیستم پرداخت اپلی، نبود یکپارچگی با کارت‌های «لویالتی» است که پرداخت اندروید را در این زمنیه برنده‌ای کامل می‌کند.

 

پرداخت سامسونگ  ( Samsung Pay )

 

پرداخت سامسونگ در نوامبر 2015 بر روی سامسونگ «گیِر اس 2» رونمایی شد.

فناوری به کار رفته شده در سامسونگ پی اختصاصاً فناوریِ MFC، مخفف «تراکنش امن مغناطیسی» و NFC است ، که سامسونگ را نه‌تنها با دستگاههای کارت‌خوان که نوار مغناطیسی دارند بلکه با هر کارت‌خوانِ جدید و قدیمی سازگار می‌کند.

طریقه کار

پرداختِ سامسونگ را با ورود اطلاعات کارت پلاستیکی در گوشی بارگذاری کنید. مانندِ پرداختِ اندروید، فقط یک عکس باید بگیرید. کارت موردنظر را برای پرداخت انتخاب کنید. گوشی را به پایانه پرداخت مجهز به NFC ارتباط دهید و با سنسور اثر انگشت گلکسی اس 6 انتقال را تایید کنید. همانند تراکنش امن مغناطیسی یا همانMST ، گوشی هوشمند  را جلوی پایانه پرداخت قرار دهید، جایی که فروشنده معمولاً کارت را می‌کشد.

دستگاه‌های پشتیبانی کننده

فقط آخرین گوشی‌های هوشمندِ سامسونگ: گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اِج، گلکسی اس 6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 ِ جدید. همینطور آخرین ساعت هوشمند سامسونگ، گیِر اس 2.

جوانب مثبت و منفی

هر دو فناوریِ MST و NFC سامسونگ را نه‌تنها با دستگاههای کارت مغناطیسی سازگار می‌کند بلکه با هر کارت‌خوانِ قدیمی یا مدرنی می توان از این سیستم استفاده کرد ، اما متأسفانه،‌ پرداختِ سامسونگ فقط در گوشی‌های هوشمند سری‌های جدیدِ گلکسی اس 6 و همینطور گلکسی نوت 5 کار می‌کند.

 

تفاوت‌ها

پرداخت سامسونگ و پرداخت اپل هر دو اپلیکیشن های ارائه خدمات پرداخت هستند اما پرداخت اندروید چارچوب و سیستم عاملی برای برنامه‌هاست که بالاتر از سامسونگ پی و اپل پی  طراحی شده است. مانند یک کارگاه ساختمانی، آب، برق، گرمایش و زیرساختِ جاده‌ها از پیش همان‌جا است، شما حالا زیرساخت را آماده دارید تا خانه را روی آن بنا کنید.

تفاوت دیگر میانِ‌ پرداخت اپل، سامسونگ و اندروید،‌ سیستم عاملِ اجرایی روی آنهاست. اگر شما آیفون دارید، مشخص است که iOS روی آن اجرا می‌شود. اگر یک تلفن هوشمند دارید، (سامسونگ،‌ HTC، سونی و …) گوشی شما قاعدتاً‌ Android (اندروید) را اجرا می‌کند.

 

 

برنده کسی نیست جز …

قفل گوشی (یا ساعت هوشمندِ سامسونگ یا اپل) را باز کنید و با قرار دادن آن نزدیک کارت‌خوان، پرداخت را انجام دهید اما با همه اینها، پرداختِ اندروید، سریع‌ترینِ آنهاست.

سریع‌تر از یک ضربه‌ی تصادفی،‌سریع‌تر از قرار دادنِ انگشت روی حسگرِ اثر انگشت، سریع‌تر از پیامِ «بگذار یک بار دیگر امتحان کنم» زمانیکه حسگر اثر انگشت با خطا روبرو می‌شود.

عدمِ نیاز به اسکنرِ اثر انگشت، بلکه پرداخت با یک ضربه مزیت بسیار بزرگی برای پرداخت اندروید است. اما برای این، قفل صفحه گوشی هوشمند شما باید فعال باشد. در آیفون، وقتی رمز امنیتی را پاک می‌کنید، اطلاعات کارت‌های اعتباری خودبه‌خود پاک می‌شوند.

این یک پیش‌نیاز پرداخت اپل برای ساعت اپل است. هدف آن امنیت است امااینکه هر دفعه که رمز عبور را غیرفعال می‌کنید، باید دوباره تمام کارت‌ها را بارگذاری کنید در واقعیت بسیار مزاحم است .

پرداخت اندروید دستگاه‌های پشتیبانی شده‌ی بسیار بیشتری از هر دو سامسونگ و اپل با هم دارد چون سامسونگ و اپل تنها آخرین نسل‌های گوشی‌های هوشمند خود را پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش عصربانک،اگرچه ما تمایل داریم تا پرداخت اندروید را نسبت به دو روش دیگر برنده بدانیم اما در واقعیت، سیستم پرداخت که شما استفاده می‌کنید به گوشی هوشمند و سیستمی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.