همه چیز درباره شرکتها و محصولات گروه جی اس اس

بانک ها و شرکتهای بانکی حتماً با شرکتهای هلدینگ جی اس اس آشنایی دارند، اما عصربانک ، در گزارشی که در ادامه آمده سعی کرده با مدیران تمام شرکتهای این هلدینگ فعال بانکداری و پرداخت گفتگو یی داشته باشد و شما را با محصولات و خدمات هر یک از این شرکتها کند...

عصر بانک؛ گروه شرکتهای جی اس اس (گرایش تازه کیش) در سال 1368 تاسیس شد و از ابتدای فعالیت خود ، همواره پایه گذار و اجرا کننده پروژه‌های نوین در عرصه تکنولوژی و فناوری اطلاعات بوده است، این شرکت در نمایشگاه بانکداری اسلامی امسال نیز با حضور شرکتها و ارائه محصولات اش، حضوری فعال داشت ، به همین دلیل با مدیران شرکتهای این هلدینگ گفتگویی داشتیم که شما را به خواندن این گفتگوها و آشنایی با محصولات و خدمات هر یک از شرکتها دعوت میکنیم.

خانم امیری از سوپربانک و VTM گفت

در ابتدا با سرکار خانم امیری یکی از معاونین فروش شرکت جی اس اس درباره رونمایی از VTM صحبت کردیم و تفاوت این دستگاه با سوپربانک را از ایشان پرسیدیم.

خانم امیری درباره VTM گفت، دستگاه مذکور با خدمات و هزینه های یک شعبه بانک مقایسه می شود، هزینه یک شعبه بانک اعم از تخصیص فضای شعبه، و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و استقرار نیروی انسانی، میلیاردها تومان برای بانک هزینه دارد، اما دستگاه VTM با هزینه ای بسیار کمتر در مقایسه با شعب بانک و با تخصیص تنها یک نفر نیروی انسانی بعنوان نماینده بانک در کنار دستگاه می تواند کلیه سرویسهای یک شعبه را به مشتریان در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته ارائه نماید.

این دستگاه می تواند کلیه خدمات افتتاح حساب، احراز هویت مشتری، صدور برگ چک، واگذاری برگ چک، دریافت و پرداخت وجه نقد، انتقال وجه، پرداخت اقساط ، صدور کارت هدیه و نقدی، کلیه امور مرتبط با اینترنت بانک و سرویسهای داخل شعبه و … را به مشتریان ارائه نموده و مشتری می تواند از طریق ارتباط تصویری با Teller بصورت الکترونیک (کاربر مجازی) کلیه مراحل کاربری دستگاه، دریافت تاییدیه ها و همچنین مشاوره های لازم را از طریق Video Call دریافت نماید.

معاون فروش شرکت با بیان اینکه جی اس اس تقریبا دو سال پیش محصول جدیدی به نام سوپربانک را به سیستم بانکی کشور معرفی کرده است، گفت: با کمک این دستگاه مشابه  VTM ، تقریبا بیش از 90 درصد از سرویس های بانکی ، خارج از شعبه  در طول 24 ساعت شبانه روز قابل ارائه می باشد. وی درباره تفاوت VTM با سوپربانک گفت:

وی تی ام یک سیستم یکپارچه خدمات دهی در مکان شعب 24*7 می باشد در صورتیکه سوپربانک  علاوه بر استقرار در شعب 24*7 می تواند خدمات مورد نظر مشتریان را بسته به سرویس مورد نظر سازمان یا بانک و با توجه به فضای اختصاص یافته در خارج از شعب 24 ساعته نیز ارائه نماید. خدمات ارزی (تبدیل ارز به ریال و بالعکس) یکی از خدمات ویژه این دستگاه برای مشتریان خارج از شعب بانکها می باشد.

استقرار کل یا قسمتی از دستگاه سوپربانک، منطبق با سرویس درخواستی مشتریان خارج از شعبه از جمله مزایای دیگر دستگاه سوپربانک می باشد.
کلیه خدمات، دریافت و پرداخت وجه، ریالی و ارزی و همچنین تبدیل ارز به ریال و بالعکس، احراز هویت هوشمند، کلیه خدمات مبنی بر کیوسک بانکی، انتقال وجه، پرداخت قبض، خرید شارژ، اسکن اثر انگشت، RFID Reader، اینترنت بانک، واگذاری چک، صدور چک، بروز رسانی دفترچه حساب بانکی و … نیز بر روی دستگاه سوپربانک قابل ارائه می باشد.

واحدهای مختلف در سوپربانک مثل خودپرداز و خوددریافت وجه نقد، واحد ارزی و یا کیوسک با امکانات متفاوت قابل جداسازی و بومی سازی می باشد.

اقای نوبخت از اهداف جی اس اس گفت  / هدف جی اس اس صرفا فروش سخت افزار نیست

جناب آقای نوبخت یکی دیگر از معاونین فروش شرکت جی اس اس هستند که با ایشان درباره اهداف و استراتژی های شرکت گفتگو کردیم.

نوبخت با بیان اینکه شرکت جی اس اس با توجه به رشد صنعت بانکی و پرداخت در کشور و نیاز های این صنعت، سعی کرده به عنوان شرکتی پیشرو ارائه دهنده محصولات بانکی،  سبد کاملی از محصولات و خدمات را به نظام بانکی ارائه کند ،  در ادامه گفت:  با توجه به نیاز های جامعه،  رویکرد کاری شرکت جی اس اس ، به سمت خدمات نوین بانکی سوق داده شده و شرکت سعی کرده با توجه به نیاز بانکها ، خدمات ارزش افزوده و سرویس های مختلفی را به سیستم بانکی معرفی کند که از آن جمله میتوان به محصولاتی مانند VTM ،  موبایل POS و یا همان آنی پی که برند انحصاری این شرکت است اشاره نمود که استانداردهای امنیتی PCI  و EMV  نیز برای این محصولات اخذ شده است و به زودی  به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

معاون فروش جی اس اس درباره اهداف و برنامه ریزی های استراتژیک شرکت گفت، محتوا سازی برای یک محصول یا خدمات بانکی و پرداخت، هدف استراتژیک شرکت است، به این معنی که نگرش این مجموعه صرفاً ، فروش یک سخت افزار نیست بلکه برنامه ریزی های محتوایی این است که با فروش یک سخت افزار بانکی چه نیازهایی از جامعه هدف تسهیل خواهد شد  و چه گامهایی به سوی هم راستا شدن با ارائه سرویس های نوین بانکی در سطح دنیا برداشته خواهد شد.

برفرض مثال در شرکت جی اس اس هدف از ارائه سخت افزارهای مختلف بانکی این است که بر اساس اهداف خاص هر سازمان بتوان تراکنش های مدنظر آنها را انجام داد و برای آنها ایجاد ارزش افزوده نمود و نیاز سازمانی آنها را برطرف ساخت.مثل ارائه خدمات فروش بلیط سینما  و راه آهن و یا پرداخت کمک های مردمی روی دستگاههای Cashless  یا ارائه نرم افزار جدیدی که در تعدادی از بانکها به صورت پایلوت اجرایی شده است.

این نرم افزار جدید، کارتی برای مشتریان بانکها صادر می کند که میتواند کارت شناسایی و بانکی و شهروندی یک فرد را تجمیع کند و با این یک کارت ،  متقاضیان و مشتریان بانکی به سمت خدمات یکپارچه سوق داده خواهند شد.

در حال حاضر با توجه به رشد و شکوفایی صنعت بانکداری در جهان دیگر این مشتریان بانکی نیستند که باید نیاز خود را به بانک ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات اعلام کنند، بلکه شرکت ها و سیستم بانکی باید برای تسهیل در ارائه خدمات نیازهای مشتریان را واکاوی کنند.

نوبخت با تاکید بر اینکه هدف جی اس اس  ارائه راه حل های جامع بانکی در حوزه های مختلف بر اساس نیازهای سازمانها و مشتریان  توسط سبد محصولات شرکت جی اس اس  است ، اظهار امیدواری کرد، به زودی خدمات جدید شرکت در جامعه فراگیر شود.

شرکت آنی پی اولین ارائه دهنده موبایل پوز در ایران

در مورد شرکت آنی پی و محصول این شرکت با جناب آقای شاهسواری، مدیرعامل شرکت،گفتگویی داشتیم.

شاهسواری درباره آنی پی گفت: آنی پی یکی از شرکت های هلدینگ جی اس اس هست. آنی پی ماموریت تخصصی برای توسعه و فراگیر شدن استفاده از درگاه‌های پرداخت شخصی را در این هلدینگ برعهده دارد. اولین محصول این مجموعه، معرفی موبایل پوز مدل Lynx-350R  می باشد.
موبایل پوز، جزء جدیدترین راه حل‌های سخت افزاری تخصصی معرفی شده در سال‌های اخیر در صنعت پرداخت است. مجموعه جی‌اس‌اس، به عنوان شرکتی پیشتاز در معرفی آخرین دست‌آوردهای فن آوری در صنعت بانکی ایران، اولین معرف این محصول از چهار سال گذشته به صنعت بانکی و پرداخت کشور بوده است. خوشبختانه با فعالیت شبانه روزی واحد تحقیق و توسعه بازار شرکت جی‌اس‌اس و ورود سایر شرکتهای همکار و سازمانهای مرتبط با حوزه پرداخت در این عرصه، حضور موبایل پوز به صورت نیاز حتمی و انکارناپذیر برای صنعت پرداخت کشورمان تبدیل شده است.

مدیر عامل آنی پی یادآور شد طی چهار سال گذشته، شرکت جی‌اس‌اس همواره آخرین مدلها و نمونه های ساخته شده و استفاده شده از موبایل پوزها در دنیا را مورد ارزیابی فنی و تطبیق با استانداردهای امنیتی و کیفیتی قرار می‌داده است. اما هیچکدام از نمونه های موجود از نظر سطح فن‌آوری و کیفیتی، قابلیت ارائه به بازار ایران و اخذ تاییدیه های بانک مرکزی را نداشته اند. در سال 1394، این شرکت محصول موبایل پوز مدل  Lynx-350R  را که با بهره گیری آخرین دست‌آورد فن‌آوری و تجارب حوزه پرداخت در دنیا ساخته شده است را معرفی و در سبد محصولات خود عملیاتی کرد. این محصول هم از نظر کیفیت، دوام و کارایی و هم از نظر امنیتی، بی‌همتا است.

مدیر عامل آنی پی درباره محصول موبایل پوز گفت، موبایل پوز نه تنها تمام کارکردها و ویژگیهای دستگاههای POS  را در نظام پولی داراست، بلکه ویژگی های منحصر به فرد آن، قابلیت توسعه و شخصی سازی آن را در رقابت با POS های سیار معمول به‌وجود آورده است.

وی افزود، در بین انواع موبایل‌پوزهای معرفی شده در بازار، مدل Lynx-350R این شرکت آن را از سایر نمونه‌ها، متفاوت ساخته است: قیمت ارزان، اندازه کوچک، سادگی کارکردن با آن، باتری بادوام، طراحی ارگونومیک، قابلیت کار در شرایط سخت، قابلیت ضربه پذیری عالی، امکان ارتباط بلوتوث با دستگاه موبایل، امکان خواندن انواع کارتهای هوشمند، کارتهای مگنت و NFC و از همه مهمتر دارا بودن استاندارد PCI 4.0‌ و پشتیبانی از تمامی الگوریتمهای رمزنگاری شبکه پرداخت، باعث شده تا این محصول آنی پی، راه‌حلی ایده آل برای استفاده همگان گردد.

مدیرعامل شرکت آنی پی با یک مثال، تفاوت بین POS  سیار و موبایل POS را برای ما روشن تر کرد. اگر شما صاحب یک شرکت پخش باشید معمولاً از POS سیار استفاده می کنید. اما شما فکر کنید فردی با یک کسب و کار شخصی هستید و بعضی پرداختها از مشتریان شخصی باید در لحظه انجام شود اما به دلایل مختلف، مثل هزینه بالا و حجم بزرگ دستگاه امکان استفاده از POS سیار برای شما وجود ندارد. معمولی‌ترین  و ارزان‌ترین POS سیار حدود یک میلیون قیمت دارد، اما موبایل‌پوز آنی پی با توجه به امکاناتش با هزینه خیلی پایین تر از POS های سیار بدون آنکه فرد بخواهد سیم کارت مجزا برای برقراری ارتباط اینترنتی فراهم کند، با استفاده از بستر اینترنت گوشی همراه خود می تواند یک درگاه پرداخت ارزان و پرتابل در اختیار داشته باشد.

به همین دلیل طیف وسیعی از کسانی که به POS احتیاج دارند اما توانایی هزینه های بالای آن را ندارند می توانند از این دستگاه به راحتی و با قیمت بسیار پایین استفاده کنند ، نمونه آن: کسانیکه در منزل و در محل مشتری به ارائه خدمات یا محصول  می‌پردازند مانند: معلمین خصوصی، توزیع کنندگان غذا، وکلا، پزشکان، و تمام کسانیکه برای کسب و کارشان دریافت های موردی یا مداوم دارند.

وجود نرم‌افزار ساده با قابلیتهای فراوان برروی دستگاه موبایل به همراه ارتباط بلوتوث Lynx-350R  و گوشی موبایل، قابلیت استفاده از این دستگاه را در هر صنف و کسب و کار، راحت و منعطف کرده است. هر فرد به صورت شخصی یا هر سازمان برای پرسنل خود می تواند از این دستگاه بهره ببرد.

شرکت تجارت الکترونیک تدبیر کیش کانالهای جدید پرداخت را به نظام بانکی و پرداخت معرفی میکند

درباره تاریخچه شرکت تجارت الکترونیک تدبیر با مدیرعامل این شرکت جناب آقای افشانی صحبت کردیم.

افشانی ، رسالت تاسیس تجارت الکترونیک تدبیر از گروه GSS را ایجاد کانالهای جدید پرداخت و ایجاد ارزش افزوده های جدید  دانست .وی با بیان این نکته که درحال حاضر همه شرکتهای بانکی ، POS ، ATM ، کیوسک و … عرضه میکنند ، گفت این کسب و کارها ، کسب و کارهای اشباع شده است بنابراین هدف شرکت تجارت الکترونیک تدبیر ارائه کانالهای جدید پرداخت بر روی پایانه های موجود بانک ها است.مثلا ارائه سرویس های جدید و مورد نیاز مشتریان و سازمان ها  روی دستگاه های  Cashless.

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک تدبیر درباره پروژه های انجام شده شرکت گفت ، یکی از این پروژه ها با مشارکت کمیته امداد و با کمک شرکت اسوه ایران و عاملیت بانک انصار روی دستگاه  Cashless ، سرویس های خیریه است، بدینوسیله انواع کمک های مردمی در این دستگاه تعریف شده و می توان حتی جزئیات کد کمک گیرنده را نیز مشخص نمود و همچنین از طرف دیگر کمیته امداد میتواند ارزیابی کند چه کمک هایی را بابت کدام سرفصل ها دریافت کرده است.

پروژه بعدی، با مشارکت شرکت راه آهن اجرا شده که عبارتست از فروش بلیط راه آهن  حومه ای تهران ،  روی دستگاه Cashless . در این پروژه علاوه بر ارائه خدمات بانکی ، میتوان با کمک این دستگاهها بلیط قطار تهیه کرد و با استفاده از کد QR ، مسافر میتواند از بلیط استفاده کند.

پروژه بعدی با مشارکت پست بانک و شرکت مخابرات در همدان انجام شده  که با استفاده از کیوسک های تلفن های عمومی دستگاههای Cashless  جایگزین تلفن های عمومی بلا استفاده شده که در حال حاضر ، بصورت پایلوت در ده نقطه شهر این دستگاهها نصب و تابحال استقبال گسترده ای از این دستگاهها شده است و درصورت توافق با مخابرات می توان خدمات ارزش افزوده مخابرات  نیز در این دستگاهها ارائه شود مثل دریافت ریز مکالمات ، صورتحساب و درخواست خط جدید تلفن و … که همه اینها نمونه هایی از  سرویس های ارزش افزوده است که بر اساس نیاز مشتری روی محصولات شرکت ارائه شده است.

شرکت اسوه هم متخصص تولید نرم افزارهای بانکی و پرداخت ، هم مشاور

درباره شرکت نرم افزاری گروه شرکتهای جی اس اس با مدیرعامل شرکت اسوه ، جناب آقای احمدی صحبت کردیم.

احمدی با بیان اینکه شرکتهای گروه جی اس اس شرکتهایی هستند که در حوزه مالی، بانکی و پرداخت به نظام بانکی راه حل های جامع ارائه میدهند گفت ،  یکی از این شرکتها شرکت اسوه ایران است. مدل کاری گروه شرکتهای جی اس اس  در ارائه راه حل های بانکی و پرداخت به این گونه است که یک شرکت راه حل های سخت افزاری و مبتنی بر نوآوری محصولات جدید بانکداری وپرداخت را به نظام بانکی ارائه میدهد که این از وظایف شرکت جی اس اس است، شرکت دوم شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات شرکت جی اس اس به نام گرایش تازه پارس است ، شرکت سوم شرکت نرم افزاری اسوه است که وظیفه تولید محصولات نرم افزاری گروه را بر عهده دارد و شرکت چهارم که اخیراً تاسیس شده شرکت تدبیر است که هدف از تاسیس شرکت تدبیر این است که تبدیل به یک PSP  شود و در حال حاضر بازاریابی خدمات پرداخت و ایجاد ارزش افزوده سرویس ها برعهده شرکت تدبیر است.

شرکت  نرم افزاری اسوه در طی 4 سال گذشته محصول core banking  را به بازار عرضه کرده ، که شامل سامانه سپرده خدمات ، سامانه تسهیلات؛سامانه حسابداری و دفتر کل و سوییچ پرداخت است .این یک بخش از ماموریت های شرکت اسوه است که در حال حاضر در حال بازاریابی محصول هستیم ، اما شرکت اسوه بخاطر در اختیار داشتن دانش فنی در این زمینه ، نقش یک شرکت مشاور در حوزه  سامانه بانکی را نیز ایفا میکند  و در حال حاضرمسئولیت مشاوره  و نظارت  یک موسسه مالی برای خرید محصول خارجی بر عهده شرکت اسوه است.

همچنین در کنار محصول corebanking  شرکت، محصولات دیگری مثل سامانه پولشویی ، سامانه هوش تجاری و توسعه سرویس های مبتنی بر پرداخت وایجاد ارزش افزوده برای سازمان های توسط شرکت اسوه ارائه میشود ، که در این زمینه توسط شرکت تدبیر با سازمانهای مختلفی مذاکره شده و در توافقات بعدی قرار است  بر روی محصولات جی اس اس ، اسوه سرویس های مختلف را طراحی و پیاده سازی  کند مثلاً  در قراردادهای جدید با سازمانهای مختلف روی دستگاه  Cashless ، فروش بلیط راه آهن و خدمات کمک های مردمی طراحی و پیاده سازی شده است.

پشتیبانی محصولات گروه GSS با  گرایش تازه پارس است

با توجه به تنوع محصولات  گروه شرکتهای GSS  و پراکندگی مشتریان در نقاط مختلف کشور، شرکت گرایش تازه پارس به منظور پشتیبانی از محصولات شرکتهای گروه تاسیس شده است. در همین رابطه درباره خدمات شرکت بامدیر عامل این شرکت، جناب آقای مهدی نیا گفتگو کردیم.

مهدی نیا مدیر عامل شرکت گرایش تازه پارس در مورد پشتیبانی محصولات شرکت جی اس اس گفت، تمامی محصولاتی که توسط شرکتهای گروه جی اس اس وارد می شود تحت پوشش خدمات پس از فروش و  پشتیبانی شرکت گرایش تازه پارس است.

گرایش تازه پارس در سطح کشور حدود 300 نفر نیروی آموزش دیده متخصص دارد که تحت استخدام شرکت هستند و پشتیبانی محصولات و خدمات توسط کارشناسان خود شرکت انجام می شود و همچنین در کل کشور پیمانکارانی با شرکت همکاری دارند که با حضور آنها ، شرکت حدود 450 نفر نیرو در سطح کشور دارد.

مدیرعامل گرایش تازه پارس در ادامه گفت ،تمامی نیروهای پشتیبانی شرکت، افراد تحصیل کرده ،  فنی  و  متخصص هستند که با آموزش های مستمر از راه دور ، برای ارائه بهترین پشتیبانی مدنظر مشتری آموزش می بینند  و اثربخشی آموزشی آنها نیز از همان بستر آی تی با آزمونهای مختلف سنجیده می شود.

گرایش تازه پارس یک مرکز تماس متمرکز دارد که تمامی درخواستها و تماس های مشتریان در این  مرکز تماس مدیریت می شود ، این مرکز بصورت شبانه روزی پاسخگوی نیاز مشتریان است و از طریق بستر آی تی در سطح کشور درخواست های پشتیبانی به کارشناس مربوطه ارسال می شود و همچنین بر اساس شاخص های عملکردی، بازخور و عملکرد نیروها بررسی می شود و با توجه به تنوع قراردادها، تنوع محصولات و تنوع مشتریان بصورت کاملاً سیستماتیک عملکرد نیروهای پشتیبانی ردیابی ، رصد و کنترل می شود.

همچنین با توجه به جایگاه ویژه مشتریان، جهت آگاهی از نحوه عملکرد شرکت در خدمات پس از فروش، همواره میزان رضایتمندی مشتریان سنجیده میشود. که بصورت تلفنی( happy call ) و یا  بصورت حضوری در محل مشتری صورت میپذیرد.

مهدی نیا زنجیره تامین قطعات محصولات گروه را نیز یکی از وظایف مهم شرکت دانست که  با توجه به گستره کشور و تنوع محصولات و درخواست قطعات، تامین قطعات مورد نیاز ، بر اساس موقعیت پراکندگی محصولات شرکت در نقاط مختلف کشور توزیع می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.