جزئیات برگزاری سومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در کیش تشریح شد

جزئیات رویداد "2016 Kish Invex"(سومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران) که از 10 تا 13 آبان امسال در جزیره کیش برگزار می شود، تشریح شد.

عصر بانک؛آریا حمیدیان در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه تدراک برگزاری رویداد "کیش اینوکس 2016" در حال انجام است تشریح کرد: با برنامه‌ریزی های انجام شده سومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران از 10 تا 13 آبان در جزیره کیش برگزار خواهد شد که در راستای برندسازی در داخل و خارج از کشور عنوان نمایشگاه، یعنی" Kish Invex " انتخاب و ثبت شده است.

 

برگزار کننده هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، با اشاره به اینکه بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان بازار مالی نقش به سزایی در بسیج امکانات مالی و سرمایه‌ای در جهت تخصیص بهینه منابع به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد ادامه داد: به دلیل اهمیت ابعاد بین‌المللی بالطبع این رویداد، عنوان آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور در حال شناساندن و جا انداختن این عنوان در داخل و به‌ویژه در خارج کشور هستیم. حال اینکه اکنون بسیاری از فعالان حوزه‌های تحت پوشش‌ نمایشگاه، این رویداد را با نام "کیش اینوکس" می شناسند.

وی همچنین گروه های کالایی "2016  Kish Invex" را در 5 محور، بازارسرمایه، سرمایه‌گذاری، گردشگری، انرژی و مناطق آزاد ارزیابی کرد و تشریح کرد: مطابق رسم هر سال، تلاش این شرکت در برگزاری نمایشگاه در اواخر سال میلادی در ماه‌های اکتبر و اوایل نوامبر بوده و بر همین اساس، سال جاری هم نمایشگاه در همین زمان برابر با 10 تا 13 آبان برگزار خواهد شد.

حمیدیان اضافه کرد: بر این اساس همواره تلاش شده که "کیش اینوکس" به صورت یک رویداد (event) برگزار شود و به همین منظور در کنار برگزاری نمایشگاه در شب، صبح‌ها نیز همایش تخصصی، در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود.

برگزارکننده سومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی افزود: در دو سال گذشته نیز روند برگزاری نمایشگاه به همین ترتیب بوده و روزها نشست‌های تخصصی و شب‌ها نمایشگاه برگزار می‌شده است؛ اما از سال گذشته و با اجرایی شدن برجام، قراردادی با شرکت Naseba که شرکتی بین‌المللی است و خدماتی گسترده را در زمینه معرفی سرمایه‌گذاران، برگزاری نشست‌ها و انجمن‌های تخصصی و اجرای دوره‌های آموزشی حرفه‌ای ارائه می‌کند، منعقد و قرار شد در سالجاری در کنار نمایشگاه "همایش سرمایه‌گذاری و توسعه ایران" همزمان با نمایشگاه به صورت یکپارچه، طی دو روز و در 12 پنل برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه موضوعات پنل‌های تخصصی همایش جانبی را مرتبط با حوزه‌های تحت پوشش نمایشگاه "کیش اینوکس 2016" دانست و اضافه کرد: محورهای اصلی نمایشگاه حوزه‌های بازارسرمایه، سرمایه‌گذاری، گردشگری، انرژی و مناطق آزاد است و به تبع آن نشست‌های تخصصی همایش هم در همین زمینه‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهاران تدبیرکیش با بیان اینکه، بازار سرمایه با توجه به پتانسیل‌ بالا به ویژه در تجمیع سرمایه‌های خرد، تامین مالی و شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری، می‌تواند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد اظهار کرد: سطح اشغال کل نمایشگاه"کیش اینوکس 2016"، 21 هزار متر مربع است که از این میزان 11 هزار متر آن فضای مفید نمایشگاه است. همچنین تا این لحظه که حدود سه ماه تا آغاز نمایشگاه فرصت باقی‌مانده است، بیش از 70 درصد ظرفیت نمایشگاه پُر شده و استقبال از "کیش اینوکس 2016" از سوی شرکت‌های داخلی و به ویژه شرکت‌های خارجی بسیار مناسب بوده است. 

وی افزود: از سوی دیگر امروزه در کشورهای توسعه یافته راهکارهای متعددی برای توسعه اقتصادی اجرا می‌شود که یکی از مهم ترین آنها جذب و حمایت از سرمایه گذاری، اعم از داخلی و خارجی است. در این راستا تا این زمان در "کیش اینوکس 2016"، 8 شرکت خارجی اقدام به مشارکت به صورت غرفه‌داری کرده‌اند و 20 شرکت نیز در "همایش سرمایه‌گذاری و توسعه ایران" (iran investment and development summit) حضور خواهند داشت.

برگزارکننده هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، استفاده از منابع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را یکی از اصلی ترین راهکارهای توسعه اقتصادی دانست و تشریح کرد: دیگر نمی‌توان به راهکارهای سنتی و کلاسیک تامین منابع برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد طرح‌ها و پروژه‌های نیازمند سرمایه گذاری وابسته بود. همچنین سیاست‌های این شرکت نیز در سه سال گذشته بر این بوده که هر سال اقدامات جدیدی را انجام دهد تا نمایشگاه علاوه بر یکنواخت نشدن، با فضای اقتصادی کشور و جهان متناسب باشد.

وی افزود: بنابراین در"کیش اینوکس 2016" نیز نشست‌ها و همایش نسبت به سال های گذشته، تخصصی‌تر و فضای متفاوت‌تری را تجربه خواهیم کرد. این در حالی است که نگاه به "کیش اینوکس" همواره نگاه تخصصی بوده و سال جاری با توجه فضای پس از برجام بین‌المللی‌تر خواهد بود.

حمیدیان به بین‌المللی‌تر شدن فضای "کیش اینوکس 2016" در بخش پوشش رسانه‌ای و تبلیغات اشاره و تصریح کرد: برای پوشش بین‌المللی این رویداد، تاکنون هماهنگی‌های لازم با رسانه‌های خارجی انجام شده و هماهنگی‌ها برای حضور رسانه‌هایی مانند وال استریت ژورنال، بلومبرگ، AST فرانسه، TY انگلستان، TRT ترکیه، المیادین لبنان، یورونیوز، فرانس24 عربی، لوموند فرانسه، فایننشال تایمز انگلستان، T24 ، راشا تودی، شین‌هووا، ZDF و بیزینس یر، نهایی شده است. در واقع این حضور گسترده رسانه‌های بین‌المللی نشان‌دهنده آن است که تمرکز بر بین‌المللی‌تر شدن رویداد "کیش اینوکس 2016" هم در بخش رسانه و هم در مشارکت افزایش چشمگیری داشته است.

وی تشریح کرد: برگزاری همزمان سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش و در قالب نمایشگاه 2016  Kish Invex این امکان را برای تمامی فعالان اقتصادی، موسسات مالی و اعتباری، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، صاحبان پروژه‌های پر بازده و مجریان و دست اندرکاران طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور در بخش‌های بازار سرمایه، انرژی، معادن، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی در حوزه‌های دولتی و خصوصی را فراهم آورده است تا تمامی اهداف خود را در فضای تخصصی با حضور و تبادل نظر با تمامی مدیران و دست اندرکاران حوزه‌های گفته شده، دنبال کنند.

حمیدیان، سخنرانان"همایش سرمایه‌گذاری و توسعه ایران"  (iran investment and development summit) را حدود 70 نفر اعلام کرد و توضیح داد: از این تعداد، حدود 50 نفر سخنران داخلی و 20 نفر بین‌المللی هستند که در حال حاضر در حال نهایی کردن حضور آنها هستیم. در این راستا، از هفته پیش دعوت‌نامه‌های حضور این سخنرانان از سوی شورای عالی مناطق آزاد و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان میزبان این رویداد ارسال شده است و در مرحله اخذ نهایی تاییده‌های این سخنرانان در نمایشگاه هستیم. به این ترتیب تا اواخر شهریور ماه و در خصوص معرفی سخنرانان و جزئیات برنامه های همایش، اطلاع رسانی می‌کنیم.

برگزار کننده هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، ادامه داد: بحث محتوایی همواره برای ما از اولویت های برگزاری نمایشگاه و همایش بوده و هدف بهاران تدبیر کیش برگزاری نمایشگاه و همایش با محتوای غنی است. به همین منظور از 4 مشاور داخلی و بین المللی برای تامین محتوا و متن سخنرانی‌ها استفاده کرده‌ایم.

به گفته وی، معرفی قابلیت‌های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی‌ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی‌های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارائه خدمات نوین بانکی و بیمه‌ای، کمک به تشکیل سرمایه دراقتصاد ملی، افزایش ظرفیت‌ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان ملی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری Kish Invex 2016  است.
این مقام مسئول در ادامه، روزها و هنگام برگزاری همایش را فرصتی مناسب برای برگزاری نشست ها، مذاکرات و شب‌ها، هنگام برگزاری نمایشگاه را زمان خوبی برای پیگیری مذاکرات و میتینگ‌های طرف‌های داخلی با هم یا با طرف‌های خارجی توصیف کرد.

وی آمار بازدیدکنندگان سال پیش کیش اینوکس را 7 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به فضای تخصصی این نمایشگاه بیش از 90 درصد از بازدیدکنندگان متخصص بوده‌اند. این در حالی است که در برگزاری "کیش اینوکس 2016" تمام تلاش خود را خواهیم کرد که از تمام ظرفیت‌های لازم بهره ببریم تا در همه حوزه‌ها از نظر کیفی و کمی بهبود حاصل شود.

برگزارکننده سومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی، با بیان اینکه جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ارائه جدیدترین الگوهای تامین مالی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه‌گذاران و مجریان از دیگر اهداف در نظر گرفته شده این رویداد است، اضافه کرد: به طور قطع سال جاری با اجرایی شدن برجام، استقبال از نمایشگاه بسیار افزایش می‌یابد و در این خصوص نشانه های مثبتی دریافت کرده‌ایم. همچنین امیدواریم تمامی سازمان ها، مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه‌های فعالیت"کیش اینوکس 2016" مانند سالیان پیش حمایت‌های لازم را جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم داشته باشند و موجب پُربار‌تر شدن آن شوند.

حمیدیان از تمام علاقه‌مندان و فعالان بخش‌های مرتبط با رویداد کیش اینوکس 2016 دعوت کرد تا با مراجعه به تارنمای این نمایشگاه به نشانی www.kishinvex.ir از برنامه‌ها، اطلاعات و فرم‌های نمایشگاه اطلاع پیدا و اقدام به مشارکت در این رویداد کنند.

به گفته وی، وجود امکانات مناسب جزیره کیش و سهولت تردد اتباع خارجی بدون ویزا، امکان حضور شرکت‌های بین‌المللی و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در یک فضای کاملاً تخصصی زمینه های برگزاری هرچه بهتر این رویداد  را فراهم آورده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.