آغازبرنامه بلند مدت پرداخت الکترونیک سامان با ارائه طرح های نوین

توسعه همکاری با اپلیکیشن های مختلف برای رسیدن به افق 1400براساس برنامه های بلند مدت ازسوی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش آغازشده است.

عصر بانک؛ توسعه همکاری با اپلیکیشن های مختلف برای رسیدن به افق 1400براساس برنامه های بلند مدت ازسوی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش آغازشده است.

 

به گزارش تحریرنو،نشست خبری شرکت الکترونیک سامان با حضور ابراهیم حسینی نژاد مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش و علیرضا غفوری معاون عملیات شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

درابتدای این نشست خبری ابراهیم حسینی نژاد ضمن تشریح فعالیت های این شرکت اظهار داشت: رویکرد ما این است که از بهترین ابزارها برای توسعه فعالیتهای خود استفاده کنیم و به همین دلیل برنامه ای بلند مدت برای انجام فعالیت هایمان طراحی کرده ایم، و یکی از مهمترین جهت گیری های شرکت بر پایه موبایل است.

 

وی تصریح کرد: برنامه های ما براساس موبایل، ایجاد اپلیکیشن سه سوت و قدم بعدی ما طراحی اپلیکیشن های مرتبط و همکاری با اپلیکیشن نویس های برتر بوده و رویکرد ما این است که در این حوزه بهترین ها رو برای استفاده کنندگان ایجاد کنیم و بحث بعدی ما بحث بازارهای جهانی است و ابعاد مختلفی هم دارد؛ فعالان کسب وکارهای خارجی تشنه فعالیت دربازار ایران هستند وشرکت ما دراین راستا می تواند فعالیت های صادراتی داشته باشد هرچند که ارائه خدمت به فعالان خارجی کمی مشکل است و باید به لحاظ تکنیکال آنقدر منعطف باشیم تا بتوانیم خدمات مورد نیاز آنها را انجام بدهیم.

 

وی بابیان اینکه برنامه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای رسیدن به افق 1400براساس برنامه همکاری با اپلیکیشن های مختلف است گفت : همکاری بر بستر اینترنت و همچنین کار با اپلیکیشن ها آغاز شده است وحتی برای اپراتورهای تلفن همراه دنبال انتخاب طرح های مختلف هستیم که به زودی آز آنها رونمایی خواهیم کرد.

 

در ادامه حسینی نژاد ضمن برشمردن شرایط حساس در بحث بانکداری الکترونیک  اظهارکرد:با توجه به شرایط خاص کشور، درحال حاضر هیچ کشوری کارت های ایران را قبول نمی کند و ما به دنبال استفاده ازشرایطی هستیم که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم، بعد از برجام شرایط به سمت مطلوبی در حال حرکت است و ما علاقه مندیم که به بازارهای جهانی هم ورود کنیم و به همین منظور طرح هایی داریم و میتوانیم یک اکوسیستم چند لایه را که شامل همه موارد میشود را طراحی و ارائه کنیم.

 

درادامه علیرضا غفوری معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در پاسخ به این سوال که با توجه به ممنوعیت استفاده از پروتکل یو اس اس دی از اول مهر ماه سال جاری چه تدابیری اتخاذ کرده اید وچه برنامه هایی دراین رابطه دارید عنوان کرد: هرچند که مشکل خاص و حادی در رابطه با استفاده از این بستر به وجود نیامده است بلکه بیشتر مشکلات امنیتی بوده ،اما بانک مرکزی از اول مهر اجازه استفاده را سلب نموده است به همین منظور بیشتر ارائه دهنده گان به سمت استفاده از اپلیکیشن ها و بسترهای اینترنتی روی آورده اند.

 

وی ادامه داد:ما جلساتی هم با شاپرک و اپراتورها گذاشتیم تا بتوانیم دغدغه های امنیتی رو رفع کنیم و اپراتورها هم اعلام کرده اند که سیستم های حل این مشکل را در اختیار دارندهرچند که شاپرک رویکرد استفاده از توکن را در دستور کار قرارداده است و نمیدایم که چه اتفاقی خواهد افتاد ولی میدانیم که سطح بازار فعلی کاهش خواهد افتاد.

 

معاون عملیات پرداخت الکترونیک سامان ادامه داد :در حوزه کارمزد هم باید بگوییم که شرایط مطلوب نیست و ما هم تمام تلاش مان بر این بوده که مدلی طراحی کنیم، ولی بانک مرکزی اعلام کرده که مجازهستید هزینه را از مشتری بگیرید و طرحی هم آماده کردیم که وضعیت کارمزد به شکل بهتری منافع بانک ها را تامین کند و صحبت های اولیه را هم با دوستان شاپرک هم انجام داده ایم و امیدواریم به جمع بندی برسیم که منافع همه ذینفعان دیده بشود.

 

حسنی نژاد درباره چرخه ناقص کارمزد هم اینگونه ادامه داد و گفت: اتفاقی که در حوزه کارمزد در ایران افتاده این است که فشار زیادی برای توسعه ابزارهای الکترونیک در ایران وجود دارد و فرمول های که در همه جهان است در ایران کارایی خاصی نداشته است و با اتفاقاتی که معمول نیست و در کشور رخ می دهد، پیاده کردن چرخه کارمزد در ایران نشدنی است و مابه دنبال مدل بومی شده کارمزد در ایران هستیم.

 

وی تصریح کرد:ما در خصوص کارمزد در نقطه تاریخی هستیم و به دلیل اینکه در مقطعی بحث کارمزد سخت شده بود و در حال حاضر بیشتر بانک ها به سمت دریافت کارمزد در حال حرکت هستند و بیشتر کشور های جهان سالهاست درآمد های خودشان را بر این اساس طراحی کرده اند و در ایران زیر یک درصد کارتها الکترونیکی است وامیدواریم بانک ها بتوانند زودتر به چرخه صحیح کارمزد برگردند و با اصلاح این رویه بانک ها میتوانند یک نوآوری جدید داشته باشندو همه در این چرخه منتفع میشوند و امیدواریم در طراحی کارتهای اعتباری جدید همه کمک کنند بحث کارمزد برای پذیرندگان به نحو مطلوبی تعیین شود.

 

علیرضا غفوری افزود:در خصوص استفاده از کارت های الکترونیکی هم 2سناریو وجود دارد که علاوه بر بحث امنیت ، بحث راحتی کاربر هم در این وسط وجود دارد که در این بین راه کارهایی هم وجود داشت ؛یکی از این راه ها استفاده و رجیستر کردن موبایل ها در شعبات بانک بود که با اصل راحتی مشتریان در تضاد بود.

 

معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش بابیان اینکه نظارت بانک مرکزی می تواند نقش مهمی در نوآوری های الکترونیک داشته باشد گفت:سناریو دوم اتصال مستقیم خود شرکتهای پرداخت الکترونیک به بانک ها است که هنوز از سوی بانک مرکزی تائید نشده است.

 

وی از ارائه سرویس جدید این شرکت با همکاری نیکو کیوسک خبر داد و گفت:یکی از استراتژی های شرکت استفاده از ابزارهای جدید پرداخت است و ارائه سرویس سفارش گیری لمسی شیوه ای جدید است و با پرداخت بسیار سریع از طریق کارتخوان راهکار جدیدی را به شیوه های معمول پرداخت نقدی اضافه خواهد کرد به طور مثال در بحث فست فود ها با توجه به اینکه تنوع اقلام فست فود نسبت به فروشگاههای خرده فروشی بسیار کم است ، استفاده از آن بسیار آسانتر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.