سرویس Samsung Pay می تواند پرداخت بین موبایلی را برای کاربران فراهم کند

با نصب این ماژول، اسمارت فون سامسونگی تبدیل به پایانه پرداخت موبایلی میشود، میتوان آن را در فروشگاه های کوچک مثل دکه ها و کیوسک ها مورد استفاده قرار داد، چرا که هیچ دستگاه پرداختی در این میان وجود ندارد و شرکت های صدور کارت به طور مستقیم مجوز پرداخت را به موبایل یاد شده می دهند.

عصر بانک؛سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ یا همان سامسونگ پی نیز مانند اپل پی از تراشه‌ی ان‌اف‌سی بهره می‌برد ولی وجه تمایز اصلی توانایی کار با دستگاه‌های مغناطیسی رایج یا همان دستگاه‌هی پوز معمولی است که در فروشگاه‌های مختلف کاربرد دارد. سامسونگ اوایل سال جاری میلادی برای رسیدن به اهداف خود در زمینه پرداخت موبایل شرکت LoopPay را تصاحب کرد تا بتواند سرویس سامسونگ پی را در اکثر فروشگاه‌هایی که از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند، مورد بهره‌برداری قرار دهد.

 

این سرویس با گوشی‌های گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج نیز سازگاری کامل دارد.

 

با اینکه هنوز چند ماه از معرفی سرویس سامسونگ پی نگذشته، این فناوری به سرعت پله های رشد و ترقی خود را در کره جنوبی و ایالات متحده طی نموده است اما متاسفانه هنوز بسیاری از بازارهای جهانی امکان دسترسی به این سرویس را ندارند. با این حال انتظار می رود تا آخر سال وارد چین و کشورهای اروپایی شود.

 

در حال حاضر این سرویس توانایی کار با دستگاه‌های مغناطیسی رایج یا همان دستگاه‌ پوزمعمولی با کمک کارت های اعتباری در فروشگاه‌های مختلف دارد. همچنین سامسونگ تایید نموده که به زودی از کارت های هدیه نیز پشتیبانی خواهد کرد و در  آینده ای نزدیک امکان پرداخت از یک اسمارت فون به اسمارت فونی دیگر از طریق این سرویس فراهم خواهد شد.

 

به منظور فعال سازی این قابلیت، یک ماژول مورد نیاز است تا کار کاربران برای انتقال وجه از طریق تراشه NFC تعبیه شده در اسمارت فون ها آسان شود.

 

به محض نصب ماژول، اسمارت فون سامسونگی تبدیل به یک پایانه برای پرداخت کارت اعتباری می شود و از شبکه های ارزش افزوده استفاده نمی کند، چرا که این سرویس به طور مستقیم به شرکت های صادر کننده کارت متصل می شود. این امر نه تنها هزینه های مربوط به کارت اعتباری بلکه هزینه های ارتباطات و تعمیرو نگهداری که خریداران همواره مجبور به پرداخت آن هستند را کاهش می دهد.

 

این ماژول توسط شرکت آمریکایی تولید کننده NFC به نام Hankook طراحی شده و در حال مذاکره با سامسونگ برای افزودن این تکنولوژی به دیگر قابلیت های سامسونگ پی می باشد تا برای کاربران امکان انتقال وجه از طریق اسمارت فون هایشان را فراهم کند.

 

از آنجایی که با نصب این ماژول، اسمارت فون سامسونگی تبدیل به پایانه پرداخت موبایلی میشود، میتوان آن را در فروشگاه های کوچک مثل دکه ها و کیوسک ها مورد استفاده قرار داد، چرا که هیچ دستگاه پرداختی در این میان وجود ندارد و شرکت های صدور کارت به طور مستقیم مجوز پرداخت را به موبایل یاد شده می دهند.

 

هنوز مشخص نیست که سامسونگ این ماژول را به منظور گسترش امکانات سرویس سامسونگ پی در اسمارت فون هایش به کار گیرد، اما شایعه پراکن ها احتمال انجام این کار از سوی سامسونگ را حدس زدند و آن را به عنوان عاملی برای پیشی گرفتن از دیگر رقیبان برشمردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.