ساعت هوشمند ببندید، رمز بانکی‌تان لو می‌رود

در صورت استفاده از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، احتمال سرقت اطلاعات محرمانه بانکی مخصوصا رمز کارت‌های بانکی کاربران بسیار افزایش می‌یابد.

عصر بانک؛محققان دانشگاه بینگهامتون نیویورک دریافتند که در صورت استفاده از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، احتمال سرقت اطلاعات محرمانه بانکی مخصوصا رمز کارت‌های بانکی کاربران بسیار افزایش می‌یابد. به نقل از رویترز، در این مطالعه محققان با به‌کارگیری حسگرهای حرکتی موجود در ساعت‌های هوشمند توانستند رمز کارت بانکی کاربران را هنگام استفاده از خودپرداز با دقت 80 درصد به‌دست آورند. یان ونگ، متخصص علوم رایانه‌ از دانشگاه بینگهامتون اظهار کرد: در ابتدای این مطالعه احتمال سرقت اطلاعات محرمانه کاربران توسط ساعت‌های هوشمند بعید به نظر می‌رسید، اما با پیشرفت مطالعات مشخص شد که حسگرهای زیاد موجود در ساعت‌های هوشمند امکان آشکارسازی دقیق حرکات دست را مهیا می‌سازند.

 

وی در ادامه افزود: متاسفانه با عرضه پیوسته گجت‌های هوشمند در مرحله اول فقط کاربردهای مثبت آنها به کاربران معرفی می‌شود، اما با توجه به نصب حسگرهای پیشرفته در این وسایل، امکان دریافت اطلاعات محرمانه و به دنبال آن کارهای سودجویانه مثل سرقت اطلاعات بانکی افراد بسیار زیاد است. در این مطالعه در مجموع بیش از 5000 تست حرکتی ثبت‌ شده توسط برندهای مختلف ساعت‌های هوشمند موجود در بازار مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به پیچیدگی الگوهای حرکتی دست انسان، محققان در یک حرکت هوشمندانه از یک الگوی مشترک هنگام وارد کردن رمز کارت خودپرداز استفاده کردند. در واقع این الگو همان حرکت مشترک هنگام فشردن کلید اینتر پس از وارد کردن رمز عبور است. محققان با استفاده از الگوی حرکتی مشترک کلید اینتر توانستند حرکات دست هنگام وارد کردن رمز عبور را با دقت بسیار بالایی پیش‌بینی کنند. پژوهشگران معتقدند که برای هک رمز عبور کارت بانکی کاربران هیچ وسیله خاصی نیاز نیست و تنها با استفاده از یک رایانه یا گوشی متصل به ساعت هوشمند چه به صورت انتخابی یا از طریق هک می‌توان سیگنال‌های حرکتی حسگر ژیروسکوپ دستگاه را سرقت کرد که در ادامه با تحلیل اطلاعات در نرم‌افزار، رمز کارت بانکی کاربران با دقت بالای 80 درصد به‌دست می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.