جدایی بیمه عمر از غیر عمر در دستور کار قرار گرفت

رئیس کل بیمه مرکزی از سهم اندک بیمه و بازار بورس در تامین مالی اقتصادی کشور انتقاد کرد و گفت: جدا کردن بیمه عمر و غیرعمر از جمله بحث‌های جدی است که در دستور کار بیمه مرکزی قرار دارد.

عصر بانک؛ عبدالناصر همتی صبح امروز در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: جدا کردن بیمه عمر و غیرعمر از جمله بحث‌های جدی است که در دستور کار بیمه مرکزی قرار دارد و ما نیز معتقدیم که علت عدم رشد بیمه عمر در کشور اینست که از بیمه‌های غیرعمر جدا نشده است.

 

رئیس کل بیمه مرکزی از استقرار حاکمیت شرکتی و آموزش برای صنعت بیمه به عنوان دیگر برنامه‌های جدی بیمه مرکزی یاد کرد و افزود: شرکت‌های خارجی در دوران پساتحریم استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه ایران داشته اند که نشان‌دهنده پتانسیل بالای کشور در این بخش‌هاست.

 

وی در ادامه از سهم اندک بیمه و بازار بورس در تامین مالی اقتصادی کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: در مجموع بازارهای مالی تاثیر بیمه و بازار سرمایه کمتر از 10 درصد است که شش درصد به بیمه و کمتر از 10 درصد به بازار سرمایه اختصاص دارد.

 

همتی افزود: بر این اساس بالغ بر 90 درصد از ارزش افزوده مالی برای اقتصاد از سوی بانک‌ها تامین می‌شود که آنها را تحت فشار قرار داده و عدم تعادل ایجاد کرده است. به همین منظور باید در نقش بازار سرمایه از طریق بازار بدهی و همچنین بیمه از راه بیمه‌های بازرگانی زندگی تاکید شود.

 

گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از امروز تا چهارشنبه به مدت 4 روز از ساعت 10 صبح تا 18 در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران دایر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.