نوسانات سکه و ارز در روزهای اخیر

بازار سکه و ارز در یک هفته گذشته با نوسانات و تغییراتی در وضعیت نرخ‌ها همراه شد و سکه و پوند انگلستان قیمت‌های جدیدی را در حدود یک سال اخیر به ثبت رساندند.

عصر بانک؛ به گزارش ایسنا، ‌ بازار سکه و ارز پس از همه پرسی بریتانیا و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا دست خوش نوساناتی شد و همزمان با افت قابل توجه قیمت پوند در بازار، نرخ سکه نیز در جهت افزایش حرکت کرد.    

 

نرخ پوند که دست کم در یک سال اخیر در مرز 5000 تومان قرار داشت یک روز پس از برگزاری همه پرسی  در بازار تهران به کمتر از 4800 تومان رسید.

 

همچنین در یک هفته اخیر نیز نوسان پوند با شیب ملایم‌تری به روند خود ادامه داده است و به نظر می‌رسد هنوز به وضعیت ثبات در بازار نرسیده است. در هشتمین روز تیر ماه هر پوند انگلستان 4837 تومان در بازار عرضه شد و در روزهای بعد این روند به سمت کاهش حرکت کرد و در روزهای 14 و 16 تیر به ترتیب 4723 و 4717 تومان فروخته شد تا در یک هفته اخیر پوند 120 نوسان را تجربه کند.

 

اما بیشتر نوسانات در یک هفته اخیر به بازار سکه اختصاص داشت. سکه تمام طرح جدید از پنجم تیر بود که حرکت افزایشی خود را آغاز کرد و در آن روز از مرز یک میلیون و 60 هزار تومان عبور کرد. روند افزایشی قیمت سکه در بازار ادامه داشت در 12 تیر قیمت این نوع سکه به بیش از یک میلیون و 100 هزار تومان برسد.

 

در روزهای اخیر نیز قیمت سکه همچنان درجهت افزایش پیش رفته است تا در آخرین قیمت خود در روز 15 تیر، یک میلیون و 10 هزار تومان فروخته شود تا این نوع سکه در 12 روز گذشته حدود 50 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

 

اما دلارهم که در ماه‌های گذشته نوسان و تغییر محسوسی را به خود ندیده بود در روز پنجم تیر بار دیگر در سال 1395 به کانال 3500 تومان وارد شد. 

 

دلار در روز دهم تیر 3542 تومان در بازار عرضه شد تا در سال جاری به بالاترین قیمت خود رسیده باشد اما در آخرین نرخ خود در روز 15 تیر روند کاهشی پیدا کرد و 3482 تومان در بازار عرضه شد تا در مجموع در یک هفته اخیر 60 تومان نوسان را تجربه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.