بازار سرمایه در انتظار سرازیری نقدینگی پارک شده در بانک‌ها

میزان نوشت: موج نقدینگی‌ پارک شده در بانک‌ها در ماه‌های پیش رو با حرکت به سمت بازار سرمایه موجب بهبود شرایط و در کنار آن پایداری و ثبات در معاملات بازار سهام را به همراه داشته باشد.

عصر بانک؛بورس تهران که طی چند روزی روند افزایشی پیدا کرده بود، نتوانست همچنان به مسیر صعودی خود ادامه دهد و مجدداً وارد فاز کاهشی شد. البته تعطیلات پایان هفته نیز در شدت گرفتن عرضه‌ها در دو، روز اول هفته‌ی جاری نیز بی تأثیر نبوده است.

 

با این وجود شاخص کل بورس تهران در آغازین روز هفته با افزایش ناچیز و 25 واحدی خود در کانال 73 هزار و 965 واحدی قرار گرفت که بیشترین تأثیر مثبت در شاخص کل از آن نماد همراه و بیشترین تأثیر منفی را حکشتی بر شاخص بر جای گذاشت.

 

این در حالی است که شاخص آیفکس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 777 رسید. در این روز خودرویی‌ها و شیمیایی‌ها منفی بودند، نمادهای پالایشی تقریباً متعادل معامله شدند. اما در گروه فلزات اساسی اغلب نمادها در درصدهای مثبت به معاملات خود پایان دادند.

 

بر اساس اسن گزارش گروه خودرویی‌ها در برخی از روزها مثبت و در برخی روزها منفی معامله شدند. در گروه فلزات اساسی شرکت فولاد آلیاژی ایران در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه منتهی به 29/12/94 مبلغ 69 ریال اعلام نموده است.

 

به علاوه اغلب نمادهای پالایشی متعادل و روبه مثبت معامله شدند. در گروه بانکی معاملات کم رمقی به چشم می‌خورد اما این گروه چندی است که مورد حمایت سهامداران حقوقی قرار می‌گیرد.

 

همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گزارش اولین پیش بینی منتهی به 6 / 03 / 31 9 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 866 ریال اعلام نموده است که نسبت به سال مالی مشابه قبل با افزایش 10 همراه بوده است.

 

گفتنی است در نهایت شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته با افزایش حدود 102 واحدی در کانال 74 هزار و 49 واحدی متوقف شد و به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.