برای دریافت دفترچه بیمه المثنی تامین اجتماعی چه باید کرد؟

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی برای دریافت دفترچه درمانی المثنی خود در صورت مفقودی می‌توانند با مراجعه به شعبه و همراه داشتن مدارک لازم نسبت به اخذ مجدد دفترچه اقدام کنند.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، در صورت مفقود شدن دفترچه درمانی، بیمه شده یا افراد تبعی وی می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب تامین سازمان و با ارائه مدارک زیر، نسبت به دریافت دفترچه درمانی المثنی خود اقدام نمایند:

 

– تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه المثنی توسط بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی

 

– رسید پرداخت خسارت دفترچه المثنی ( برای بار اول معادل 50 درصد و در موارد بعدی معادل یک برابر حداقل دستمزد روزانه سال مربوطه)

در صورتی که دفترچه درمانی، بنا به گواهی مراجع ذی‌صلاح(مراجع قضایی، نیروی انتظامی و …) بر اثر حوادث غیرمترقبه مانند سرقت، سیل و … مفقود شده باشد، صدور دفترچه المثنی به صورت رایگان انجام می شود.

 

– یک قطعه عکس جدید ٤*٣

 

– مدارک هویتی (شناسنامه یا کارت ملی)

 

نحوه تمدید و تامین اعتبار دفترچه بیمه درمان

 

برای تمدید و تأمین اعتبار دفترچه بیمه درمان بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، اقدامات زیر در شعبه صادرکننده دفترچه انجام می‌گیرد:

 

– رؤیت شناسنامه فرزند دختر بالای ١٥ سال مبنی بر عدم ازدواج

 

–  رؤیت دفترچه آماده به خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت در مورد بیمه شده سرباز جهت افراد تحت تکفل

 

–  ارائه گواهی اشتغال به تحصیل یا از کارافتادگی فرزندان پسر بالای ١٩ سال

 

– ارائه فیش پرداخت سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد در مورد بیمه شدگان اجباری و مستمری بگیران

 

  – ارائه فیش پرداخت ٩% درمان در مورد بیمه شدگان شاغل در کارگاه فصلی در دوره خارج از فصل

  – ارائه فیش پرداخت ٩% درمان در مورد کارکنان شاغل در مطب پزشکان و دندانپزشکان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.