کاهش نرخ سود بانکی به رونق بورس کمک می‌کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش نرخ تسهیلات، قیمت تمام شده محصولات و تولید نیز در بنگاهها کاهش و سودآوری شرکتها و صنایع افزایش می یابد و در پی آن، شاهد رونق بورس خواهیم بود.

عصر بانک؛ علی احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص تاثیر مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به 18 درصد بر بازار سرمایه گفت: این اتفاق می تواند خبر خوشی برای معامله گران بورسی باشد و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی موضوعی است که فعالان صنایع و بنگاهها مدتهاست که به دنبال آن هستند.

 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: کاهش نرخ سود بانکی زمانی می توانست برای بازار سهام خبری امیدوارکننده برای بازگشت رونق به بورس باشد که در پی آن نرخ سود تسهیلات نیز کاهش پیدا کند که خوشبختانه این اتفاق این روزها رقم خورده است.

 

وی در خصوص چرایی تاثیرپذیری مثبت بورس از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به 18 درصد اذعان داشت: با کاهش نرخ تسهیلات قیمت تمام شده محصولات و تولید نیز در بنگاهها کاهش یافته و در پی آن سودآوری شرکتها و صنایع افزایش می یابد که این موضوع خود را در صورتهای مالی و گزارشات منتشر شده توسط شرکتها نمایان خواهد کرد و در پی آن شاهد رونق بورس خواهیم بود.

 

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: البته نکته مهم و قابل توجهی که در این خصوص باید بر آن تاکید کرد این مطلب است که شرایط ارائه تسهیلات به بنگاهها نیز تسهیل شود و در کوتاه ترین زمان فعالان صنایع مختلف بتوانند از آن استفاده کنند، وگرنه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در صورت عدم ارائه نیز نمی تواند به خودی خود وضعیت اقتصاد و تولید و بنگاهها و به دنبال آن بورس را بهبود ببخشد.

 

بر اساس این گزارش؛ شورای پول و اعتبار در آخرین جلسه خود ضمن تایید و تصویب اقدام اخیر بانک ها و موسسات اعتباری در زمینه تعدیل نرخ های سود علی الحساب سپرده بانکی، نرخ سود عقود مشارکتی و غیرمشارکتی را حداکثر معادل 18 درصد تعیین کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.