خرید اینترنتی از شبکه وایرلس عمومی؟

هیچ گاه از طریق اتصال به یک شبکه وایرلس عمومی که رمزگذاری نشده است، خرید اینترنتی انجام ندهید و حتما به نکات امنیتی توجه کنید.

عصر بانک؛ سرهنگ"کامبیز اسماعیلی" اظهار کرد: خرید آنلاین بسیار ساده، راحت، کم هزینه و کاربردی است اما قبل از این که اقدام به خرید اینترنتی کنید باید سیستم شما به روز بوده و از آخرین نسخه های نرم افزار امنیتی، مرورگرها و سیستم عامل استفاده کنید.

 

وی افزود: در هنگام خرید از فروشگاهی که تا به حال تجربه خرید ندارید، تحقیقات کاملی روی آن انجام دهید چرا که بسیاری از کلاهبردان با راه اندازی یک وب سایت فروشگاه که به ظاهر قانونی به نظر می رسد، اقدام به سواستفاده های گوناگون از شما می کنند.

 

اسماعیلی تاکید کرد: قبل از ارائه اطلاعات هویتی مالی، به دنبال نشانه هایی باشید که ثابت کند این این وب سایت قانونی است و این نشانه ها شامل یک تصویر به شکل قفل در ابتدای آدرس سایت فروشگاه در مرورگر، یا وجود https یا نماد اعتماد الکترونیکی بر روی صفحه اصلی سایت می شود.

 

وی تصریح کرد: این نشانه ها به شما اطمینان می دهد که وب سایتی که در حال انجام معامله با آن هستید، رمز گذاری شده است و اطلاعات آن به سرقت نمی رود و با رویت نشان اعتماد الکترونیکی می توانید مطمئن شوید که این وب سایت تحت نظارت سازمان توسعه و تجارت الکترونیکی فعالیت می کند.

 

رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار کرد: هیچ گاه از طریق اتصال به یک شبکه وایرلس عمومی که رمزگذاری نشده است، خرید اینترنتی انجام ندهید چرا که این شبکه ها در اغلب مکان های عمومی وجود دارد که برای ارسال اطلاعات مالی بسیار ناامن هستند.

 

وی در پایان تاکید گفت: تمامی اسناد و مدارک خرید آنلاین از قبیل فاکتور فروش، اسناد مربوط به انتقال هزینه مالی به حساب فروشنده و کدهای رهگیری را نزد خود نگه دارید و هیچ گاه نکات ایمنی را سرسری نگیرید.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.