تاکنون از بانک، حقوقی برداشت نکرده‌ام

مدیرعامل بانک رفاه به انتشار اخبار کذب درباره حقوق دریافتی خود واکنش نشان داد.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، در متن منتشر شده علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران آمده است: چندی است که خاطر مردم کشورمان با اطلاع از فیش حقوقی برخی مسئولان ناراحت و آزرده شده است چرا که معقتدیم دست‌اندازی به بیت‌المال به هر شکل و نحوی مذموم است.

 

در این متن آمده: متاسفانه برخی رسانه‌ها و جریانات سیاسی با موج‌سواری، از این موضوع سوء‌استفاده کرده و با قلمداد کردن صورت‌حساب چندین ماهه به جای فیش حقوقی، اخباری جعلی و کذب درخصوص برخی مدیران عالی بانک رفاه منتشر ساختند و برخی رسانه‌های جمعی نیز با انعکاس آن، خواسته و ناخواسته آب به آسیاب شایعه‌پراکنان ریختند؛ حال آن که این ادعا کاملاً بی‌اساس است و سودجویان به‌دنبال ضربه‌زدن به نام و برند بانک رفاه هستند.

 

در بخش دیگری از این متن آمده است: بانک رفاه با اعلام آمادگی کامل به منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی،‌ از رسانه‌های جمعی درخواست دارد هیاتی متشکل از خبرنگاران کلیه رسانه‌ها تشکیل شود تا این هیات با دقت تمام اسناد رسمی و واقعی این بانک را بررسی کنند. همچنان که این بانک کلیه مدارک مربوطه را به مراجع و مقامات ذیصلاح ارایه کرده و قطعاً رأی قطعی آن مراجع، به سمع و نظر عموم مردم شریف ایران خواهد رسید.
صدقی در ادامه تاکید کرده: بی‌تردید اخلاق رسانه‌ای نقطه تلاقی علم اخلاق و فعالیت رسانه‌ها یا ابزارهای ارتباط جمعی است و با ارزش‌ها و هنجارها سرو کار دارد. ارزش‌ها و هنجارهایی که از درون فرهنگ جامعه و در جامعه اسلامی از درون فرهنگ اسلامی سر بر می‌آورد. در کشور ما اخلاق رسانه‌ای اگر چه تابع اصول و قواعدی کلی و جهان شمول است، اما به دلیل ریشه گرفتن آن از مجموعه ارزش‌های جامعه، می‌تواند فرهنگ اصیل اسلامی ما نیز باشد.

در بخش دیگری از این متن آمده: از جمله اصول اخلاقی که دین مبین اسلام در حوزه خبر بر آن تاکید می‌کند،‌ مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگار و شجاعت در نقل حقایق،‌ تاکید بر صداقت و عینیت خبر و احتراز از تحریف اخبار،‌ توجه به اعتبار روایی منبع خبر،‌ حفظ حرمت و حریم فرد و جامعه و در عین حال انتقاد سالم و عمل به وظیفه امانتداری در خبر است. البته در این بین رسانه‌ها در کنار وظایف اثباتی،‌ وظایف سلبی دیگری را هم از جمله دوری از دروغ و تحریف حقایق، جلوگیری از ترویج باطل به هر شکل،‌ پرهیز از تعرض به آبروی مسلمانان، دوری از اشاعه و پخش شایعات نیز بر عهده دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.