120 بانک خارجی، با بانک توسعه صادرات ایران روابط کارگزاری برقرار کردند

بانک توسعه صادرات با اجرایی شدن برجام با 120 بانک خارجی روابط کارگزاری برقرار کرد.

عصر بانک؛ روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیش‌ از تحریم‌های ظالمانه و طی 15 سال فعالیت، روابط کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران، با حدود 400 بانک در سراسر جهان برقرار شده بود ولی در دوران تحریم، ارتباط با این بانک‌ها قطع شد تا اینکه به دنبال به ثمر رسیدن برجام و طی 5 ماه اخیر، با تلاش‌های مدیریت امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران ارتباط با 120 بانک منطقه‌ای و بین‌المللی برقرار شد.

 

بر اساس این اطلاعیه، در حال حاضر پس از بررسی های اولیه و در نظر گرفتن اولویتهای این بانک در کشورهای مختلف جهان، با 277 بانک در قاره ها و کشورهای مختلف درخواست روابط کارگزاری ارسال شده است.

 

مهمترین کشورهایی که تاکنون در مسیر برقراری مجدد ارتباط بین بانکی با ایران قرار گرفته اند، شامل ایتالیا، اسپانیا، آلمان، بلژیک، اتریش، روسیه، ترکیه، چین، ژاپن و عمان هستند.

براساس این گزارش، درحال حاضر بانک توسعه صادرات علاوه بر امکان تبادل مبادله کلید رمز و تبادل پیام (RMA) با 120 بانک، با 22 بانک حساب افتتاح شده فعال شده دارد و 10 بانک دیگر نیز در مراحل افتتاح حساب قراردارند. همچنین شماری از بانکهای خارجی نیز در حال تبادل مدارک و مذاکرات اولیه هستند.

این گزارش می‌افزاید: امکان ارسال حواله، برات و صدور اعتباراسنادی با 54 بانک بصورت مستقیم و غیر‌مستقیم فراهم شده و ایجاد این امکان برای 13 بانک دیگر نیز در شرف انجام است.

گفتنی است، اداره روابط بین الملل این بانک، در جهت تحقق برنامه جامع بین المللی بانک توسعه صادرات ایران، با توجه به رفع موانع ارتباط بین المللی بین بانکی تلاش برای توسعه روابط کارگزاری با بانک‌های معتبر جهان شامل بانک‌های بزرگ و اگزیم بانک‌ها را همچنان در دستور کار خود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.