پرداخت هندزفری گوگل، فقط با یک نگاه

گوگل از رستوران‌ها می‌خواهد تا چهره مشتریان را شناسایی کنند تا آنها دیگر نیازی به حمل کیف پول در رستوران نداشته باشند.

عصر بانک؛ گوگل می‌خواهد تا شما بدون بیرون آوردن موبایل یا کیف پول برای پرداخت هزینه در رستوران، بتوانید یک تکه پیتزا بردارید.

 

شرکت گوگل در حال ارائه خدمت جدید خود تحت عنوان پرداخت هندزفری در رستوران‌های منتخب در کالیفرنیا  است. این خدمت به افراد این امکان را می‌دهد که وارد رستوران شده، غذا سفارش داده و پس از اتمام غذا با گفتن «با گوگل پرداخت می‌کنم» رستوران را ترک کنند.

 

صندوق‌داران عکس شما را چک کرده و مطمئن می‌شوند که عکسی که در نرم‌افزار هندزفری آپلود شده است، واقعاً خود شما هستید. در برخی مغازه‌ها شرکت گوگل در حالت تست برنامه «جاست» است که به کمک دوربین مستقر در فروشگاه یک عکس سریع از شما می‌گیرد تا از آن برای تصدیق هویت استفاده کند.

 

هندزفری از بلوتوث، وای‎فای و داده‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی استفاده می‌کند. این اولین بار نیست که ما در مورد هندزفری می‌شنویم. ایده هندزفری به می سال 2015 برمی‌گردد اما این اولین بار است که این خدمت عرضه عمومی شده و در مقیاس بزرگ ارائه می‌شود.

 

گوگل اولین شرکتی نیست که سراغ چنین ایده‌ای رفته است. ارائه خدمات پرداخت هندزفری توسط شرکت اسکوئر به سال 2011 برمی‌گردد اگرچه نهایتاً به تعطیل کردن اپلیکیشن آن انجامید. علاوه بر این شرکت پی‌پل نیز خدمات پرداخت هندزفری دارد.

 

گوگل سابقه‌ای طولانی و پیچیده در خصوص خدمات پرداخت دارد. ارائه خدمات پرداخت ان‌اف‌سی گوگل که تحت عنوان گوگل‌وَلِت شناخته می‌شد به سال 2011 برمی‌گردد. گوگل‌ولت در اواخر سال گذشته با اندرویدپِی جایگزین شد و در نتیجه خدمات کیف پول به اپلیکیشن ارسال پول همتا به همتا (همانند اپلیکیشن ونمو) تغییر پیدا کرد.

 

اگرچه در واقع گوگل در خدمات پرداخت پیش‌قدم بوده است اما قدم‌های اشتباه، عرضه اولیه نامناسب و عرضه مجدد دیرهنگام این خدمت، گوگل را چند قدم عقب‌تر از اپل- که سیستم پرداخت اپل‌پی را پایه‌گذاری کرده است- قرار داده است.

 

لازم نیست کاربران هندزفری حتماً از اندرویدپی استفاده کنند زیرا هندزفری بر روی آی‌اُاِس نیز کار می‌کند. گوگل امیدوار است این نرم‌افزار مورد توجه و استقبال خرده‌فروشان بیشتری قرار گیرد. گوگل اشاره می‌کند که از زمان راه‌اندازی اندرویدپی تا کنون تعداد مراکز پذیرنده این خدمت به بیش از 2 میلیون رسیده است.

 

/فردانما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.