تندیس بانک دوستدار محیط زیست به مدیرعامل بانک اقتصادنوین اهدا شد

همزمان با امضای تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و افتتاح پردیس نوین، از بانک اقتصادنوین به عنوان "بانک دوستدار محیط زیست" تقدیر شد.

عصر بانک؛ در مراسم تبادل این تفاهم‌نامه و افتتاح پردیس نوین که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد به پاس فعالیت‌های ارزنده بانک اقتصادنوین در حوزه محیط زیست، تندیس "بانک دوستدار محیط زیست" به حسن معتمدی، مدیرعامل این بانک اهدا شد.

 

مدیرعامل بانک اقتصادنوین با تشریح اقدامات بانک اقتصادنوین در حوزه محیط‌زیست تصریح کرد: موضوع حفاظت از محیط زیست برای بانک اقتصادنوین موضوع بسیار مهمی است تا آنجا که در برنامه استراتژیک بانک نیز این مقوله از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه 35 بندی میان بانک اقتصادنوین و اداره کل محیط‌زیست استان تهران در سال 1393، افزود: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه تاکنون اقدامات عملی بسیار خوبی انجام شده که علاوه بر احداث پردیس نوین می‌توان به افتتاح نخستین "شعبه سبز" نظام بانکی و تدوین استانداردهای آن، رعایت الزامات مدیریت سبز در معماری ساختمان‌ها و تاسیسات جدید بانک، آموزش مباحث زیست محیطی به کارکنان و مشتریان، تلاش در جهت حذف کاغذ در نظام اداری بانک و حمایت از محیط‌بانان کشور و یوز ایرانی اشاره کرد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین شرط رعایت الزامات زیست محیطی در اعتبارسنجی شرکت‌های متقاضی تسهیلات را از دیگر اقدامات بانک اقتصادنوین در این زمینه دانست و افزود: بانک اقتصادنوین همچنین آمادگی خود را برای ورود به بحث مدیریت پسماند و تخصیص منابع به این حوزه را نیز اعلام کرده است.

وی با اشاره به پیشرو بودن بانک اقتصادنوین در توسعه بانکداری سبز گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد تراکنش‌ها در بانک اقتصادنوین به صورت غیر حضوری و به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

معتمدی با اشاره به شعار "با هم برای هم" به عنوان شعار بانک اقتصادنوین گفت: شعار بانک در فعالیت‌های زیست محیطی برگرفته از همین شعار، "با هم برای طبیعت" در نظر گرفته است.

وی افتتاح پردیس نوین را شروع فعالیت بانک در حوزه درختکاری دانست و افزود: ابتدا قرار بود در این مجموعه 7000 نهال غرس شود که با همکاری اداره کل محیط‌زیست استان تهران تعداد نهال‌های غرس شده به بیش از  9000 نهال افزایش یافت.

پس از این مراسم مجموعه "پردیس نوین" که به همت بانک اقتصادنوین با کاشت بیش از  9000 نهال در مجموعه پارک پردیسان احداث شده، با حضور معاون رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

 

/ایسنا 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.