مزایا، امکانات و پاداش‌های باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات تشریح شد

در دنیای امروز، صنعت بانکداری توانسته است با به کارگیری تکنولوژی اطلاعات، تحول عظیمی در این حوزه به وجود آورده و گامی در جهت ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان شبکه بانکی بردارد.

عصر بانک؛صنعت بانکداری با استفاده از بستر الکترونیک خدمات نوینی را ارائه داده که توانسته کیفیت و نوع خدمات را دگرگون کند اما در کنار ارائه خدمات نوین با کیفیت بهتر به مشتریان، باید آنان را به استفاده از این خدمات نیز ترغیب کرد. باشگاه مشتریان نیز  یکی از انواع طرحهای حفظ کننده مشتری و به عنوان یک واحد برقرارکننده ارتباطات با افراد یا سازمان هاست که به وسیله یک مجموعه به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین این اعضا ایجاد شده و عمل می کند.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای حبیب احمدی مدیر امور شعب و بازاریابی در گفت و گویی به معرفی و تشریح ابعاد گوناگون راه اندازی باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران پرداخت.

تعریف شما از باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران چیست ؟

باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران، یک فضای مجازی و پل ارتباطی با مشتریان  است که توسط بانک توسعه صادرات ایران برای برقراری ارتباط مستمر و مستقیم با اعضا و ارائه دادن بسته های سودآور با ارزش بالای درک شده توسط مشتری به آنها راه اندازی شده است که هدف نهایی از این کار فعال کردن و افزایش وفاداری در مشتریان با ایجاد رابطه عاطفی با آنها خواهد بود.

به نظر شما ضرورت ایجاد باشگاه مشتریان برای بانک چیست؟

عواملی که ضرورت ایجاد باشگاه مشتریان را برای بانک ایجاب می نماید شامل مواردی چون افزایش رقابت در بازار بانکی جهت جذب مشتریان، نیاز به ابزارهای جدید بانکی جهت حفظ مشتریان، نیاز به ایجاد رضایت در مشتریان و افزایش سهم از مشتریان با ارایه پیشنهادات ویژه می باشد. همچنین ایجاد باشگاه مشتریان و ثبت اطلاعات مشتریان نیز منجر به ایجاد گروهی از مشتریان خواهد شد که در یک بانک اطلاعاتی استقرار یافته و می توان برای آنها برنامه ریزی مدون انجام داد.

لطفا” اهداف اصلی ایجاد باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران را تشریح نمایید.

هدف از استقرار باشگاه مشتریان این است که از طریق آن به اهدافی چون بازاریابی، فروش، برندینگ، تحقیقات بازار و طراحی محصول دست یافت البته مزایای دیگری نیز از جمله ارائه خدمات نوین به صادرکنندگان از طریق باشگاه بانک توسعه صادرات ایران، افزایش میزان رضایت مندی مشتریان، افزایش تعامل مشتریان با بانک توسعه صادرات ایران ، ایجاد و خلق یک تجربه عالی و متمایز برای مشتریان، شناخت بهتر و تعامل اثر بخش تر با مشتریان، ارج نهادن به حقوق مشتری، ایجاد هم افزایی بین مشتریان و شناخت فرصتهای جدید تجاری در این طرح وجود دارد.

مطالعات و تدوین ساختار باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران بر مبنای چه استراتژی هایی صورت گرفته است ؟

در این باشگاه  استراتژی های کلان باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران بر اساس خطی مشی بانک، گروه مخاطبان هدف باشگاه صادرکنندگان و انواع محصولات بانک مانند سپرده گذاری ارزی و ریالی ،تسهیلات ارزی و ریالی، حوالجات، ضمانت نامه، کارت اعتباری ارزی، اعتبارات اسنادی، بانکداری الکترونیک، تامین مالی صادرات و…  برنامه ریزی و اجرا شده است.

با توجه به اهداف مورد نظر جهت ایجاد باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران و لحاظ نمودن چشم انداز و برنامه های راهبردی بانک، استراتژی های باشگاه شامل ، حفظ مشتریان فعلی و وفادارسازی آنان، راهبرد توسعه بازار و ایجاد ظرفیت های جدید صادراتی، تسهیل فرآیند صادرات در عرصه تجارت خارجی و پوشش حداکثری صادرات است.

سامانه هایی که جهت باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات طراحی شده اند را معرفی نمایید.

سامانه های مورد نظر جهت ساختار نرم افزاری باشگاه مشتریان توسعه صادرات ایران شامل سامانه مدیریت سطوح کاربران، سامانه مدیریت امتیازات، سامانه مدیریت پاداش و تخفیفات، سامانه مدیریت طرح ها و کمپین های باشگاه، سامانه مدیریت محتوا و اطلاع رسانی باشگاه،  سامانه مدیریت گزارشات باشگاه می باشد.

عضویت دراین  باشگاه برای مشتریان بانک چه مزایایی را به همراه دارد؟

عضویت در این باشگاه شامل مزایایی است که موجب کسب رضایت برای مشتری و وفاداری وی می شود. برخی از آنها شامل اعمال تخفیفات کارمزدی و سود، ارایه خدمات بانکداری شرکتی، مصاحبه تصویری با مشتری و انتشار آن در رسانه ها ، سایت بانک و باشگاه ، مصاحبه غیرتصویری با مشتری و درج آن در سایت بانک و باشگاه، ارایه پرتال اختصاصی برای مشتری در سایت باشگاه ، استفاده از گزارشات تخصصی بازارهای هدف صادراتی واختصاص پنل برای مشتری در نشست های تخصصی بانک و … می شود.

نحوه عضویت در باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران چگونه است؟

در حال حاضر تمامی مشتریان بانک اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی در باشگاه مشتریان بانک عضو هستند و جهت تأیید عضویت کافیست مشتریان به وبگاه club.edbi.ir مراجعه و با استفاده از کد مشتری در بانک به عنوان شناسه کاربری و کد یا شناسه ملی به عنوان رمز عبور نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام نموده و در نهایت پس از تایید عضویت از امکانات موجود در سامانه باشگاه مشتریان استفاده کنند.

سطح بندی مشتریان در این باشگاه بر اساس امتیاز ارزش پولی است، منظور از ارزش پولی چیست ؟

فرآیند تخصیص امتیازات اعطایی بر اساس ارزش پولی مشتریان  است که به نوع عملکرد مشتریان در ارتباط با میزان تسهیلات دریافتی از بانک، میزان اعتبارات اسنادی گشایش شده نزد بانک، ضمانتنامه ها و نقل و انتقال حوالجات و منابع سپرده ای مشتریان نزد بانک، مرتبط خواهد بود.

روش های ارتقای اعضای باشگاه مشتریان بر چه اساسی طراحی شده است؟

روش های کسب امتیاز و ارتقای اعضای باشگاه بر مبنای  میزان استفاده از کلیه محصولات و خدمات بانکی، میزان ارزش پولی ایجاد شده توسط مشتریان، فعالیت در بستر مشاوره ای باشگاه و تولید محتوا، مطالب در سایت باشگاه مشتریان و … تعیین شده است.

نحوه سطح بندی اعضای باشگاه مشتریان چگونه است؟

تمامی مشتریان بانک و اعضای باشگاه در دو گروه  مشتریان حقیقی و مشتریان حقوقی قرار می گیرند و اعضای هر گروه نیز در پنج طبقه مشتریان VIP ، مشتریان طلایی، مشتریان نقره ای، مشتریان برنزی و مشتریان عادی سطح بندی شده اند.

در صورت امکان ساختار و محتوای باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران را کمی بیشتر تشریح نمایید.

سامانه باشگاه مشتریان بانک دارای بخش های مختلفی است که از آن جمله می توان به “کافه صادرات” شامل تخفیفات ویژه، کارگاه و دوره های آموزشی تخصصی،گزارشات تخصصی و مالی، بسته خدمات و تسهیلات بانکی و “طرح ها و کمپین های ویژه” شامل طرح های امتیازی، طرح های بدون رویه امتیازی اشاره کرد.

همچنین در بخش “پاداش ها و مشوق های باشگاه” شاهد  شامل تخفیفات نرخ سود تسهیلات و کارمزد خدمات بانکی، ارایه خدمات بانکداری شرکتی، اختصاص پنل برای مشتریان در نشست های تخصصی بانک و ارایه فضای تبلیغاتی برای مشتریان برتر در سامانه خواهیم بود.

بخش “معرفی برترین های باشگاه مشتریان” شامل معرفی مشتریان و صادرکنندگان برتر و نمونه در حوزه های مختلف ، “بخش مشاوره” شامل ارایه مشاوره های مالی و تخصصی به صورت حضوری و غیر حضوری و در در بخش “نظرسنجی” نیز مشتریان می توانند از طریق مشارکت در نظرسنجی ها نسبت به ارایه دیدگاه ها و نظرات خود اقدام نمایند.

همچنین برای آگاهی و اطلاع از جزییات بیشتر علاقمندان می توانند به سامانه باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران به  نشانی  club.edbi.ir مراجعه نمایند. ابهام و مشکلات در ثبت نام و عضویت، از طریق تکمیل فرم برخط پشتیبانی اعضا یا برقراری تماس با مرکز ارتباط با مشتریان به شماره های 32-88709022  قابل پیگیری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.