گروه‌های جدید به جمع مشمولان دریافت وجوه ثامن الحجج اضافه شدند

مدیرعامل بانک پارسیان با ارائه گزارشی از روند پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج اعلام کرد که افراد حقوقی،حساب مشترک ها و وکالتی ها نیز به جمع مشمولان دریافت سپرده اضافه شدند.

عصر بانک؛کورش پرویزیان با بیان این‌ که کماکان طبق شیوه نامه ابلاغی بانک مرکزی و جدول زمانی اعلام شده، پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن الحجج ادامه دارد، اظهار کرد:علاوه بر پرداخت وجوه سپرده‌گذاران حقیقی تعاونی ثامن‌الحجج درشعب بانک پارسیان در سقف‌های تعیین شده که درحال انجام است، سپرده‌های مشترک و سپرده های اشخاص حقوقی و نیز وکالتی ها حسب شیوه نامه جدید تعیین و تکلیف شده و از روز شنبه همزمان با اول اسفند‌ ماه پرداخت سپرده‌های مذکور تا سقف پنجاه و یکصد میلیون ریالی زودتر از زمان اعلام شده قبلی نیز آغاز شده است.

 

وی افزود: بر این اساس با هماهنگی فی مابین مقام قضایی ، بانک مرکزی و بانک پارسیان و با تغییری که درشیوه نامه و زمان‌بندی قبلی انجام شد روند پرداخت وفرایند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تسریع شده است.

 

مدیرعامل بانک پارسیان درباره برنامه برای افزایش سقف پرداختی به سپرده‌گذاران بالاتر از 100 میلیون ریال نیز توضیح داد: انشاء الله به محض دریافت ابلاغیه جدید از بانک مرکزی در این خصوص اقدام و اطلاع رسانی خواهد شد. البته با توجه به حساسیت این موضوع و مسائل خاص اجرایی آن و اینکه باید با مراجع نظارتی و قضایی هماهنگی انجام شود، بعد از جاری شدن این مرحله برنامه پرداختی‌های بالاتر از سقف 100 میلیون ریال مطابق با شیوه‌نامه ابلاغی بانک مرکزی اجرا خواهد شد.

 

پرویزیان، با اشاره به تعطیلات پیش‌روی شعب بانک پارسیان در پایان هفته جاری به دلیل برگزاری انتخابات عنوان کرد: به غیر از این تعطیلی، همکاران بانک پارسیان همه روزه در شهرستان‌ها به ارایه خدمات به سپرده‌گذاران موسسه ثامن الحجج مشغول بوده‌اند و این رویه تا جایی که ضرورت داشته باشد ادامه خواهد یافت.

 

پرویزیان، با بیان اینکه با روندی که در حال حاضر تعیین تکلیف سپرده‌گذاران ثامن در حال انجام است امیدواریم بتوان به زودی تمامی جوانب این موضوع را تعیین تکلیف کرده و منابع سپرده‌گذاران را به آنها واگذار کرد، همکاری تمامی دستگاههای ذیربط و نیروهای دخیل در این فرایند برای تعیین و تکلیف سپرده گذاران ثامن الحجج را مورد توجه قرار داد.

 

بعد از مشکلات ایجاد شده برای موسسه ثامن الحجج ،بانک مرکزی و مراجع ذیربط در راستای ساماندهی موسسات غیر مجاز تصمیم به واگذاری تعهدات این موسسه به بانک پارسیان گرفته و طی توافقات انجام شده بین طرفین، تعیین تکلیف سپرده‌گذاران ثامن الحجج و پرداخت سپرده‌های آنها طی زمانبندی و سقف‌های انجام شده از 13 بهمن ماه امسال آغاز شده است. در این مرحله سپرده های تا سقف سه، پنج و 10 میلیون تومان به سپرده‌گذاران پرداخت خواهد شد.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.