رتبه ارزی بلندمدت بانک توسعه صادرات ایران ارتقا یافت

چشم انداز ارزی و چشم انداز توان مالی بانک در این گزارش باثبات توصیف شده است.

عصر بانک؛موسسه اروپایی کاپیتال اینتلیجنس در گزارش منتشره در ژانویه سال جاری رتبه بلندمدت ارزی بانک توسعه صادرات ایران را از " B+" به "BB-" ارتقا داد که نشان از ارتقای رتبه ارزی بلند مدت این بانک دارد.

 

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، موسسه بین المللی رتبه بندی اعتباری Capital  Intelligence ،رتبه ارزی بلند مدت (FCR) این بانک را از" B+"  به "BB-" ارتقا داده و چشم انداز بلندمدت ارزی آن را باثبات توصیف کرده است.
 
 
براساس این گزارش، رتبه توان مالی (ِFSR) بانک توسعه صادرات  "BB-"  با چشم انداز باثبات  و رتبه ارزی کوتاه مدت بانک توسعه صادرات "B"  اعلام شده است.

 

 این تغییر رتبه به دنبال بهبود رتبه ارزی بلند مدت کشوری جمهوری اسلامی ایران از "B+" به  "BB- " صورت گرفته است.

 

رتبه ارزی "BB- " بانک گویای کفایت سرمایه قوی آن، دسترسی ممتاز بانک به تامین وجوه ارزان قیمت به سبب نقش رسمی دولتی بانک، مدیریت خوب بهای تمام شده، بهبود پوششی ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول بابت تسهیلات غیرجاری در سال مالی پیشین است.

 

ارتقای رتبه ارزی بلندمدت بانک در 17 ژانویه 2016 توسط موسسه کاپیتال اینتلیجنس ناشی از  اعلام خبر برداشته شدن تمام تحریم های مالی و اقتصادی مربوط به برنامه هسته ای ایران است.

 

این گزارش می افزاید: این پیشرفت به ایران اجازه خواهد داد تاضمن دستیابی به دارایی های مالی خارجی مسدود شده پیشین (حدود 50 میلیارد دلار)، موانع موجود برای صادرات نفت ایران را بردارد که تخمین زده می شود در ابتدای امر افزایش 300 هزار بشکه در روز را در پی داشته باشد.

 

به‌ رغم نقش این بانک بعنوان مجری سیاست های دولت نرخ حمایت از این بانک 4 است که در سطح فعلی نرخ‌های کشوری حاکی از حمایت میانه دولت از این بانک است.

 

بر اساس گزارش این موسسه اروپایی، بازنگری کامل رتبه های بانک توسعه صادرات ایران در آوریل 2016 انجام می‌شود.

رتبه های اعتباری اعلام شده به شرح زیر است:

 

نرخ ارز

توان مالی

حمایت

چشم انداز

بلند مدت

کوتاه مدت

 

 

ارزی

توان مالی

BB-

B

BB-

4

باثبات

باثبات

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.