ظریف: بانک‌های ایران و شعبات آنها به سوئیفت وصل شدند

وزیر خارجه ایران گفت: بانک‌های ایرانی و شعباتشان به سوئیفت وصل شدند و کارهای خود را انجام می‌دهند و اینها همه اقداماتی است که با همکاری اتحادیه اروپا به نتیجه رسید.

عصر بانک؛محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفرش به بروکسل و رایزنی‌های انجام شده در مدت دو روز حضورش در بلژیک گفت: با توجه به اجرایی شدن برجام موضوعاتی در زمینه روابط اقتصادی و همکاری‌های سیاسی وجود دارد که از طریق اتحادیه اروپا باید پیگیری شود.

 

وی با بیا اینکه بلژیک یک کشور مهم اتحادیه اروپا و مرکز اتحادیه و کشوری است که دارای سابقه بسیار طولانی در همکاری با ایران است، افزود: در این سفر علاوه بر 2 سخنرانی که در پارلمان اروپا و در موسسه مطالعاتی وزارت خارجه بلژیک انجام شد، ملاقات‌های متعددی با نخست‌وزیر بلژیک، وزیر خارجه و رئیس مجلس بلژیک و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، رئیس پارلمان اروپا و رئیس کمیسیون خارجی پارلمان اروپا داشتیم.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات خود درباره همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه اقتصادی با اتحادیه اروپا، تصریح کرد: در روزهای اخیر تحرک سیاسی و بانکی برای وصل شدن بانک‌ها به سوئیفت صورت گرفته بود، اما عملیاتی شدن آن به طول انجامیده بود.

 

ظریف در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌های ما و شعباتشان به سوئیفت وصل شدند و کارهای خود را انجام می‌دهند و اینها همه اقداماتی است که با همکاری اتحادیه اروپا به نتیجه رسید.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.